Checklist move to australia (niet het bureau)

Ik heb even je titel een beetje aangepast. Er is een migratiebureau wat Move2Australia heet en het risico dat zij dachten dat hun list is uitgelekt is een beetje te groot ;)
 
En je visumprocedure starten 10 maanden voor vertrek!?!
Het is eerder je vertrek plannen 10 maanden na je visum grant.
10 maanden...
Zal wel een typo zijn, moest eigenlijk 10 jaar staan.
 
hangt er vanaf welk visum natuurlijk, ik heb een 457 en 3 maanden na het tekenen van mijn contract was ik al in OZ.
lijst was niet echt van toepassing voor mij op sommige punten :D
 
Handige lijst om er even bij te houden! Dank je wel.
De time frame is inderdaad op bepaalde punten wel wat optimistisch (er wordt kennelijk al een vlucht geboekt voor het visum compleet is), maar de totale lijst is bijzonder handig.
 
Ik was net aan het surfen en vond deze checklist, misschien wel handig voor iemand.

http://www.workingin-australia.com/move/moving-checklist#.UObmjuTWh8E

Greets
Hans

Heel handig, zorg er altijd voor dat ook alles met de verhuizer is afgecheckt en dat je het douanereglement goed hebt bestudeerd voor vertrek zo voorkom je onaangename verrassingen en extra kosten m.b.t. quarantaine regels.
Ik regel wekelijks verhuizingen naar Australie (al zo'n 11 jaar) dus mocht er iemand vragen hebben of advies nodig hebben over de verhuizing, stuur dan gerust een berichtje naar international@uts.nl , ook het douanereglement is ter beschikking indien gewenst.
Groeten,
Ilse
 
Ik heb een vraag alleen heb geen idee onder welk onderwerp ik die moet posten. Doe het maar hier.
Ik ben bezig met het Vetassess en nu wordt er gezegd dat alle benodigde documenten"witnessed by Justice of peace" moeten zijn???? Moet ik alle vertalingen van diploma's, geboortecertificaat, referencies bij een advocaat of zo laten ondertekenen?
Wat kost zo'n grapje? Kent iemand van jullie een kantoor wat dit doet?

Hoop dat iemand me een antwoord kan geven. Alvast bedankt!
 
Notaris.
En even rondbellen scheelt een hoop geld. Maar ik heb uiteindelijk niets laten certificeren, maar ga ook met een ander visum en weet ook niet of ze er akkoord mee gaan want pas vorige week ingediend
 
Ik heb een vraag alleen heb geen idee onder welk onderwerp ik die moet posten. Doe het maar hier.
Ik ben bezig met het Vetassess en nu wordt er gezegd dat alle benodigde documenten"witnessed by Justice of peace" moeten zijn???? Moet ik alle vertalingen van diploma's, geboortecertificaat, referencies bij een advocaat of zo laten ondertekenen?
Wat kost zo'n grapje? Kent iemand van jullie een kantoor wat dit doet?

Hoop dat iemand me een antwoord kan geven. Alvast bedankt!

Ik heb afgelopen zomer mijn Vetasses ingediend en redelijk wat documenten laten certificeren. Ik wist ook niet precies wat ze nu precies gecertificeerd willen hebben en wat niet en na 2 maal telefoneren kreeg ik ook tegenstrijdige antwoorden. Ik heb uiteindelijk niet alles laten certificeren, alleen de documenten die niet officieel zijn. Dus Diploma's en certificaten niet, maar references en andere 'niet-officiele' documenten wel. Daarop was alles in een keer goedgekeurd.
 
Klopt wel zo'n beetje. Kopies van paspoorten en diploma's zijn het belangrijkste, verder even proberen uit te zoeken wat nog meer, zal vast wel op de website staan ergens. Bij twijfel kun je kiezen tussen gokken of op zeker spelen. Even rondvragen hier en daar bij notarissen en gemeentekantoren dan weet je wat het kost. Er zit veel verschil tussen de een of de ander.
 
Ik heb een vraag alleen heb geen idee onder welk onderwerp ik die moet posten. Doe het maar hier.
Ik ben bezig met het Vetassess en nu wordt er gezegd dat alle benodigde documenten"witnessed by Justice of peace" moeten zijn???? Moet ik alle vertalingen van diploma's, geboortecertificaat, referencies bij een advocaat of zo laten ondertekenen?
Wat kost zo'n grapje? Kent iemand van jullie een kantoor wat dit doet?

Hoop dat iemand me een antwoord kan geven. Alvast bedankt!

Hoi Petra,

Ik heb voor mijn visumaanvraag net alles langs de notaris gestuurd en laten certificeren. Ik was 48 euro kwijt voor alles! Dat viel mij nog wel mee dus.
 
Voor mijn assessment heb ik alles van diploma's bij een notaris laten afstempelen met de gevraagde tekst "true copy of the original) 30 papiertjes voor de all in prijs van 50€.
Voor mijn visum heb ik helemaal niets moeten laten certificeren, indien je visum elektronisch wordt aangevraagd zijn goede kwaliteit kleur pfd files goed .
 
Voor mijn assessment heb ik alles van diploma's bij een notaris laten afstempelen met de gevraagde tekst "true copy of the original) 30 papiertjes voor de all in prijs van 50€.
Voor mijn visum heb ik helemaal niets moeten laten certificeren, indien je visum elektronisch wordt aangevraagd zijn goede kwaliteit kleur pfd files goed .
....dacht dat ik ergens had gelezen dat je bij gemeente gratis kan doen...? Of verwar ik nu iets? :p
 
Dat verschilt per gemeente. Bij ons kostte het 12,50 per document (waarmerken kopie).
 
Voor mijn assessment heb ik alles van diploma's bij een notaris laten afstempelen met de gevraagde tekst "true copy of the original) 30 papiertjes voor de all in prijs van 50€.
Voor mijn visum heb ik helemaal niets moeten laten certificeren, indien je visum elektronisch wordt aangevraagd zijn goede kwaliteit kleur pfd files goed .

Kun je laten weten welke notaris dit is? Ik woon in Amsterdam en ik krijg echt belachelijke quotes van €75,- ex BTW pér document. Te gek voor woorden.

Bij gemeentekantoren is het niet mogelijk om diploma's te doen, da's wel jammer. Gemeente Amsterdam rekent €14,50 per kopie, maar Gemeente Waterland (daarnaast) doet het al voor €4,75 per document. Dus rondkijken in de buurt is zeker de moeite waard. Alleen jammer dat ze geen diploma's doen, dus dan moet je wel naar een notaris. Vandaar dat ik wel heel benieuwd ben welke notaris 30 kopien maakt voor €50!
 
Back
Top