SteveSW
XPdite Sponsor
Ja, we moeten niet de illusie hebben dat maatschappijen meteen weer gaan vliegen vanaf SYD/MEL zodra we open gaan. Meedere luchtvaartmaatschappijen hebben al aangegeven ze een paar maanden van te voren moeten beginnen met het plannen (schema's maken, personeel regelen etc) en er komt weinig concreets van de federale overheid. De vraag is er wel, maar zonder duidelijkheid en een vaste startdatum is het lastig opstarten voor de maatschappijen. Qantas is tot nu toe de enige die echt met definitieve startdatums voor bepaalde routes is gekomen. Voorzie zelf pas dat we in Februari meer overzicht hebben over wat de andere maatschappijen gaan doen.Net dit duidelijke interview gehoord van SIA.
https://www.abc.net.au/radionationa...pore-airlines-australia-plans-reopen/13542838
Die vliegen vooral vracht heen en weer. Passagiers zijn een bijkomstigheid. Ze zouden niet vliegen als ze er op iedere vlucht verlies op zouden draaien.Gisteren is een goede vriend van mij terug gegaan naar Europa. Hij stuurde een bericht dat het erg rustig was op het vliegveld en er maar 20 mensen in het vliegtuig zaten. Chapeau voor de maatschappijen die dan toch blijven vliegen.
Ik las ergens gisteren (kan het artikel niet zo snel meer vinden) dat de dagelijkse United vlucht naar Sydney z'n 8 passagiers aan boord heeft. Qatar brengt de meeste passagiers naar Australië, met een gemiddelde van 15 per vlucht. Bizar toch! Je hebt dan inderdaad vracht nodig om het nog rendabel te kunnen maken.Die vliegen vooral vracht heen en weer. Passagiers zijn een bijkomstigheid. Ze zouden niet vliegen als ze er op iedere vlucht verlies op zouden draaien.
Het maakt in de praktijk vermoedelijk niet veel uit, 5 k of 10 k. Als ik naar onszelf kijk, de mensen in de buurt die voor ons belangrijk zijn wonen allemaal binnen 5 k, en de belangrijke mensen niet in de buurt wonen allemaal riant buiten de 10 k, tot wel 80 k weg dus die kunnen we nog steeds niet zien. Maar misschien is het wel interessant voor mensen met familie/vrienden net op de grens. Voor ons persoonlijk is de opsteker dat we nu weer naar het CBD kunnen, daar wonen we op 8 k vandaan en dat kon dus al 6 weken niet, vanaf morgen weer wel. Het verschil is dat ik nu verder kan met mijn citizenshipaanvraag, zowel mijn justice of peace als het Australian Passport Office zitten in de binnenstad. En het betekent ook dat we nu weer de Capital City Trail kunnen wandelen, onze meest geliefde hiking route naar de City dwars door de bush. En het wordt zomer (uiteraard alleen in het weekend, het is wel Melbourne he).. Ik hoop dat NSW de 5km regel naar 10km veranderd, zoals ze vandaag hebben aangekondigd in VIC (Wat fijn voor jullie!)
Snap je helemaal. Ik word er de laatste tijd hier in NL ook helemaal gallisch (is dat trouwens een echt woord?, of is dat Brabants ) van. Werk al ruim een jaar vanuit huis, met bij hoge uitzondering een meeting op het werk. een werksituatie, die helemaal naar de Fillistijnen is op het moment. Ja, ik hou ze erin zie ik wel, al die oude termen . Verder doet heel de ‘je kan Australië niet binnen/alle vluchten worden weer gecanceld/hoezo ‘iedereen thuis met de Kerst’ of ‘iedereen met familie waar dan ook met de Kerst’ er ook niet echt goed aan. Dus ja, ik vind het geweldig dat je positief kan (of probeert) te blijven, knap ook. Ik weet het, het is een Mindset, maar ook die wordt vermoeiend , resulterend in metaalmoeheid en moedeloosheid. Sorry, is mijn Mindset nu hoor. Ik probeer het ook, positief te blijven, hetnpuntje oo de horizon tr blijven zien, maar toch met steeds minder succes en met vervallen in frustratie en cynisme. ik hoop dat je snel weer mag en kan cateren, je werk gewoon mag dien en daarmee ook mensen blij mag maken bij feestjes of een huwelijk.Hoe voelen we ons vandaag?
Ik kan het wel kakken, het hangt me echt de keel uit, pfff 228 dagen in lockdown en het is nog niet afgelopen. Werkwijs gebeurd er voor mij helemaal niets, want mensen kunnen geen feestje organiseren of trouwen, dus geen catering jobs voor mij. De hele dag niets doen is vermoeiend na zo een lange tijd Maar goed we proberen positief te blijven
Sterkte allemaal