Certificeren van werkgever's referentie

Soroosh Torabi

New Member
Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik zijn bezig om de eerste stappen te zetten om een skilled visa aan te vragen.

Momenteel ben ik bezig om (vanuit NL) mijn werkervaring te laten beoordelen door ACS. Ze vragen een gecertificeerde refentie van alle werkgevers waar ik voor gewerkt heb.

Ik heb hier 3 vragen. Hoop dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben en me kunnen helpen.

1. Eén van de werkgevers wilt niet echt meewerken en geven geen referentie. Kan dat een probleem worden?

2. Moeten alle referenties langs de notaris om gecertificeerd te worden?

3. In de aanwijzingen van ACS staat het volgende:
The following job references are NOT suitable:
- Plain paper reference, with a stap and signature of Notary Public but doesn't state the referee's signature is witnessed

Moet ik dus mijn (ex-)werkgevers nu vragen om langs de notaris te gaan en dan pas de refentie te ondertekenen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Voor wat ik online heb kunnen vinden lijkt niets veranderd te zijn sinds zo'n acht jaar geleden, dus kan ik dit tot zekere hoogte beantwoorden.

De referenties van de werkgever worden niet gecertificeerd noch hoeven ze langs notaris te gaan. Zolang ze op bedrijfspapier (met logo e.d.) zijn dan is het goed. Wat jij zelf moet doen is een "certified copy" regelen opdat je niet het origineel opstuurt. Hoe je dat in NL regelt kun je elders op dit forum vinden, dat heb ik zelf elders gedaan. Je kunt wellicht het beste zelf eea opstellen om het de ex-werkgever makkelijk te maken, hoeven ze alleen maar te printen en te tekenen.

Als een werkgever niet mee wil werken, dan kun je zelf een "statutory declaration" opstellen. Dat moet wellicht onder toeziend oog van een notaris door jezelf ondertekend worden, daar weet ik het fijne niet van.

Als je googled op "acs work experience letter" dan vind je voorbeeld brieven e.d. en vele online discussies over wat moet en niet moet.

Succes
 
Back
Top