Coronavirus in Australië

Ik heb er verder ook niet een mening over. Weet er te weinig van. Was wel verbaasd over het amateurisme rondom testen. Wellicht is Nederland niet zo gestructureerd als we denken 😂
 
Nee? Hoezo? Dit is de draad Coronavirus in Australia? What's off-topic?
Iedere keer dat ik een andere mening laat horen mbt de aanpak in Australie/NL/Anywhere else dan wordt de hele discussie door @Zwerver verwijdert; het officiele woord is that het niet gaat over "hoe we ons voelen" (zie eerste post). Het gaat nu al een pagina lang over hoe Nederland met de aanpak omgaat, dus....
 
Hoe is het bij onze nationale luchtvaartmaatschappij @slatsr?
Ik kan je niet meer vertellen dan wat er in de pers voorbij komt ;) Er begint weer een klein beetje licht te schijnen nu de binnenlandse grenzen open beginnen te gaan. Gisteren voor het eerst op kantoor geweest sinds mid-maart... om mijn locker te ontruimen. Het gebouw moet ge-subleased worden om wat centjes te besparen. Was een raar gevoel.
 
Ja, ik kan niet ontkennen dat we Nederlanders in den vreemde zijn, dat hier in ons nieuwe land een andere aanpak wordt gehanteerd, en dat je dus in de vergelijking schiet. Een deel van 'hoe we ons voelen' ligt ook in ons oude vaderland, we hebben allemaal dierbaren daar. En ik vind het nogal wat als dat gedrag daar ertoe leidt dat er doden, code rood en mogelijk gesloten grenzen worden veroorzaakt. Mijn beste vriendin sinds 55 jaar is opgegeven, kanker stadium 4, ik krijg misschien wel toestemming om naar haar uit te reizen maar ik kom nooit meer Oz terug in (Victoria hier, hermetisch gesloten). Dus we praten en schrijven terwijl we eigenlijk alleen maar een laatste borrel samen willen drinken. Met al die mensen hier in vergelijkbare omstandigheden, of misschien minder acuut maar al 6 maanden geen familie meer gezien, er zijn hier gezinnen met kleine kindjes die van elkaar gescheiden zijn. Volgens mij heeft dit allemaal direct te maken met Coronavirus in Australie, de wetten, regels, restricties en gevolgen voor onbepaalde tijd.
 
Ja, ik kan niet ontkennen dat we Nederlanders in den vreemde zijn, dat hier in ons nieuwe land een andere aanpak wordt gehanteerd, en dat je dus in de vergelijking schiet. Een deel van 'hoe we ons voelen' ligt ook in ons oude vaderland, we hebben allemaal dierbaren daar. En ik vind het nogal wat als dat gedrag daar ertoe leidt dat er doden, code rood en mogelijk gesloten grenzen worden veroorzaakt. Mijn beste vriendin sinds 55 jaar is opgegeven, kanker stadium 4, ik krijg misschien wel toestemming om naar haar uit te reizen maar ik kom nooit meer Oz terug in (Victoria hier, hermetisch gesloten). Dus we praten en schrijven terwijl we eigenlijk alleen maar een laatste borrel samen willen drinken. Met al die mensen hier in vergelijkbare omstandigheden, of misschien minder acuut maar al 6 maanden geen familie meer gezien, er zijn hier gezinnen met kleine kindjes die van elkaar gescheiden zijn. Volgens mij heeft dit allemaal direct te maken met Coronavirus in Australie, de wetten, regels, restricties en gevolgen voor onbepaalde tijd.
Ik deel je mening dat "dit allemaal direct te maken met Coronavirus in Australie" en ik discussieer er graag over mee, maar uiteindelijk verzandt de discussie weer in cijfertjes en meningen en kennelijk zijn er mensen op dit forum die dat niet graag lezen.
 
De enige cijfers die ik so far ophoest, zijn een keer of 2 per week wat grafiekjes en gemiddelden van hoe het er in metro Melbourne voorstaat, omdat wij de schuld krijgen van alle Corona-ellende in heel Oz (vandaar de inquiry). Ik wil ermee laten zien dat wij ons allerbestebest doen in stage 4 lockdown om het een beetje goed te maken voor alle states. Dat zijn geen verzandende discussies en cijfertjes en meningen. Dat zijn feiten, en ik ben blij met de support die we hier krijgen van de andere staten. Het is een lange zit.
 
Volgens mij zijn de laatste pagina’s cijfertjes wat anders dan de eerdere pagina’s.

De cijfertjes nu worden niet gebruikt als ‘wapen’ om een ander zijn idee onderuit te halen of te bekrachtigen.

Het zit hem niet in de cijfertjes as Such maar hoe je ze gebruikt.
- Als algemeen discussie stuk en/of om te laten zien hoe het in Vic gaat.
- Of om elkaar mee om de oren te slaan.

Anyway. Goed om te zien dat Vic de juiste lijn tot ‘bevrijding’ te pakken heeft.
Goed om te horen dat Slatsr nog aan het werk is. En er wat beweging in lijkt te komen
En jammer om te zien dat Nederland struggled.

Mijn project in Duitsland gaat mooi mis nu, want geen toegang voor onze mensen. (Lees dit een met wat sarcasme, er zijn ergere dingen)
 
De enige cijfers die ik so far ophoest, zijn een keer of 2 per week wat grafiekjes en gemiddelden van hoe het er in metro Melbourne voorstaat, omdat wij de schuld krijgen van alle Corona-ellende in heel Oz (vandaar de inquiry). Ik wil ermee laten zien dat wij ons allerbestebest doen in stage 4 lockdown om het een beetje goed te maken voor alle states. Dat zijn geen verzandende discussies en cijfertjes en meningen. Dat zijn feiten, en ik ben blij met de support die we hier krijgen van de andere staten. Het is een lange zit.
Als ik mijn mening, die anders is dan die van jou, ga onderbouwen met mijn cijfers, wat ook feiten zijn, dan verzanden we wel in cijfertjes en meningen. Dus waarom mag jij wel jouw mening en cijfertjes delen and als ik dat doe wordt de boel teruggeroepen?
 
Ondertussen heeft mijn schoonvader in Peru (nr 7 geloof ik op de ranglijst van covid-gevallen), die al niet naar werk mocht als 65-plusser en ook beperkt uit huis mocht, een huiselijk ongevalletje gehad en zijn tibia gebroken. Ligt dus in ziekenhuis, schoonbroer mag het ziekenhuis niet in (covid) tenzij hij de beveiligers betaald (corruptie ten top), vrouw kan niet naar Peru reizen om te helpen (AU grenzen gesloten, ook geen vluchten omdat grenzen zijn gesloten), discussie of hij veiliger is het ziekenhuis of in tijdelijk verblijf in afwachting van de operatie (materiaal moet van Arequipa naar Cusco komen)... het houdt de gemoederen weer lekker bezig.
 
Als ik mijn mening, die anders is dan die van jou, ga onderbouwen met mijn cijfers, wat ook feiten zijn, dan verzanden we wel in cijfertjes en meningen. Dus waarom mag jij wel jouw mening en cijfertjes delen and als ik dat doe wordt de boel teruggeroepen?

Ik denk dat @afterbang het adequaat verwoord heeft. Ik probeer geen mening te onderbouwen met cijfers. Ik heb geen mening over Covid. Maar de afkeer tegen VIC als de veroorzaker van ellende is wel aanwezig. Ik wil graag laten zien dat wij dat (moeten) accepteren, dat we ons best doen in stage 4 lockdown (al 8 weken), en ik onderbouw dat met harde gegevens. Dat heeft niets met een mening te maken, over dit soort statistieken kun je geen mening hebben. Ik was me er niet van bewust dat jouw meningen worden teruggeroepen.

Wat een rotsituatie met je schoonvader.
 
Iedere keer dat ik een andere mening laat horen mbt de aanpak in Australie/NL/Anywhere else dan wordt de hele discussie door @Zwerver verwijdert; het officiele woord is that het niet gaat over "hoe we ons voelen" (zie eerste post). Het gaat nu al een pagina lang over hoe Nederland met de aanpak omgaat, dus....

Het gaat hier zo goed, waar moeten wij verveelde Melburnians het anders over hebben ;)
Maar understood, ik wilde ook niet weer in een Nederland situatie verzanden, maar force of habit I guess.

Vervelend van je schoonvader, is hij afgezien van z'n gebroken tibia wel in goede gezondheid?
 
Sorry @slatsr, lijkt me een hele nare situatie.

Verder ben ik wel in een goed bui. De derde dag op rij geen lokale transmissies van het virus in NSW! En de grenzen open naar SA en (voor het noorden van NSW) naar QLD. Gecombineerd met de enorme vooruitgang die VIC heeft geboekt heb ik steeds meer hoop in de toekomst. Wordt hier heel blij van.
 
Okee, Vic premier Dan Andrews heeft metro Melbourne een piepklein beetje losgelaten. We zitten heel dicht bij de single digits, maar zoals @Thijsvr accuraat verwoordde, die laatste zijn heel hardnekkig. 12 nieuwe gevallen vandaag (we kwamen van 800 per dag in juli). Grof samengevat is stap 2 in de road map nu:

- de curfew van 21.00 tot 05.00 uur wordt morgenochtend opgeheven
- de 5-km vervoerslimiet blijft in stand, maar geldt nu ook vanaf het werk als je weer buitenshuis mag werken
- 130.000 mensen mogen morgen weer naar hun werk
- we mogen weer met meer dan 1 persoon per dag boodschappen doen
- we mogen buitenshuis weer met 5 personen samenscholen voor 2 uur max per dag
- half oktober gaan de meeste kids weer fysiek naar school en kindy
- verplichte maskers en distancing blijven onveranderd
- breken van de regels wordt heel erg duur, bijna $ 5000 boete per incident
- en het resultaat wordt 19 oktober weer herbezien, 1 week eerder dan gepland.

So far gaan we beter dan gepland. Klein beetje licht aan het einde van de tunnel. Maar we zijn er nog niet.
 
Okee, Vic premier Dan Andrews heeft metro Melbourne een piepklein beetje losgelaten. We zitten heel dicht bij de single digits, maar zoals @Thijsvr accuraat verwoordde, die laatste zijn heel hardnekkig. 12 nieuwe gevallen vandaag (we kwamen van 800 per dag in juli). Grof samengevat is stap 2 in de road map nu:

- de curfew van 21.00 tot 05.00 uur wordt morgenochtend opgeheven
- de 5-km vervoerslimiet blijft in stand, maar geldt nu ook vanaf het werk als je weer buitenshuis mag werken
- 130.000 mensen mogen morgen weer naar hun werk
- we mogen weer met meer dan 1 persoon per dag boodschappen doen
- we mogen buitenshuis weer met 5 personen samenscholen voor 2 uur max per dag
- half oktober gaan de meeste kids weer fysiek naar school en kindy
- verplichte maskers en distancing blijven onveranderd
- breken van de regels wordt heel erg duur, bijna $ 5000 boete per incident
- en het resultaat wordt 19 oktober weer herbezien, 1 week eerder dan gepland.

So far gaan we beter dan gepland. Klein beetje licht aan het einde van de tunnel. Maar we zijn er nog niet.
Ehm....." Klein beetje licht aan het einde van de tunnel "....?
Das toch niet het licht van de trein die van de andere kant komt ??😱
Just joking, hope all is well.
 
Back
Top