Citizenship

Wat als je NL en AUS bent?
Hoe bedoel je dit precies? Zoals hieronder wellicht?

Als je NL bent dan kun je op basis daarvan gewoon lang in de EU verblijven (lijkt me?) Wellicht goed om je NL paspoort te gebruiken voor in en uitreizen op Schiphol? Al hebben de instanties volgens mij een hekel aan verschillende paspoorten gebruiken op één reis lijkt me dat je op Schiphol je NL paspoort gebruikt en bij vertrek/aankomst hier je AU paspoort (?)

Ik heb maar 1 paspoort dus niets te kiezen 😉
 
Last edited:
Hoe bedoel je dit precies? Zoals hieronder wellicht?

Als je NL bent dan kun je op basis daarvan gewoon lang in de EU verblijven (lijkt me?) Wellicht goed om je NL paspoort te gebruiken voor in en uitreizen op Schiphol? Al hebben de instanties volgens mij een hekel aan verschillende paspoorten gebruiken op één reis lijkt me dat je op Schiphol je NL paspoort gebruikt en bij vertrek/aankomst hier je AU paspoort (?)

Ik heb maar 1 paspoort dus niets te kiezen 😉
Wij kwartetten altijd. Uit AU op NL, dan naar UK op de UK versie, dan terug naar NL op NL... Gewoon om lekker irritant te zijn. Dat wordt nog beter als we volgend jaar de AU toevoegen :D :D :D
 
Hoe bedoel je dit precies? Zoals hieronder wellicht?

Als je NL bent dan kun je op basis daarvan gewoon lang in de EU verblijven (lijkt me?) Wellicht goed om je NL paspoort te gebruiken voor in en uitreizen op Schiphol? Al hebben de instanties volgens mij een hekel aan verschillende paspoorten gebruiken op één reis lijkt me dat je op Schiphol je NL paspoort gebruikt en bij vertrek/aankomst hier je AU paspoort (?)

Ik heb maar 1 paspoort dus niets te kiezen 😉

Dat bedoelde ikinderdaad.
Mijn dochter heeft beide paspoorten.
Ze gaat dus Australie uit op het Australisch paspoort en komt Nederland in met het Nederlandse.
 
Deze citizenship draad is nou echt iets wat ik iedere week opnieuw helemaal lees. Deze draad omvat werkelijk alles waar migranten naar Australia, onafhankelijk of ze naar een tijdelijke of permanente verblijfsvergunning, of staatsburgerschap streven, mee te maken hebben. Motivaties, energie, keuzes en (on)(gewenste) gevolgen, gevoelens en emoties, twijfels en angsten, teleurstellingen en meevallers, tolerantie en acceptatie, gevechten en nederlagen. Ik heb XPditers nergens zo goed leren kennen en zoveel nieuws geleerd als in deze draad.

Bedankt, @afterbang, voor het openen van deze draad. Meesterzet. Voor mij mag hij een stickie worden en verplicht leesvoer voordat je lid van XPdite mag worden.
 
Kleine kick want Q gaat nu ook aan het traject beginnen.

Vraagje voor diegenen die hier een boel vanaf weten; als ik de kids (nu NL/UK nationaliteit) meeneem op de aanvraag, lees ik het goed dat zij gewoon hun NL nationaliteit houden? En dat als ze 18 worden het voornamelijk gaat om het zorgen dat de paspoorten niet verlopen?
 
Kleine kick want Q gaat nu ook aan het traject beginnen.

Vraagje voor diegenen die hier een boel vanaf weten; als ik de kids (nu NL/UK nationaliteit) meeneem op de aanvraag, lees ik het goed dat zij gewoon hun NL nationaliteit houden? En dat als ze 18 worden het voornamelijk gaat om het zorgen dat de paspoorten niet verlopen?

Welke aanvraag, Australian citizen?
Dat hebben wij in der geval zo gemerkt.
Mijn vrouw en beide dochters hebben de citizen maar beide dochters hebbeneen nieuwe NL paspoort achteraf aan kunnen vragen.
Mijn jongste dohter i op dat nieuwe NL paspoort NL binnen gekomen zonder enig probleem.
 


OFX
Back
Top