Brisbane of Perth ?

[quote author=cosmo modo link=topic=9982.msg137538#msg137538 date=1240781250]
(....) en Brisbane is eigenlijk wel vergelijkbaar met modern Rotterdam, alleen dan met mooie planten en palmen en een heerlijk klimaat.
[/quote]

oh...kay.....:?....die vergelijking had ik nog niet eerder gezien. 

Ja Sunshine coast lijkt ons wel wat. De huizenprijzen in Gold Coast = gekkewerk.
En Gold Coast lijkt me een beetje 'teveel van het goede', we zijn denk ik net te oud voor die streek.

[quote author=Scamp link=topic=9982.msg137561#msg137561 date=1240819448]
Ja Sunshine coast lijkt ons wel wat. De huizenprijzen in Gold Coast = gekkewerk.
En Gold Coast lijkt me een beetje 'teveel van het goede', we zijn denk ik net te oud voor die streek.
[/quote]

De huizenprijzen aan de Gold coast zijn nog niks vergeleken met Brisbane. Sunshine coast is zeker goedkoper trouwens. Maarja, daar is voor mij geen werk anders had ik daar een huis gekocht.

[quote author=Sacha link=topic=9982.msg137531#msg137531 date=1240776670]

Nog even geduld, dan zitten we er en hebben dan hopelijk snel een huis, kan je komen logeren. Het schijnt dat je in Perth ook kunt vissen  :fishing: Neem jij de hengels mee? Zorgen wij voor het bier![/quote]

[quote author=Tekkel link=topic=9982.msg137550#msg137550 date=1240800249]
Dat vissen weet ik wel zeker, Ashley zijn kamer staat hier vol met hengels :grin:

Bart[/quote]

:grin: :grin:
Ik kom zeker binnekort naar Perth.
Zet maar een tentje achterin je tuin dan ben ik allang blij :up: :grin:

[quote author=Scamp link=topic=9982.msg137561#msg137561 date=1240819448]
[/quote]

Gekker als Perth of Darwin?.
Hier kan het niet gekker worden.
Wel goed om huisjes te bouwen :up:

Jack :evil:

Zal met zoeken naar een huis rekening houden met de wensen van alle anderen: zwembad (anders komen ze niet op vakantie) extra slaapkamer (anders hebben ze geen bed voor de hele familie) en een flinke tuin voor de tent van Jack! Word geregeld!!!

Vergeet mijn eigen eis: betaalbaar! En dat is nu precies het moeilijkste stuk!

Dan wordt het nu tijd voor de feiten. Onafhankelijk onderzoek naar de kwaliteit van leven.

Sydneysiders enjoy Australia's best quality of living, but better conditions can be found across the Tasman, a survey shows.

Vienna topped the 2009 Worldwide Quality of Living Survey, but Australia fared well with Sydney placed 10th, Melbourne 18th, Perth 21st, Adelaide 30th and Brisbane 34th.

However, Auckland was fourth in the survey - the only other southern hemisphere city to make the top 10.

The survey ranked 215 cities against a range of political, social, economic, environmental, personal safety and public service criteria.

Australia's other capitals were not included in the list, compiled by global consultancy firm Mercer to help calculate remuneration packages for expatriate workers.

"Both Australia and New Zealand boast some of the most liveable cities in the world," Mercer spokesman Rob Knox said in a statement.

The survey, which ranks cities by a point score awarded against each criteria, is calculated annually and Mr Knox said Australian results were largely unchanged from 2008.

"Economic growth in the Asia Pacific region is outstripping most other parts of the world," he said.

"Multinationals can send their high-performers Down Under to gain experience in a mature market, but on the doorstep of, and with exposure to, one of the fastest moving regions in the world - while at the same time providing the benefits and security of living in Australia or New Zealand."

Wellington, in New Zealand, ranked 12th in the survey, which collected data between September and November 2008.

European cities dominated the top 10: Vienna (1), Zurich (2), Geneva (3), Vancouver (equal 4), Auckland (equal 4), Dusseldorf (6), Munich (7), Frankfurt (8), Bern (9), Sydney (10).

Maar ja, voor de echte toppers hadden we dus in Europa moeten blijven. Kwaliteit blijft persoonlijk.

Maar dit onderzoek staat Perth dus op voorsprong t.o.v. Brisbane.

We zullen zien of de geisoleerde ligging van Perth ook nog wat voordeel oplevert voor wat betreft bereikbaarheid varkensgriep. Aan de oostkant zijn de eerste gevallen al gesignalleerd.

Cheers,

Jacob

Auckland nummer 4???? Vond juist dat 1 van de minste steden waar ik ook ben geweest.. Vancouver is wel een terechte 4 plaats!

Back