Checklist move to australia (niet het bureau)

Hoi,

Mijn notaris heeft ook ik denk meer dan 30 kopieen gecertificeerd voor 48 euri.

Notaris Kleefsman in Deventer, ze weten nu hoe het moet want ik ben al een paar keer langs geweest voor aanvullingen.... Hebben ze overigens gratis gedaan, echt super service.
 
Ok, fijn, bedankt voor de namen. Ik ga eens rondbellen. Een tripje naar Deventer, Gorinchem of elders in het land zal altijd nog goedkoper zijn dan de notarissen in de hoofdstad...
 
Ik ben uiteindelijk bij Snoek geweest in Gorinchem. De notaris in Deventer gaf telefonisch toch nog een prijsopgave van €150 voor het certificeren van 7 documenten (wat al heel erg meevalt vergeleken met notarissen in Amsterdam). In Gorinchem deden ze het gratis!! Het kostte mij dus alleen een ritje daar naartoe. Helemaal geweldig. Bedankt voor de tip!
 
Nou dat is helemaal service, dus de volgende keer ben ik bij mijn notaris ook meer kwijt begrijp ik... Maar je ziet dat het in ieder geval de moeite waard is even rond te bellen! Succes verder
 
ik ben boven 30 ik weet het niet met welke visa kan ik australia emegreren weet iemand en geen diploma kan met english study visa en daarna wat moglijkheden is gaarg ervaringen
 
Beste akman,
met zo'n algemene vraag wordt het lastig om een advies te kunnen geven. Wat wil je doen in Australie? Hoe lang wil je gaan? Waar zou je heen willen?

Het lijkt me handig even te kijken op de visa wizard van de immigratiedienst en rond te zoeken op het forum.

http://www.immi.gov.au/visawizard/
 
Ik ben nu bezig om mij uit te laten schrijven in Nederland, plus alles wat daarbij komt, maar jeetje ik zie door de bomen het bos niet meer!

Na veel op en neer gebel en gezeur heb ik eindelijk van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) een brief gekregen dat ik vanaf 1 oktober 2013 niet meer AWBZ verzekerd ben. De belastingdienst had me bang gemaakt dat ik vanaf het begin van mijn reis al niet meer AWBZ verzekerd zou zijn, waardoor ik geen recht zou hebben op zorgtoeslag (die ik al wel ontvangen had), en ik dus op het eind van het jaar veel terug zou moeten betalen. Door nu een bewijs te hebben dat ik tot 1 okt iig wel AWBZ verzekerd ben heb ik tot die maand ook nog recht op zorgtoeslag. Vanaf 1 oktober kan ik dan eindelijk mijn verschrikkelijke zorgverzekering opzeggen (ik raad Amersfoortse ten zeerste af!) en kan ik overstappen naar OOM. Tenminste, dat hoop ik.. Ik heb gisteren bij OOM een aantal verzekeringen aangevraagd incl ziektekosten, maar je moet een hele gezondheidsverklaring invullen en nu zit ik weer in spanning totdat ik hoor of ze mij aannemen en of er dingen uitgesloten worden van de polis. Niet dat ik een persoon ben met extreme ziektes ofzo, maar ik heb wel rugklachten en wil juist naar OOM gaan voor de fysio/chiropractie vergoeding. Iemand enig idee of ze streng zijn daar??
Mijn reisverzekering bij de Europeesche via Australian Backpackers loopt eind deze maand af, en die zou ik dus moeten verlengen. Maar die verzekering is errug duur en vergoed niet zo veel. Een andere verzekering kan ik weer niet afsluiten omdat ik al op reis ben, maar gelukkig is dit bij OOM geen probleem, dus ook hier de reisverzekering afgesloten. Maar die reisverzekering heeft alleen zin als ik aangenomen word voor de ziektekostenverzekering (zonder uitsluitingen), omdat de reisverzekering verder geen medische kosten dekt. Dat is in combinatie met een OOM zorgverzekering prima, omdat die naar Australische maatstaven vergoeden ipv Nederlandse maatstaven.. Maar als ik dus bij een andere ziektekostenverzekering een verz af moet sluiten, dan heb ik dus ook weer een andere reisverzekering nodig.
En dan nog het uitschrijven uit Nederland en het 'pensioen-gat' wat je daarmee creeert. Ik begrijp dat je zelf je pensioen door kan betalen, maar dit is erg duur. Mijn redenatie is dat ik nog jong ben en geen idee heb hoe de pensioenregelingen er over 45 jaar weer uit zien, dus nu veel geld betalen om mijn pensioen door te betalen, vind ik voorbarig. Zeker omdat ik toch het plan heb om permanent in Australië te gaan wonen en hier pensioen op ga bouwen. Jullie gedachten?
En ik lees op de site van Hi (telefoonprovider) dat je je abbonnement niet stop kan zetten als je gaat emigreren. Is dat inderdaad zo?
Oh en dan nog iets... Ik ben hier nu in Australië 'Super' aan het opbouwen. Mijn oude werkgever heeft me aangemeld bij AustralianSuper, maar ik hoorde bij de CommonWealth Bank dat ik het ook bij hun onder kan brengen. Persoonlijk heb ik het denk ik liever allemaal op 1 plek (bij CommonWealth), maar ik heb me nog niet goed verdiept in welke organisatie beter is voor mijn pensioenopbouw. Iemand ervaring met een van beiden?

Thanks!!
 
Hi Gwen! Wat een geregel allemaal! Wel mooi dat je uitsluitsel hebt gekregen van de SVB. Was het met de bank ook allemaal gelukt? Heb je bij Hi een abonnement? Misschien kun je toch eens bellen/mailen? Ik heb bij Ben een abo die maandelijks opzegbaar is. Succes met al het verzekeringsgebeuren, mooi info die je hier hebt gepost daarover, toch altijd een warboel van regels allemaal...

Ik ben ook erg benieuwd wat andere forumleden van het 'pensioengat' vinden. Ik heb een pensioen/aow gat van 10 jaar in Nederland. Persoonlijk maak ik me er ook niet echt druk over... Of ik moet ik dat juist wel doen nu ik toch weer een dagje ouder wordt? In Engeland heb ik nog pensioen van toen ik daar werkte, volgens mij loont het niet om dat ergens anders over te brengen (ivm de kosten). In Australië (2 jaar) heb ik pensioen afgekocht, omdat ik daar voor 2 jaar was.
 
Hi Gwen! Wat een geregel allemaal! Wel mooi dat je uitsluitsel hebt gekregen van de SVB. Was het met de bank ook allemaal gelukt? Heb je bij Hi een abonnement? Misschien kun je toch eens bellen/mailen?
Jah ik kan mijn rekening bij de Rabobank gewoon aanhouden en er kan automatisch afgeschreven worden. Mijn Creditcard zal echter wel gestopt worden als ik me uitschrijf uit Nederland, en ook vervalt mijn aansprakelijkheidsverzekering. Deze zal ik dus ook nog even bij OOM af moeten sluiten. Had hier niet aan gedacht..
Net Hi nog even gebeld, maar je zit echt gewoon aan je contract vast. Dat betekend dat ik nog tot Mei 2014 €25 euro per maand voor niets betaal. Erg zuur, maar het is niet anders.
 
Jah ik kan mijn rekening bij de Rabobank gewoon aanhouden en er kan automatisch afgeschreven worden. Mijn Creditcard zal echter wel gestopt worden als ik me uitschrijf uit Nederland, en ook vervalt mijn aansprakelijkheidsverzekering. Deze zal ik dus ook nog even bij OOM af moeten sluiten. Had hier niet aan gedacht..
Net Hi nog even gebeld, maar je zit echt gewoon aan je contract vast. Dat betekend dat ik nog tot Mei 2014 €25 euro per maand voor niets betaal. Erg zuur, maar het is niet anders.

Wij zijn weliswaar nog niet naar Australie geëmigreerd, maar twee jaar geleden al wel vertrokken uit Nederland. Dat telefoonabonnement is inderdaad helaas niets aan te doen (heeft mij ook veel centjes gekost indertijd), maar dat je credit card gestopt wordt is (in de meeste gevallen) echt niet waar. Ze vertelden mij dat toen ook en hebben hem ook, ongevraagd, gestopt, maar na veel klachten van mijn kant hebben ze hem gewoon weer moeten activeren. Als je maar aan kunt tonen dat je inkomen hebt.

Je rekening in Nederland aanhouden is geen probleem, maar hou wel even in goed in de gaten dat je adreswijziging goed door komt. Heeft bij ons drie keer aanmelden bij de ING gekost en twee bankpassen zijn dus gewoon naar ons oude adres gezonden. Schijnen meer banken problemen mee te hebben.

Succes met alle regelwerk!
 
Wij zijn weliswaar nog niet naar Australie geëmigreerd, maar twee jaar geleden al wel vertrokken uit Nederland. Dat telefoonabonnement is inderdaad helaas niets aan te doen (heeft mij ook veel centjes gekost indertijd), maar dat je credit card gestopt wordt is (in de meeste gevallen) echt niet waar. Ze vertelden mij dat toen ook en hebben hem ook, ongevraagd, gestopt, maar na veel klachten van mijn kant hebben ze hem gewoon weer moeten activeren. Als je maar aan kunt tonen dat je inkomen hebt.

Je rekening in Nederland aanhouden is geen probleem, maar hou wel even in goed in de gaten dat je adreswijziging goed door komt. Heeft bij ons drie keer aanmelden bij de ING gekost en twee bankpassen zijn dus gewoon naar ons oude adres gezonden. Schijnen meer banken problemen mee te hebben.

Succes met alle regelwerk!
Bedankt voor de info!

Mijn adres bij de Rabobank houdt ik gewoon lekker op het adres dat ze nu hebben (mijn ouders' adres). Dit omdat ik in Autralie nog geen vast adres heb, en mijn ouders ook gemachtigd zijn voor mijn rekening. Dat ik mijn creditcard op moet zeggen vind ik op zich niet zo'n probleem. Gebruikte hem toch bijna nooit, alleen voor nood. En aangezien je australische bankpas een 'creditcard' is (maar dan gewoon van je normale rekening), kun je gewoon dingen op internet bestellen etc waar je een creditcard nr op moet geven.
 
Back
Top