Container delen??

*Anneke*

New Member
Hallo,

Wij zijn aan het uitzoeken wat de voordeligste manier is om onze spullen te verschepen richting Perth. Voor zover ik het nu kan zien, is het het goedkoopst om een container te verschepen met bv. online shipping. Wij hebben echter LANG NIET een container vol. We kunnen nu gewoon per kubieke meter afrekenen, maar als we een container kunnen delen met anderen, wordt het helemaal interessant.
VRAAG: Zijn er mensen die rond augustus 2007 naar Perth gaan en een container willen delen? Wij hebben waarschijnlijk iets van 8 m3, dus blijft er nog ruim 20 m3 over voor anderen!

Ik hoor het graag!

groetjes Anneke

Ik ga een aantal maanden later, anders zou ik wel eens willen kijken wat de mogelijkheden waren. Ik heb echter ook erg weinig spullen die ik meeneem, dus is het misschien zo wie zo niet zo interessant voor mij. veel succes  :up:

Is het echt goedkoper om bij 8 m3 een container te huren? :shock: Of wordt is dit pas het geval als je de huisraad van meerdere personen meeneemt?

Het wordt pas goedkoper als je de container deelt, maar dan scheelt het best veel. Als we hem niet kunnen delen, zullen we gewoon 8 m3 'los' bespreken.

Hoi!
Ik heb vernomen op een Engelse site dat het delen van een container een linke zaak is!
Als de mensen met wie je de container deelt er dodgy zaken insteken kan dat heel wat problemen leveren.
Om te beginnen dat de costums de container blokkeren, en dat is het minste wat er kan gebeuren.
Ik zou een kontainer enkel delen met mensen die ik goed ken en 100% vertrouw, zoals mijzelf (grapje) maar ik moet nog aan het hele proces nog beginnen. Overweeg eveneens Perth. Succes, groeten Henk.

[quote author=*Anneke* link=topic=6504.msg80513#msg80513 date=1170530719]
Hallo,

Wij zijn aan het uitzoeken wat de voordeligste manier is om onze spullen te verschepen richting Perth. Voor zover ik het nu kan zien, is het het goedkoopst om een container te verschepen met bv. online shipping. Wij hebben echter LANG NIET een container vol. We kunnen nu gewoon per kubieke meter afrekenen, maar als we een container kunnen delen met anderen, wordt het helemaal interessant.
VRAAG: Zijn er mensen die rond augustus 2007 naar Perth gaan en een container willen delen? Wij hebben waarschijnlijk iets van 8 m3, dus blijft er nog ruim 20 m3 over voor anderen!

Ik hoor het graag!

groetjes Anneke
[/quote]

He Anneke,
Wij wonen sinds Juni 2004 in Perth en hebben allwaystransport gebruikt. Die regelen 'port to door' transport en je kunt zelf je container laden. Verzekering van de boedel is optioneel maar uiteraard wel aan te raden. Niet iedere transporteur wil zich daar aan wagen. Om je een idee te geven waren we ongeveer EUR 2300 kwijt voor een 20Ft container en we hebben door omstandigheden een jaar later nog een zending van 5.5m3 over laten komen waarvoor we rond de EUR 800 hebben betaald. Dat is in een gedeelde container gegaan en wordt door hen geregeld waarbij de verantwoording over verantwoord delen van een container dus uiteraard bij de transporteur ligt. Zij hebben wekelijkse zendingen naar Fremantle, hebben dus veel aanbod van te verschepen goederen en kunnen dus goedkoop containers vullen. Laat maar even weten of je contactgegevens wilt. Een beetje onderhandelen helpt overigens ook wel in de transportwereld. Prijs is ook daar flexibel. 800 EUR / 5.5m3 is ongeveer EUR150 per m3. Voor 8m3 zou je simpel gerekend dan ongeveer EUR 1200 kwijt zijn. Let bij het vergelijken van offertes op appels en appels. Je zult de eerste niet zijn die achteraf nog een rekening wordt gepresenteerd van activiteiten die niet bij de offerte waren inbegrepen.

Hoi Lonenron,

Dat klinkt ook niet verkeerd! Als je me zoveel mogelijk info erover kan geven...graag! Stuur maar een PM'tje als je wilt.

groetjes Anneke

Hi Anneke en Jolanda,
Zoek even in mijn (onuitgepakte .... kun je je voorstellen na 2 jaar) spullen en stuur de gegevens asap.

De website had ik al gevonden, maar ben juist op zoek naar specifieke ervaringen, zoals die van Ron en Lon. Maar...doe rustig aan, ik zie jullie PM'tje vanzelf tegemoet!

groetjes Anneke

[quote author=rob en jolanda link=topic=6504.msg81526#msg81526 date=1171705856]
Thanx Mariette, zo ver was ik nog niet  :up:

Ik zit er momenteel niet echt met m'n hoofd bij geloof ik.

Groetjes Jolanda
[/quote]

Helaas zit ik er zover met mijn hoofd bij dat ik waarschijnlijk de details straks vergeet.
Doe momenteel niets anders dan mail checken, huizen kijken, Austimeline en Forum lezen.
Als dit zo door gaat kunnen ze mij straks met een busje komen halen en met mijn handen zo strak opgebonden dat ik voorlopig geen toetsenbord meer aan kan raken.
:shock: :-( :x :cry: :roll: :? :lol: :| :wink: :shock: :grin: :evil:

Moet iets gaan zoeken om me af te leiden.

Mariette

Als dit zo door gaat kunnen ze mij straks met een busje komen halen en met mijn handen zo strak opgebonden dat ik voorlopig geen toetsenbord meer aan kan raken.

No worries, mate! Je gaat naar Australie......  :lol:

[quote author=kallie link=topic=6504.msg81525#msg81525 date=1171704900]
even googlen wil ook wel eens helpen.

http://www.allwaystransport.nl/index2.htm
[/quote]

Deze optie ga ik ook eens uitzoeken, want dan kan ik toch een paar spulletjes meenemen...

[quote author=-+henk+- link=topic=6504.msg81585#msg81585 date=1171789545]

No worries, mate! Je gaat naar Australie......  :lol:
[/quote]

!@#@$%&^&*MET EEN BUSJE$#%$&*???????

Geeft niet ook goed, als we er maar komen :cool:

Morgen komt trouwens de Haan via internationaalverhuisadvies.nl
Zal wel laten weten hoe of wat.
Vorig jaar (ja, vorig jaar alweer) hebben we verschillende offertes aangevraagd.
De duurste was Kuiper, tot in de puntjes verzorgd maar wel een beetje duur 6475 euries voor een 20ft container.
We hadden er nog heel veel, maar ja de pc wilde niet meer meewerken dus die heb ik allemaal niet meer!

Well keep you posted.

Ik vind dat overschepen van spullen toch echt een dure bijkomstigheid. Voor gezinnen kan ik me dit wel voorstellen, want voor dat geld koop je geen volledige inboedel... maar ik ben toch blij dat ik niks mee neem. Dat scheelt me zoveel aan kostbare centjes.
Lekker alles daar kopen is voor mij nog steeds de goedkoopste oplossing denk ik zo  :?

[quote author=lonenron link=topic=6504.msg81362#msg81362 date=1171543840]
He Anneke,
Wij wonen sinds Juni 2004 in Perth en hebben allwaystransport gebruikt. Die regelen 'port to door' transport en je kunt zelf je container laden. Verzekering van de boedel is optioneel maar uiteraard wel aan te raden. Niet iedere transporteur wil zich daar aan wagen. Om je een idee te geven waren we ongeveer EUR 2300 kwijt voor een 20Ft container en we hebben door omstandigheden een jaar later nog een zending van 5.5m3 over laten komen waarvoor we rond de EUR 800 hebben betaald. Dat is in een gedeelde container gegaan en wordt door hen geregeld waarbij de verantwoording over verantwoord delen van een container dus uiteraard bij de transporteur ligt. Zij hebben wekelijkse zendingen naar Fremantle, hebben dus veel aanbod van te verschepen goederen en kunnen dus goedkoop containers vullen. Laat maar even weten of je contactgegevens wilt. Een beetje onderhandelen helpt overigens ook wel in de transportwereld. Prijs is ook daar flexibel. 800 EUR / 5.5m3 is ongeveer EUR150 per m3. Voor 8m3 zou je simpel gerekend dan ongeveer EUR 1200 kwijt zijn. Let bij het vergelijken van offertes op appels en appels. Je zult de eerste niet zijn die achteraf nog een rekening wordt gepresenteerd van activiteiten die niet bij de offerte waren inbegrepen.

[/quote]

He ron en lon,

Was dat bij jullie alles inclusief? Ik heb namelijk net gevraagd wat het me zou kosten als ik ongeveer 3m3 zou willen overschepen en dat zou alles bij elkaar ruim 1200 euro kosten!

IK heb ook contact met Edo van Allways gehad, hij zei dat de prijzen de laatste 3 jaar erg veranderd zijn en nu nog steeds veel veranderen. Hij gaf mij de volgende prijsopgaven:

Wij kunnen u een aanbieding doen voor 6cbm als volgt:
Door to door      =          EURO 2043
Afgehaald, volledige verpakt door ons, inclusief alle exportdokumentatie, zeevracht, portcharges, aflevering aan huis en uitpakken grote stukken.
Port to door      =          EURO 1293
Zending DOOR U aangeleverd aan onze loods, inclusief alle exportdokumentatie, zeevracht, portcharges, aflevering aan huis en uitpakken grote stukken.
Door to port      =          EURO 1573
Afgehaald, volledige verpakt door ons, inclusief alle exportdokumentatie, zeevracht en portcharges.
Port to port        =          EURO 823
Zending DOOR U aangeleverd aan onze loods, inclusief alle exportdokumentatie, zeevracht en portcharges.

Bij elke zending to port australie is de ontvanger verantwoordelijk voor de gehele afhandeling en kosten van de zending na aankomst. Vanzelfsprekend al lokale agent hierbij assisteren. Kosten lokaal zijn nagenoeg gelijk aan hetgeen wij boven offreren.

Ik heb gevraagd om de zo scherp mogelijk prijs, moet zeggen dat het me niet tegenvalt.

groetjes Anneke

Back