BSMQ Skilled List now open....

Zwerver

Moderator

Open tot 7/2/2021 met een zeer beperkt lijstje beroepen voor de 190 of 491. Let op, je moet minimaal 6 maanden on shore in QLD zijn en een baan hebben voor minimaal 12 maanden. Dat is dus 6 maanden op de datum dat je je EOI aanvraagt en een contractlengte van 12 maanden vanaf het moment dat je je EOI aanvraagt.

190:
  • Chief Executive or Managing Director (111111)
  • Construction Project Manager (133111)
  • Mechanical Engineer (233512)
  • General Practitioner (253111)
  • Resident Medical Officer (253112)
  • Psychiatrist (253411)
  • Medical Practitioner nec (253999)
  • Midwife (254111)
  • Registered Nurse (Aged Care) (254412)
  • Registered Nurse (Critical Care and Emergency) (254415)
  • Registered Nurse (Medical) (254418)
  • Registered Nurse (Mental Health) (254422)
  • Registered Nurse (Perioperative) (254423)
  • Registered Nurses nec (254499)
  • Developer Programmer (261312)
  • Software Engineer (261313)
  • Social Worker (272511)
  • Maintenance Planner (312911)
491:
  • Air Ambulance, Critical Medical, Medical Technology,
  • Engineering, Critical Infrastructure, Supply Chain
  • Telecommunications, Film & Television Production,
  • Maritime Industry, Agricultural Technology Food Technology,
  • Mining, Emerging Technology, Financial Technology, and
  • Large Scale Manufacturing.
 
dank, dat is nuttig! Bij Visa4you geven ze aan dat ze verwachten dat vanaf juli er vanaf meer staten mogelijkheden zijn. Afwachten en duimen...
Hoewel Tasmania ons helemaal goed lijkt. Beetje spannend qua werkgelegenheid:)
 
Geen Tassie expert, maar werk is volgens mij wel een dingetje ja... Maar als je net die skill hebt die ze nodig hebben, dan is OK natuurlijk (als je van Engels weer houdt ;) )
 
Voor ons hoeft het niet zo uiterst heet, voorkeur ligt bij SA en TAS. Maar als het visum anders verlangt zullen we luisteren:)
 
Voor ons hoeft het niet zo uiterst heet, voorkeur ligt bij SA en TAS. Maar als het visum anders verlangt zullen we luisteren:)

Als ik op zoek zou zijn naar een visum zou ik ook niet te kieskeurig zijn. Wij kregen een visum voor Canberra. We waren er nog nooit geweest maar het is er fantastisch!
 
  • Like
Reactions: DJB
Ik denk niet dat het heel snel terug naar normaal gaat, maar elk stapje is fijn! Als in, ik reken er zelf niet op dat we in juli iets kunnen... Ik heb zelf het idee dat het weleens eind 2021 kan worden op z'n vroegst.... Wie weet!

Als ik in elk geval naar mijn eigen beroep kijk zie ik nu meer mogelijkheden dan ooit eerder sinds de start van ons traject, het enige jammere is dus dat het voornamelijk onshore kansen zijn. Maar goed, als deze trend zich hopelijk voorzet dan heb ik goede hoop wanneer men offshore kandidaten weer gaat uitnodigen.
 
Voor ons hoeft het niet zo uiterst heet, voorkeur ligt bij SA en TAS. Maar als het visum anders verlangt zullen we luisteren:)
Realiseer wel dat SA of TAS flink verschillen in temperatuur. Het kan flink heet worden in SA, TAS is een stuk koeler..
 
  • Like
Reactions: DJB
SA is ook niet het allermakkelijkste qua werk, er zijn er hier een paar teleurgesteld teruggemoeten.


Aan de andere kant is het @Lamarck en @Beebmeep wel degelijk gelukt.
 
In de tijd van Mountains was het wel echt triest in Adelaide (GFC, Ford sloot zijn deuren) Ook M en P waren succesvol in die tijd, dus het kan wel. Voor Mountains was het wel sneu, heb ze in NL nog ontmoet na terugkomst.

Desalniettemin is Adelaide een beetje aan het eind van de road. Dus niet het meest eenvoudig. Al denk ik dat Tasmanië wint op dat vlak.

En ja, SA kan heeeeeeel warm worden ;)
 
Ik heb nog eens goed bom.gov.au/climate bestudeerd.
Fijne site is dat.
Ik word vrolijk van al die temperaturen. Met een visummogelijkheid zijn wij blij met elk soort staat en klimaat:)
 
In de tijd van Mountains was het wel echt triest in Adelaide (GFC, Ford sloot zijn deuren) Ook M en P waren succesvol in die tijd, dus het kan wel. Voor Mountains was het wel sneu, heb ze in NL nog ontmoet na terugkomst.

Desalniettemin is Adelaide een beetje aan het eind van de road. Dus niet het meest eenvoudig. Al denk ik dat Tasmanië wint op dat vlak.

En ja, SA kan heeeeeeel warm worden ;)
Off-topic: Ik realiseer me dat het stuk van Mountains echt helemaal langs me heen gegaan is... Hoe lang waren ze aan het zoeken?
 
Off-topic: Ik realiseer me dat het stuk van Mountains echt helemaal langs me heen gegaan is... Hoe lang waren ze aan het zoeken?
Poeh, tegen een jaar Of zoiets geloof ik. Ze hebben hier eigenlijk nooit echt werk kunnen vinden indertijd. Dan vliegen de spaarcenten er wel uit. (Dit was in 2015)
 
SA is ook niet het allermakkelijkste qua werk, er zijn er hier een paar teleurgesteld teruggemoeten.


Aan de andere kant is het @Lamarck en @Beebmeep wel degelijk gelukt.
Yep. Ik weet niet waarom Adelaide 'eind van de road' zou moeten zijn. We zijn hier begonnen en ik heb nog geen reden om weg te gaan. Nog niet zonder werk gezeten (x2), heerlijke stranden, ja het kan warm zijn maar het is ook droog dus valt reuze mee en het is niet zo warm als Perth of Darwin of Queensland, en het is niet zo koud als Melbourne en Tassie. Plus we hebben hier een geweldig temperate reef, qua biodiversity minstens zo goed als het GBR, plus een heleboel andere natuur, en de huizen zijn (nog) betaalbaar. En had ik de stranden al genoemd? Kortom, we vermaken ons prima hier.
 
Yep. Ik weet niet waarom Adelaide 'eind van de road' zou moeten zijn. [...] Kortom, we vermaken ons prima hier.
Idem. Het ligt er misschien ook aan in welke sector iemand een baan zoekt, maar een kennis van mij werkte hier bij SA Pathology, is naar Mt Gambier verhuisd en had binnen een week weer werk. Dat gaat niet voor iedereen zo snel natuurlijk.

Net als @Lamarck heb ik ook niet (lang) zonder werk gezeten. Had al vrij vlot (6 weken?) drie casual banen en die leidden naar een vaste baan in Whyalla. Geef wel toe, dat het voor mij lastig zal zijn om hier van baan te veranderen en heb begrepen van een aantal solliciterende collega's in Adelaide, dat het daar niet veel beter is, maar zoals gezegd: zal 'm ook aan de sector liggen en het type werk dat we doen.

Whyalla is een zijtak van die 'end of the road'. 400km van Adelaide vandaan. Vacatures hier zijn veelal voor technische vakken of voor in de gezondheidszorg. Ook met de zijtak is niets mis. Het kan hier heet, droog en stoffig zijn, maar die stranden die Lamarck al noemde zijn hier uiteraard ook en niet zo volgepakt als Glenelg e.d. op een zonnige dag. Geen reef om de hoek, maar wel de befaamde cuttlefish die wereldwijd maar twee breeding grounds hebben, waarvan eentje hier om de hoek ligt. En daarvoor wil je echt wel in de winter snorkelen of duiken!
Daarnaast 300+ dagen zon, rust, geen files, genoeg faciliteiten (ziekenhuis, vliegveld, zwembad, sportscholen & -clubs, etc).

Er zijn wel momenten, dat ik dichter bij Adelaide zou wonen of in ieder geval groener, maar laatst stond ik met m'n neus in de wind op de rotonde-jetty van Whyalla en genoot van het weer, het uitzicht, de rust en het idee dat ik naar het strand kan wanneer ik wil, zonder dat ik over anderen heen hoef te stappen, dat ik hier echt goede vrienden heb opgedaan, tja.... Ik zit hier nog wel even vermoed ik ;)
 
Ik bedoelde “end of the road” niet negatief naar Adelaide/SA toe. Adelaide was onze eerste keus indertijd. Door omstandigheden werd het Canberra.

Bedoelde het meer dat het makkelijk zo te zien is. Melbourne en Sydney zijn de main hubs. De ene kant strekt zich dat dan uit naar SEQ. De andere kant op Adelaide.

Na Adelaide houdt het voor een dag of 3 rijden wel op. Ik weet dat je door kunt rijden naar Perth. Maar dat is toch te ver (rijden ) voor velen ;) Dus in die zin voelt het aan het einde van de ’main drag’ langs de Oost en Zuid kust.
 
Na Adelaide houdt het voor een dag of 3 rijden wel op. Ik weet dat je door kunt rijden naar Perth. Maar dat is toch te ver (rijden ) voor velen ;) Dus in die zin voelt het aan het einde van de ’main drag’ langs de Oost en Zuid kust.

Mmm ben het niet geheel met je eens maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Vanuit Canberra ben je vrij snel in Melbourne of Sydney en vandaar verder. Van Adelaide naar Perth is een end, maar na Adelaide heb je nog twee hele mooie peninsula's en als je naar het noorden gaat is er nog genoeg te zien en te doen... Niet zo dichtbevolkt als elders maar het is ook niet helemaal leeg.
 


OFX
Back
Top