Coronavirus in Australië

Ik ben ‘Lost’ too (no pun intended)

Maar ben blij dat er nog wat meer dosis deze kant op komt voor het volgende millennium ;)
Ja... En weet je, met al hun "we luisteren naar medical advise" hebben ze juist dat niet gedaan... Gewoon juli 2020 al he, dat de experts wezen op exact een soortgelijk scenario als wat we nu hebben.
 
Melbournians, het lijkt er op dat jullie, ook de jongere (@Thijsvr ) je vaccinatie kunnen gaan halen.

Het lijkt er op dat de struisvogelpolitiek van grenzen dicht houden er voor zorgt dat (sommige) mensen zich niet vaccineren want ‘de grenzen zijn toch nog dicht’.

 
Melbournians, het lijkt er op dat jullie, ook de jongere (@Thijsvr ) je vaccinatie kunnen gaan halen.

Het lijkt er op dat de struisvogelpolitiek van grenzen dicht houden er voor zorgt dat (sommige) mensen zich niet vaccineren want ‘de grenzen zijn toch nog dicht’.

Ik las dat ook ja. En mijn broek zakt af. Als dat de reactie is op de beslissing om de grenzen dicht te houden, laten ze dan snel met een datum komen dat we allemaal het risico lopen om besmet te raken de grenzen open gaan.
 
Ik heb wat rond gevraagd onder Ozzie vrienden maar de meesten hebben geen haast. Sommigen hopen alsnog Pfizer te krijgen en zijn bereid te wachten. De weinige besmettingen lijken er nu voor te zorgen dat mensen geen haast maken. En geen vooruitzicht op open grenzen en gebrek aan regels over vaccinatieplicht voor je mag reizen helpt zeker niet mee. Grrrrr.....
 
Ik heb wat rond gevraagd onder Ozzie vrienden maar de meesten hebben geen haast. Sommigen hopen alsnog Pfizer te krijgen en zijn bereid te wachten. De weinige besmettingen lijken er nu voor te zorgen dat mensen geen haast maken. En geen vooruitzicht op open grenzen en gebrek aan regels over vaccinatieplicht voor je mag reizen helpt zeker niet mee. Grrrrr.....
Yup, het is in principe logisch.
Je doet niets want je hebt niets (geen covid en geen last er van)
Of je doet pro-actief iets (een vaccinatie nemen)

Dan is de eerste optie degene die mensen normaal nemen, zo werkt het nu eenmaal. Als morgen de grenzen open gaan en er her en der besmettingen opduiken zou dat gedrag in de algemeenheid veranderen. Maar nu is er geen incentive.
We hebben een soort wet van de remmende voorsprong-achtige situatie.
 
We hebben een soort wet van de remmende voorsprong-achtige situatie.
Precies dat. Vaccinaties zijn niet nodig want het levert niks op (voor de meesten). En investeren in meer quarantaine opties is ook niet nodig want het gaat nu toch gewoon goed dus waarom zou je er nog meer geld in steken.

De eerste reactie (grenzen dicht en lockdown) was goed want daardoor is het hier een stuk normaler dan elders. Maar we blijven als land hangen in die noodoplossing. De stappen naar meer structurele oplossingen worden niet gezet.
 
Melbournians, het lijkt er op dat jullie, ook de jongere (@Thijsvr ) je vaccinatie kunnen gaan halen.

Het lijkt er op dat de struisvogelpolitiek van grenzen dicht houden er voor zorgt dat (sommige) mensen zich niet vaccineren want ‘de grenzen zijn toch nog dicht’.


Huh, ik had geen idee en ik heb het net tijdens een meeting aan m'n collega's gevraagd (inclusief iemand waarvan de vrouw hoogzwanger is en dus elke paar weken bij de dokter zit) en niemand wist dat je je kon laten vaccineren. Ook de ouders van deze mensen hebben er voor zover ik weet nog niets over gehoord.
Er staat ook niets over in de officiële app en we hebben er nergens anders iets over gehoord.

Iedereen hier gaat er vanuit dat we het wel een keertje horen, maar ik hoor ook wel mensen die verbaasd zijn te horen dat ze ook gevaccineerd moeten worden vanuit het idee dat als alle andere mensen zich laten vaccineren "dan hoeven wij toch niet"?

Maar ja, long story short is dat we er hier helemaal niks over horen, maar dat als ik zou kunnen dan zou ik vanmiddag nog gaan.
 
Huh, ik had geen idee en ik heb het net tijdens een meeting aan m'n collega's gevraagd (inclusief iemand waarvan de vrouw hoogzwanger is en dus elke paar weken bij de dokter zit) en niemand wist dat je je kon laten vaccineren. Ook de ouders van deze mensen hebben er voor zover ik weet nog niets over gehoord.
Er staat ook niets over in de officiële app en we hebben er nergens anders iets over gehoord.

Iedereen hier gaat er vanuit dat we het wel een keertje horen, maar ik hoor ook wel mensen die verbaasd zijn te horen dat ze ook gevaccineerd moeten worden vanuit het idee dat als alle andere mensen zich laten vaccineren "dan hoeven wij toch niet"?

Maar ja, long story short is dat we er hier helemaal niks over horen, maar dat als ik zou kunnen dan zou ik vanmiddag nog gaan.
Het lijkt er op dat ondanks dat je officieel zeker nog niet aan de beurt bent maar dat als je ergens binnenloopt waar ze zich vervelen je wellicht wel binnen loopt 😉
 
Huh, ik had geen idee en ik heb het net tijdens een meeting aan m'n collega's gevraagd (inclusief iemand waarvan de vrouw hoogzwanger is en dus elke paar weken bij de dokter zit) en niemand wist dat je je kon laten vaccineren. Ook de ouders van deze mensen hebben er voor zover ik weet nog niets over gehoord.
Er staat ook niets over in de officiële app en we hebben er nergens anders iets over gehoord.

Iedereen hier gaat er vanuit dat we het wel een keertje horen, maar ik hoor ook wel mensen die verbaasd zijn te horen dat ze ook gevaccineerd moeten worden vanuit het idee dat als alle andere mensen zich laten vaccineren "dan hoeven wij toch niet"?

Maar ja, long story short is dat we er hier helemaal niks over horen, maar dat als ik zou kunnen dan zou ik vanmiddag nog gaan.
Het lijkt nog steeds te kunnen Thijs:

 
Yep, mijn buurvrouwen van rond de 40 hebben een afspraak voor Pfizer over 2 weken in Western Sydney. Geen voorrangspositie, gewoon eerlijk geweest en afspraak geboekt. Hun collega van begin 30 heeft zijn eerste Pfizer shot ook al. Gewoon proberen dus! Ik had nachtje koorts van AZ, verder geen issues.
 
Nou, dat ging lekker vlot!

Appointment date: 31/05/2021

Had overmorgen al gekunnen, maar Maandag is een mooie vaccinatie dag!

Het IT systeem werkt echt heel goed trouwens.
Klikt link om je aan te melden. Na een goed uur krijg je de persoonlijke link om te boeken.
Keuze uit meerdere locaties en tijdstippen.
Klikt aan wat je het beste uitkomt en klaar.

Echt niets te klagen hierover.
 
Last edited:
Nou, dat ging lekker vlot!

Appointment date: 31/05/2021

Had overmorgen al gekunnen, maar Maandag is een mooie vaccinatie dag!

Het IT systeem werkt echt heel goed trouwens.
Klikt link om je aan te melden. Na een goed uur krijg je de persoonlijke link om te boeken.
Keuze uit meerdere locaties en tijdstippen.
Klikt aan wat je het beste uitkomt en klaar.

Echt niets te klagen hierover.
Hier meer up north blijf ik voorlopig steken op de aanmelding....
Het was wel bijna eerder toevallig dat ik ergens op mijn social een link zag naar de registratie anders had ik niet meteen geweten dat het kon.
 
Hier meer up north blijf ik voorlopig steken op de aanmelding....
Het was wel bijna eerder toevallig dat ik ergens op mijn social een link zag naar de registratie anders had ik niet meteen geweten dat het kon.
Tussen aanmelden en uitnodiging zat bij mij zo’n 1.5 uur.
Ik hoorde het via via @Zwerver

Neem aan dat het wel in het nieuws opduikt morgen?

p.s. Ik zag Cairns in het rijtje staan. Heb ook nog even gedacht om het in Thursday Island te doen. Lekker tropisch 👍
 
Tussen aanmelden en uitnodiging zat bij mij zo’n 1.5 uur.
Ik hoorde het via via @Zwerver

Neem aan dat het wel in het nieuws opduikt morgen?

p.s. Ik zag Cairns in het rijtje staan. Heb ook nog even gedacht om het in Thursday Island te doen. Lekker tropisch 👍
Heb me gisterenochtend aangemeld. De post-cockatoo is nog niet aangekomen maar jullie geven me hoop.
 
Back
Top