Hmmm, dat klinkt een beetje raar voor een West Aussie.
Hmmm, dat klinkt een beetje raar voor een West Aussie.
Ook vanuit een ACT perspectief. Maar dat doet er niet toe, uiteindelijk zijn we 1 Australia en zijn we allemaal mensen met wensen en zorgen. Ben blij dat het goed gaat in Vic. Hoop dit jaar nog in de Vic High Country te kunnen komen, en vrienden te kunnen bezoeken in Ballarat. Zet hem op Victorians!
Als dat lukt, dan gaan we een Victoriaanse borrel organseren!
- the daily average number of cases is less than 5 state-wide over the previous 14 days and there are less than 5 cases with an unknown source in the last 14 days (state-wide total).
Volgens deze pagina hebben we een paar keer onder de 5 gezeten, maar ik weet niet hoe betrouwbaar deE cijfers zijn: https://covidlive.com.au/report/daily-positive-test-rate/vic
Je hebt gelijk. Er zijn zelfs 4 cases per dag geweest. Ik bedoelde dat het 14-daags gemiddelde nog niet onder de 5 is geweest, het is pas net onder de 10. Dat is een getal dat de schommelingen eruit haalt.
Van de andere kant bezien:
Australië pakt corona aan met shock and awe
De maatregelen die Australië neemt om het coronavirus uit te bannen zijn even hard als effectief. Een enkeling spreekt van een ‘dystopische nachtmerrie, maar de meeste mensen schikken zich erin. ‘Twintig jaar van xenofoob en autoritair beleid hebben mensen er rijp voor gemaakt.’www.volkskrant.nl
Heel leuk artikel. Tsjah, ik kan alleen maar concluderen dat ik een echte Australiër ben. We zijn hierheen verhuisd omdat de cultuur, de stad, de mensen, alles sloot aan bij hoe wij tegen dingen aankijken. En inderdaad, alles over hoe ze mensen omschrijven, dat is ook op ons van toepassing. Ja, we zijn risico mijdend, we geloven de wetenschap en begrijpen het belang van the greater good.
Maar net als Tim zegt, rechts hoeft van mij geen stem te verwachten hier, terwijl ik in Nederland toch behoorlijk rechts was (niet dat ik hier mag stemmen overigens).
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het met echt elke politieke beslissing in dit land eens ben, maar als het om COVID gaat zit ik liever als het moet nog een maand in de huidige situatie dan in welk Europees land dan ook.
En hoe het sociaal geaccepteerd is in Nederland om te zeggen dat de oudjes zich maar moeten opofferen, of dat meer dan 10 duizend wetenshappenlijk bewezen doden "niet veel" is of "mensen die toch al on their way out" waren... tsjah.
Nederland voelt elke dag verder weg.
Maarrrr... Floortje Naar Het Einde Van De Wereld is wel echt hele goeie televisie.