CEP voor europa

Heeft iemand hier op deze site een CEP van Europa?
Ik hoop het, want die dingen kosten AUS $ 260!!!
Ik wil nl wel weten welke opleidingen ze erkennen.

Groetjes,
Peter
 
Ha Peter,

Goeie vraag...heb ik ook al eens naar gekeken en ik vond het wat duur!
Dus als iemand er eentje heeft...!  :-D

Groet,
Sander
 
[quote author=Jeroen link=topic=930.msg7114#msg7114 date=1105372349]
Waar staat CEP voor?  :?
[/quote]

Country Education Profiles --> volg het linkje in Peter's berichtje. :)
 
Waarvoor heb je het nodig dan? Bij Martijn staat het gewoon in zijn diploma bijlage. Is het niet ergens anders te krijgen voor minder geld. Zoals bij de IBgroep ofzo?
 
[quote author=jufrebekka link=topic=930.msg7119#msg7119 date=1105382012]
Waarvoor heb je het nodig dan? Bij Martijn staat het gewoon in zijn diploma bijlage. Is het niet ergens anders te krijgen voor minder geld. Zoals bij de IBgroep ofzo?
[/quote]

Mag ik vragen wat voor bijlage dat is dan? Is dat het internationaal diploma supplement?

Het IBG doet legalisatie van je diploma's, m.a.w. stempels + apostille dat diploma hier officieel erkend is e.d.
Nuffic doet diploma beschrijving waarbij ook heel kort iets staat over de organisatie van het onderwijs in NL en ze geven een vergelijkbare opleiding in het buitenland. Maar dat zegt niet dat de opleiding daar erkend is, daar heb je in Aus. weer instanties voor (NOOSR o.i.d.). Deze info zou deels beschreven staan in de CEP.
 
Jeetje zeg dat dat zo duur moet zijn! Ik vind dat je al voor genoeg dingen moet betalen (ik noem visum, medische keuring, opsturen van papieren, vertalen van diploma's, rijbewijs, pasport, longfoto... PFFFF) kan dit ook nog wel bij!

:wink:
 
Precies Sander, dat was mijn punt nu ook.
Je kan prima geld gaan lopen uitgeven om je diploma's te laten vertalen om er vervolgens achter te komen dat ze niet erkend worden in Aussie. Ik wil bijvoorbeeld mijn HBO alsnog afronden (had het bijna afgemaakt in 1999).
Dat is Technische bedrijfskunde aan de TH in Rijswijk. Ik weet toevallig dat het Technical Business management is in het Engels, maar ja, is dat gelijkwaardig aan een Masters of een bachelors degree??? 
:?

Erg confusing allemaal.
 
[quote author=PeterNap link=topic=930.msg7157#msg7157 date=1105427593]
Precies Sander, dat was mijn punt nu ook.
Je kan prima geld gaan lopen uitgeven om je diploma's te laten vertalen om er vervolgens achter te komen dat ze niet erkend worden in Aussie. Ik wil bijvoorbeeld mijn HBO alsnog afronden (had het bijna afgemaakt in 1999).
Dat is Technische bedrijfskunde aan de TH in Rijswijk. Ik weet toevallig dat het Technical Business management is in het Engels, maar ja, is dat gelijkwaardig aan een Masters of een bachelors degree??? 
:?

Erg confusing allemaal.
[/quote]

HBO is volgens mij altijd een bachelors degree...
 
Ik heb de CEP van Nederland en daarin staat dat:
- een HBO opleiding van 4 jaar of meer gelijk staat aan een Australische Bachelor Degree.
- een HBO opleiding van 3 jaar of meer gelijk staat aan een Australisch TAFE Diploma
- een MBO opleiding van 4 jaar of meer gelijk staat aan een Australisch TAFE Certificate
- andere opleidingen individueel moeten worden beoordeeld.

Ik hoop dat dit wat helpt.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=930.msg7172#msg7172 date=1105441915]
Ik heb de CEP van Nederland en daarin staat dat:
- een HBO opleiding van 4 jaar of meer gelijk staat aan een Australische Bachelor Degree.
- een HBO opleiding van 3 jaar of meer gelijk staat aan een Australisch TAFE Diploma
- een MBO opleiding van 4 jaar of meer gelijk staat aan een Australisch TAFE Certificate
- andere opleidingen individueel moeten worden beoordeeld.
[/quote]

Ha Rob,

Staat er ook nog iets in over 4 of 5 jarige universitaire opleidingen? Of valt dit onder 'andere opleidingen'?
Maar begrijp ik goed dat er niets in staat over individuele opleidingen? Hoe deze vergelijken met een Australische variant?

Groet,
Sander
 
Hoi Sander,

- VWO wordt gelijkgesteld aan een Australisch Year 12 award.
- Drs, Ir en Mr (met 4 of meer jaren studie) worden gelijkgesteld aan een Australisch Bachelor Degree.
- Kandidaatsexamen wordt gelijkgesteld aan de eerste twee jaar van een Australisch Bachelor Degree.
- Dr wordt gelijkgesteld aan een Australische PhD.

Nijenrode:
- Bachelor in Business Administration wordt gelijkgesteld aan een Australisch Bachelor Degree.
- Master in Business Administration wordt gelijkgesteld aan een Australisch Postgraduate Diploma.


Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=930.msg7175#msg7175 date=1105444892]
Hoi Sander,
- Drs, Ir en Mr (met 4 of meer jaren studie) worden gelijkgesteld aan een Australisch Bachelor Degree.
[/quote]

Dus een 5 jarige WO opleiding hier (Drs/MSc) wordt gelijkgesteld aan een bachelor...?!  :-o
Dat is wel apart want voor zover ik weet zijn de meeste bachelor degrees in Aus 3 of hooguit 4 jaar.  :?
 
Inderdaad.

Erg vervelend en mijns inziens onterecht, maar het is niet anders.
Ik ben niet ondersteboven van het nivo van de Australische opleidingen, maar daar denken zij zelf duidelijk anders over.
Net als de Amerikanen: ook daar is het nivo van onderwijs niet buitengewoon, maar zij vinden zelf van wel.
 
Al verder lezend maken ze toch nog iets onderscheid:
- een Drs (4 jaar studie) kan worden gelijkgesteld met een Australisch Honours Bachelor Degree.
- een Drs (>5 jaar studie) kan worden gelijkgesteld met een Australisch Honours Degree.
 
Bedankt Rob,

Hhhmm, dat is dan nog wat zullen we maar zeggen...maareh precies 5 jaar valt die onder Australisch Honours Degree?
Staat er verder ook nog wanneer iets gelijk wordt gesteld aan een Australisch Master Degree?

Sander
 
Hoi Sander,

Om heel precies te zijn: een Drs (>=5 jaar studie) kan worden gelijkgesteld met een Australisch Honours Degree.

Groeten,

Rob

PS Ik ga nog even zwemmen en dan naar bed. Het is hier nu 23:00 en het is vandaag 42 graden geweest.
 
Hoi Rob,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ben tot nog toe erg onder de indruk van dit forum!  :-D

Staat de titel Ing. ook gelijk aan Bachelor Degree (Ing = Titel als je HBO bent afgestudeerd).
Ik neem aan van wel, want het is 4 jaar HBO opleiding.

Thanks!
 
Back
Top