Bushfire Season

Ah, een foto van de 'aardbeving' van een tijdje terug? Melbourne - Disaster Capital ;)
Yea, een generator en/of een power station zoals een Bluetti (of ander merk) is wellicht aan te bevelen. Hier gaat de stroom er ook nog wel eens uit. Of door een tak ergens op, of door een boom die weg gehaald moet worden en dan gaat de stroom er preventief af. Als thuiswerker gebruik ik dan in eerste instantie de Bluetti om laptop, monitor en Starlink internet aan de gang te houden. Als het lang duurt gaat dan de generator aan om dingen als freezers en fridges van stroom te voorzien. Check eens bij de locals hoe dat bij jullie zit. Wellicht is dit een uitzondering. (in het kader van het originele topic: Bushfire, is een generator niet onhandig om de waterpomp draaiend te houden zonder stroom)

Maar goed om te horen dat het bij 'overlast' gebleven is!
 
Ah, een foto van de 'aardbeving' van een tijdje terug? Melbourne - Disaster Capital ;)
Yea, een generator en/of een power station zoals een Bluetti (of ander merk) is wellicht aan te bevelen. Hier gaat de stroom er ook nog wel eens uit. Of door een tak ergens op, of door een boom die weg gehaald moet worden en dan gaat de stroom er preventief af. Als thuiswerker gebruik ik dan in eerste instantie de Bluetti om laptop, monitor en Starlink internet aan de gang te houden. Als het lang duurt gaat dan de generator aan om dingen als freezers en fridges van stroom te voorzien. Check eens bij de locals hoe dat bij jullie zit. Wellicht is dit een uitzondering. (in het kader van het originele topic: Bushfire, is een generator niet onhandig om de waterpomp draaiend te houden zonder stroom)

Maar goed om te horen dat het bij 'overlast' gebleven is!
Collega van mij is een twee uur boven Melbourne gaan wonen. Die draait nu ook op een genny omdat de stroom er al een week of zo uit ligt. Belangrijk dingetje. Als er geen stroom is, is er ook geen fuel. Dus die heeft dus eerst de wegen om zijn huis heen weer bereikbaar gemaakt met de zaag en is daarna even op weg gegaan om fuel te scoren. Dat duurde dus 6 uur round trip…
 
Collega van mij is een twee uur boven Melbourne gaan wonen. Die draait nu ook op een genny omdat de stroom er al een week of zo uit ligt. Belangrijk dingetje. Als er geen stroom is, is er ook geen fuel. Dus die heeft dus eerst de wegen om zijn huis heen weer bereikbaar gemaakt met de zaag en is daarna even op weg gegaan om fuel te scoren. Dat duurde dus 6 uur round trip…
Dat issue hadden we in de black summer 2019-2020. Toen waren we dus in NSW ingesloten door fires. Toen er even een weg vrij was, hadden we het probleem, waar is de eerste pomp die weer werkt? Kom je ergens zonder brandstof te staan waar je absoluut niet wil, of redt je het uit de brand zone en dus weer stroom zone... Krijg nog rillingen als ik er aan denk.

Ik heb hier iig altijd een jerrycan of 2 benzine en 2-4 jerrycans diesel onder de Unimog die ik vol probeer te houden. Het is hier niet Nederland, dat is een ding wat zeker is!
 
Dat is bijna een kwart van ons jaarlijks gemiddelde!
Ja, het was een serieuze bui. Is ook ruim een kwart van NL gemiddelde. Dit jaar hebben 640mm gehad. Nu zijn Jan t/m Maart ook wel de natste maanden hier. Dus nog 1 natte maand en dan zou het weer af moeten nemen.

In NL had ik echt een bloedhekel aan regen. Hier stoor ik me er absoluut niet aan. Zoals gisteren is redelijk bizar en kost ons weer een driveway opknapbeurt. Maar dat is nu eenmaal QLD. Het is in ieder geval warm als het regent 😉
 
Ja, het was een serieuze bui. Is ook ruim een kwart van NL gemiddelde. Dit jaar hebben 640mm gehad. Nu zijn Jan t/m Maart ook wel de natste maanden hier. Dus nog 1 natte maand en dan zou het weer af moeten nemen.

In NL had ik echt een bloedhekel aan regen. Hier stoor ik me er absoluut niet aan. Zoals gisteren is redelijk bizar en kost ons weer een driveway opknapbeurt. Maar dat is nu eenmaal QLD. Het is in ieder geval warm als het regent 😉
Idem. Weet de regen hier veel meer te waarderen. Verschil zit 'm denk ik in het feit dat hier na de regen, de zon daadwerkelijk weer schijnt. In Nederland volgen de grijze, regenachtige dagen elkaar in snel tempo op. Herinner me een vakantie in Nederland, waarbij ik daar zo'n 5-6 weken was en misschien op 1-2 dagen een waterig zonnetje heb gezien.

Bij terugkomst in Adelaide op het plein voor het vliegveld met m'n armen wijd van de zon genoten. En toen meteen door naar een plek in de schaduw, want het was ruim in de 30 die dag :D
 
Verschil zit 'm denk ik in het feit dat hier na de regen, de zon daadwerkelijk weer schijnt. In Nederland volgen de grijze, regenachtige dagen elkaar in snel tempo op.
Dat is zeker een heel erg belangrijk verschil!

Het feit dat het 20+ is terwijl het regent helpt ook.

En na de bosbranden in 2019/2020 heb ik liever net iets meer hemelwater dan iets minder.
 
Eerste Zomer hier in Adelaide. Geen klagen tot op heden.
Vergeleken met Bangkok is deze warmte een feestje. 😁 Familie Rolls geniet ervan.


Watch me take back these words next year this time :p
 
Back
Top