Coronavirus in Australië

Ik snap je gevoel helemaal @Lamarck. Ik zie mijn vader (en andere familie) eens in de drie jaar en was superblij dat hij zich zo goed voelde dat hij deze kant op wilde komen. Dat zou de tweede keer in 10 jaar zijn. Toen kwam Covid en werden de grenzen dichtgegooid. Het gaat goed met hem, maar wel weer wat korte ziekenhuisopnames dit eerste halfjaar. Ondanks dat hij optimistisch is qua gezondheid, gaat ook hij ervan uit dat het nog wel een paar jaar kan duren voordat we elkaar weer kunnen bezoeken.

Net als jij realiseer ik me ook, dat het mijn beslissing was om deze kant op te komen, maar ook wij (familie & ik) gingen ervan uit dat we in het ergste geval binnen 48uur bij elkaar zouden kunnen zijn. Ik voel me niet schuldig hier te wonen, maar het idee dat het nog wel een paar jaar kan duren voordat ik m'n vader weer zie vind ik af en toe wel wat eng.

Hij krijgt vandaag z'n 1e vaccinatie. Inderdaad wat rommelig, omdat vrienden/familie die in de volgende leeftijdsgroep zitten, hun vaccinatie al gehad hebben. Hij moest iets als een maand wachten, sommigen konden in dezelfde week nog terecht. Raar. M'n vader is in ieder geval blij dat hij aan de beurt is, zodat hij weer wat meer op pad kan. M.n. naar familie, waarvan hij de meesten al ruim een jaar niet gezien heeft.
 
Veel sterkte, iedereen in Western Australia/Perth. Die driedaagse snap lockdowns doen het meestal wel (wij in VIC waren er meteen vanaf in februari, maar wij hebben nu ook weer 1 geval). Hope, pray, and get your jabs.
 
Veel sterkte, iedereen in Western Australia/Perth. Die driedaagse snap lockdowns doen het meestal wel (wij in VIC waren er meteen vanaf in februari, maar wij hebben nu ook weer 1 geval). Hope, pray, and get your jabs.
Yep, als 50’ers mogen we vanaf 3 mei ook in de rij voor een vaccinatie. Kom maar op!
 
Het lijkt er op dat je binnenkort niet meer 10 dagen 100% gescheiden hoeft te zijn van je huisdier gedurende je migratie.
Victoria stelt voor om 500 bedden quarantaine station te bouwen naast de pet quarantaine station. Kun je mooi zwaaien naar je doggie of kat ;)
 
En even serieus... Dit soort nieuws doet geen goed, hoop dat mijn moeder het niet gezien of gehoord heeft...
Het is een vaag bericht trouwens. Erg onduidelijk. Het verschil tussen not fully open, of gevaccineerde mensen wel binnen laten bijvoorbeeld is hemelsbreed. Maar die finesse verdwijnt in dit soort onduidelijke brain farts.

https://www.nu.nl/coronavirus/61319...2-gesloten-voor-buitenlanders.html?redirect=1

 
En even serieus... Dit soort nieuws doet geen goed, hoop dat mijn moeder het niet gezien of gehoord heeft...
Het is een vaag bericht trouwens. Erg onduidelijk. Het verschil tussen not fully open, of gevaccineerde mensen wel binnen laten bijvoorbeeld is hemelsbreed. Maar die finesse verdwijnt in dit soort onduidelijke brain farts.

https://www.nu.nl/coronavirus/61319...2-gesloten-voor-buitenlanders.html?redirect=1

Ja, mijn moeder begon er direct over in onze wekelijke Skype sessie! En wij wisten van niets.. Weer zo'n minister die denkt dat hij het in z'n eentje voor het zeggen heeft. En geen idee heeft wat zo'n uitspraak teweeg brengt.
 
Ja, mijn moeder begon er direct over in onze wekelijke Skype sessie! En wij wisten van niets.. Weer zo'n minister die denkt dat hij het in z'n eentje voor het zeggen heeft. En geen idee heeft wat zo'n uitspraak teweeg brengt.
Ja, het is nu weer weg gezakt van de hoofdpagina geloof ik, maar ja, die uitspraak is volgens mij helemaal geen policy want hier in Australia is het ook helemaal geen nieuws (of in ieder geval, ik heb er hier niet echt iets over gehoord)
 
En even serieus... Dit soort nieuws doet geen goed, hoop dat mijn moeder het niet gezien of gehoord heeft...
Het is een vaag bericht trouwens. Erg onduidelijk. Het verschil tussen not fully open, of gevaccineerde mensen wel binnen laten bijvoorbeeld is hemelsbreed. Maar die finesse verdwijnt in dit soort onduidelijke brain farts.

https://www.nu.nl/coronavirus/6131945/australie-houdt-grenzen-nog-tot-medio-2022-gesloten-voor-buitenlanders.html

Beetje chinese whispers verhaal.

Casual interviewtje op sky news, opgepikt door bloomberg met wat verdraaide woorden, en vervolgens pikt nu.nl het op als zijnde groot nieuws.



Zucht.
 
Ik vraag me af of de General Elections in 2022 hetzelfde landslide beleidsverschil kunnen gaan maken als in de VS.
 
Ik hoop het ook, maar heb zomaar het idee dat nog wel even kan duren.
Zolang het vaccinatie plan niet soepel verloopt zal het nog wel langer gaan duren. Vanaf dag 1 van sluiting grenzen werd al aangeven december 2021. Nu is het voor eerst de datum bijgesteld naar halverwege 2022 en dat heeft volgens mij alleen maar te maken met alle problemen met die vaccins.

Ik hoop zelf ook echt eerder! Laten we maar duimen!

@Red dust ik hoop dat je tripje naar QLD niet in gevaar komt! Voor als nog ziet het er positief uit. Ik duim voor je!
 
Grappig, maar ook helemaal waar. Wellicht kun je het een keer gebruiken voor Vaccin hesitant people. (given up on anti-vaxxers...)
Screen Shot 2021-05-09 at 09.06.25.png
 


OFX
Back
Top