Coronavirus in Australië

Hmmm, dat klinkt een beetje raar voor een West Aussie. 🤔 :p

Ook vanuit een ACT perspectief. Maar dat doet er nu even niet toe, uiteindelijk zijn we 1 Australia en zijn we allemaal mensen met wensen en zorgen. Ben blij dat het goed gaat in Vic. Hoop dit jaar nog in de Vic High Country te kunnen komen, en vrienden te kunnen bezoeken in Ballarat. Zet hem op Victorians!
 
Last edited:
Ook vanuit een ACT perspectief. Maar dat doet er niet toe, uiteindelijk zijn we 1 Australia en zijn we allemaal mensen met wensen en zorgen. Ben blij dat het goed gaat in Vic. Hoop dit jaar nog in de Vic High Country te kunnen komen, en vrienden te kunnen bezoeken in Ballarat. Zet hem op Victorians!

Als dat lukt, dan gaan we een Victoriaanse borrel organseren!
 
Hoe is tie daar beneden? Laatste loodjes?

Het wordt in ieder geval warmer, dus je kunt in ieder geval de ramen open zetten als je weer meer mensen binnen mag zitten 🤞

Zat net de nieuwe Lubach te kijken; Kan niet beoordelen wat goed of fout is in deze pandemie, dat weten we pas over een paar jaar gok ik. Dat het in NL heel anders gaat dan hier is wel duidelijk:
 
Zit jij nou stiekem ook naar Nederland te loeren @afterbang ;)

Het heeft iets verslavends vinden we. Annelies en ik doen elke dag gokjes. Hoeveel cases heeft Australië vandaag? Wanneer duiken we onder de x? Wanneer gaan ze in Nederland over de x heen? Degene die verliest betaalt de koffie die dag ;)

Vandaag won ik. Op vrijdag gokten we wanneer Nederland over de 4k zou gaan. Ik dacht vandaag. Zij dacht morgen.

We hebben er inmiddels geen mening meer over of proberen iets in de cijfers te zien. We maken er maar een spelletje van, geeft ons wat te doen terwijl we de laatste weekjes uitzitten!
 
Ik vind Lubach wel echt leuke shows maken @Thijsvr . (Net zo goed als dat ik hier met liefde Shaun Micallef kijk, beetje in dezelfde hoek maar dan anders)

Lubach praat verder niet over cijfertjes. Dus ik heb nog steeds geeeeen idee ;)
 
Ik word blij van het feit dat de nummers in Victoria zo laag zijn. Ik hoop echt voor iedereen dat de regels volgende week nog meer versoepeld kunnen worden en het leven weer een beetje bij beetje normaal gaat worden.

Morgen ga ik voor het eerst sinds begin Maart weer naar kantoor. Eigenlijk heel erg veel zin in. Het thuiswerken bevalt prima, maar begin toch wel te merken dat het constant thuis zijn ook wel slopend is, dus besloten om vanaf deze maand 1 dag in de week naar kantoor te zijn.
 
Ik hoop ook dat we snel weer wat meer mogen, maar origineel werd gezegd dat de regels pas na 19 oktober versoepeld zouden worden. De andere grens was dat ons 14 day average onder de 5 moet zitten.

  • the daily average number of cases is less than 5 state-wide over the previous 14 days and there are less than 5 cases with an unknown source in the last 14 days (state-wide total).

Dus ik vrees dat we nog zeker 2 weken in de huidige situatie zitten want ik geloof dat we nog niet één dag onder de 5 gezeten hebben.
Die laatste paar cases zijn erg hardnekkig.
 
@Thijsvr we hebben nog niet onder de 8 per dag gezeten, vandaag zaten we alweer in de double digits. Het hangt af van de VIC government (flatlining the curve or elimination) wanneer er weer iets open gaat. Ik weet eerlijk gezegd niet wat het plan is, en ook niet wat haalbaar is, precies zoals jij zei, die laatsten zijn erg hardnekkig (zeker met die feestvierders die alles gewoon negeren). Ik denk niet dat 19 oktober doorgaat. Kerst zou mooi zijn.
 
Je hebt gelijk. Er zijn zelfs 4 cases per dag geweest. Ik bedoelde dat het 14-daags gemiddelde nog niet onder de 5 is geweest, het is pas net onder de 10. Dat is een getal dat de schommelingen eruit haalt.

Ah yes. Ach we zullen vanzelf wel op de aantallen komen die we moeten hebben. Ik ben geduldig. Het einde is bij ons in ieder geval in zicht, dat kunnen ze lang niet overal zeggen.
 
Van de andere kant bezien:


Interresant artikel. Australie is risicomijdend, of Nederland steekt liever zijn kop in het zand ipv echt op te treden. De waarheid zal in het midden liggen. Feit is dat wij hier de zaak redelijk onder controle hebben, en het in Nederland 1 grote puinbak is met dagelijks enorm veel besmettingen, en burgers die het nodig vinden om overal tegenaan te schoppen en precies niet doen wat de overheid wil. Kan alleen zeggen dat ik 100x liever op dit eiland zit dan in het vaderland op dit moment.

ScoMo en zijn liberale club wil ABC in de ban doen? Need we say more? Wat die man in dat artikel zegt ben ik het mee eens. de libs schoppen op alles wat beweegt door middel van hun vriendje murdoch, maar de meeste inwoners zijn maar wat blij met hoe de onafhankelijke staten schijt hebben aan de PM en ondanks een bak met ellende over zich heen te krijgen gewoon stand houden met hun beleid: VIC, QLD en WA.

De pandemic heeft de positie van Labor zeker goed gedaan, ik ben altijd een right wing stemmer geweest in NL, maar er is absoluut geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om in dat land straks rechts te stemmen. Labor ook niet echt trouwens, dan maar Greens.

Klasse hoe de labor premiers voet bij stuk houden, enorm respect voor. Zoals een collega hier het verwoorde, alleen farmers, ondernemers, rednecks en laag opgeleiden voten hier LNP. :p
 
Heel leuk artikel. Tsjah, ik kan alleen maar concluderen dat ik een echte Australiër ben. We zijn hierheen verhuisd omdat de cultuur, de stad, de mensen, alles sloot aan bij hoe wij tegen dingen aankijken. En inderdaad, alles over hoe ze mensen omschrijven, dat is ook op ons van toepassing. Ja, we zijn risico mijdend, we geloven de wetenschap en begrijpen het belang van the greater good.

Maar net als Tim zegt, rechts hoeft van mij geen stem te verwachten hier, terwijl ik in Nederland toch behoorlijk rechts was (niet dat ik hier mag stemmen overigens).

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het met echt elke politieke beslissing in dit land eens ben, maar als het om COVID gaat zit ik liever als het moet nog een maand in de huidige situatie dan in welk Europees land dan ook.

En hoe het sociaal geaccepteerd is in Nederland om te zeggen dat de oudjes zich maar moeten opofferen, of dat meer dan 10 duizend wetenshappenlijk bewezen doden "niet veel" is of "mensen die toch al on their way out" waren... tsjah.
Nederland voelt elke dag verder weg.

Maarrrr... Floortje Naar Het Einde Van De Wereld is wel echt hele goeie televisie.
 
Heel leuk artikel. Tsjah, ik kan alleen maar concluderen dat ik een echte Australiër ben. We zijn hierheen verhuisd omdat de cultuur, de stad, de mensen, alles sloot aan bij hoe wij tegen dingen aankijken. En inderdaad, alles over hoe ze mensen omschrijven, dat is ook op ons van toepassing. Ja, we zijn risico mijdend, we geloven de wetenschap en begrijpen het belang van the greater good.

Maar net als Tim zegt, rechts hoeft van mij geen stem te verwachten hier, terwijl ik in Nederland toch behoorlijk rechts was (niet dat ik hier mag stemmen overigens).

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het met echt elke politieke beslissing in dit land eens ben, maar als het om COVID gaat zit ik liever als het moet nog een maand in de huidige situatie dan in welk Europees land dan ook.

En hoe het sociaal geaccepteerd is in Nederland om te zeggen dat de oudjes zich maar moeten opofferen, of dat meer dan 10 duizend wetenshappenlijk bewezen doden "niet veel" is of "mensen die toch al on their way out" waren... tsjah.
Nederland voelt elke dag verder weg.

Maarrrr... Floortje Naar Het Einde Van De Wereld is wel echt hele goeie televisie.

Neuh, ik mag hier ook nog niet stemmen, ben nu wel PR maar uiteraard moet je citizen zijn. Hopelijk binnen een jaar of 2.

Ik geloof dat dit ook al een keer gezegd is door @afterbang maar kan het verkeerd hebben: iets in de trant van, toch maar citizen worden om te kunnen stemmen, en je stem laten horen tegen de huidige koers welke Australia vaart. Ik ga zeker stemmen, zo links als ik maar kan :p f#ck murdoch en f#ck adani.
 
Back
Top