Bushfire Season

afterbang

XPdite Sponsor
Aangezien we het seizoen weer in gaan en we hier dichtbij bushfires hebben toch maar even deze check gedaan:


Hier kun je een eenvoudig self-assessment doen van je huis, en krijg je daarna een rapport met hints en tips. Het vervangt niet een professionele onsite inspectie maar geeft een beeld van waar de snel winst ligt. Voor diverse van ons vast van toepassing.

Ik heb er in ieder geval weer een lijst met klusjes bij! ;)
 
Zaterdag avond a scare, bush fire alert op de telefoon. Bush fire 1.3 km van ons huis, in de vallei. Dat is een heeeeel slechte plek om een fire te hebben voor ons :eek: Gelukkig had de brandweer het in no time onder controle #helden.

Ik heb er geen verstand van maar moeten we niet een (nog) groter deel van onze belasting centjes stoppen in meer brandweer mensen en apparatuur. Met de huidige stand van zaken in de wereld zijn er allerlei brandweer contractors, die de zomer hier en in de Northern Hemisphere doen volgens mij? Daar kunnen we er niet genoeg van hebben volgens mij.

Maar het was in ieder geval een wake-up call om verder te gaan met het rapport en ook meer inlezen op de QFES sites en andere. Zelf een BAL assessment gedaan. Ik kom op BAL-FZ uit. Oftewel, gekker kan het niet. Nu dat is dan maar duidelijk.

Dus nu ook het Bushfire Survival Plan maar eens gemaakt en een eigen gebrouwen document met daarin:

  • BAL rating berekening
  • Building and Garden Improvements
  • Further checks to do (to identify more improvements)
  • Preparedness actie lijst (now, and when we are in a Watch & Act zone zeg maar)
  • Sheltering (in case we cannot escape anymore)
Zo, en dan nu weer weg van het toetsenbord en wat aan gaan doen!
 
Zaterdag avond a scare, bush fire alert op de telefoon. Bush fire 1.3 km van ons huis, in de vallei. Dat is een heeeeel slechte plek om een fire te hebben voor ons :eek: Gelukkig had de brandweer het in no time onder controle #helden.