Coronavirus in Australië

Daarop aansluitend deze wel goede grafiek met hoe de target dates verschuiven (positief in Vic, minder in WA, NT en QLD)

Screen Shot 2021-10-04 at 12.03.00.png
 
  • Like
Reactions: FOL
In NSW is 88.4% al 1 vaccinatie gehad. Even aangenomen dat mensen na 3-4 weken een vervolgprik zetten, is begin November dus praktisch 90% gevaccinneerd.

Is het probleem nu AU wide vaccinatiebereidheid of nog steeds supply?
Best een aardige verschuiving in 2 weken tijd. Vooral NT is bizar.
 
Correct, nu in cijfertjes :)

Current vaccination levels by jurisdiction
Showing the percentage of the 16+ population vaccinated by dose and state of residence, and the date we could hit 70% and 80% of the 16+ population fully vaccinated based on the current lag between administering first and second doses. Last updated 04 October 2021.

StateFirst dose %Second dose %Expected to hit 70% second doseExpected to hit 80% second dose
NSW88.3667.145 - 10 Oct18 - 23 Oct
NT66.6653.6224 - 29 Nov7 - 12 Jan
SA69.2351.1912 - 17 Nov3 - 8 Dec
WA66.3248.0919 - 24 Nov12 - 17 Dec
TAS77.3759.9920 - 25 Oct12 - 17 Nov
ACT92.7266.68 - 13 Oct20 - 25 Oct
VIC81.9852.1426 - 31 Oct8 - 13 Nov
QLD67.3148.3715 - 20 Nov5 - 10 Dec

Guardian graphic | Source: Department of Health, Ken Tsang, Guardian Australia analysis

Geloof dat supply niet meer zo'n issue is? Wellicht is het nu een combi van bereidheid en mogelijkheid (iemand moet die spuit zetten) Maar dat is 100% aanname van mijzelf. Happy to be corrected!
 
Ik meen dat supply ook niet meer zo'n punt is. Toen ik een maand geleden voor de eerste ging was het nog wel even zoeken, maar heb laatst m'n tweede boeking twee weken naar voren gehaald omdat overal ruim genoeg capaciteit was en alle mensen om mij heen die nog wat terughoudend waren konden binnen twee weken ook een datum krijgen bij een plek in de buurt.

Wij zijn in ieder geval alweer voorzichtig aan het praten over wellicht een binnenlandse vlucht. Moet QLD wel een beetje opschieten want ik wil daar begin 2022 kijken of ik al wat kan surfen ;)
 
Het is altijd grappig als we het Nederlandse nieuws halen ;)


En tsjah als ik dan de comments lees... ik zit nog steeds liever 245 dagen in lockdown in Melbourne dan 245 dagen zonder lockdown in Nederland...
 
Als je de comments op The Age FB-pagina leest, kun je ook je lol op. Tis overal dezelfde fascistenparty. De nieuwe NOS-correspondent heeft er ook geen kaas van gegeten.
 
Na 3.5 maand lockdown is het eindelijk voorbij in Sydney. Wat een periode zeg, ben blij dat het afgelopen is en we nu weer kunnen proberen terug te gaan naar het normale leven. Had het gevoel langzaam gek te worden, dus ben er erg blij mee. Vanavond voor het eerst weer een activiteit buiten huis!

Heel veel succes in Melbourne mensen, hoop dat het voor jullie niet al te lang meer duurt. Jullie hebben al genoeg te verduren gehad.
 
Hier ook een groot gevoel van excitement. Ben vanochtend al naar de gym geweest (al is spinning met mask niet echt prettig) en vanavonde kinderen naar zwemles. Moet nog even wachten tot vrouwlief haar tweede prik heeft laten zetten voor we naar een restaurant kunnen.
 
View attachment 1598

97.8 procent! Holy cow! Mijn oude stadje lijkt te gaan voor de 100% 😮 (er gemakshalve even vanuitgaande dat iedereen met een first dose ook een tweede neemt.
Yep, kunnen we trots op zijn. NSW is een goede tweede. Geeft vertrouwen in de reopening! Was erg fijn om gisteren weer een bakkie te doen bij vrienden. Wat heb ik dat gemist om zo maar even de deur uit te kunnen zonder te moeten sporten of picknicken :)
 


OFX
Back
Top