Coronavirus in Australië

Klopt, maar tegen de tijd dat jij je visa hebt is de wereld weer verandert. Ik zou me niet blindstaren op wat er nu door de feds gezegd wordt. Het belangrijk hoe het er voor staat als jij je visa hebt. En dat zou wel eens heel anders kunnen zijn (Covid onder controle? Labor ipv LibNats?) dan wat het nu is.
Goed punt ;-) 1 november weer de volgende uitnodigingsronde, wie weet dan (en ja, ik weet ook wel dat het dan zeer waarschijnlijk niet is, but one can only hope)
 
Vandaag is een dag waarop ik mij heel positief kan voelen:
- vrouwlief heeft tweede shot gehad, dus we mogen weer als familie er op uit, kinderen mogen meer doen met vriendjes, we mogen weer op bezoek ontvangen etc...
- laatste dag "home schooling"
- community sport is weer op gang voor de kinderen
- mask mandate voor indoor gym classes is vervallen in NSW na vele klachten (dat was echt een obstakel op de spin bike)
- werkgever heeft aangekondigd dat eea omtrent herstel in versnelling is gekomen met de plannen voor het opengaan van grenzen en duizenden collegas kunnen binnenkort weer aan de slag!
 
Vandaag is een dag waarop ik mij heel positief kan voelen:
- vrouwlief heeft tweede shot gehad, dus we mogen weer als familie er op uit, kinderen mogen meer doen met vriendjes, we mogen weer op bezoek ontvangen etc...
- laatste dag "home schooling"
- community sport is weer op gang voor de kinderen
- mask mandate voor indoor gym classes is vervallen in NSW na vele klachten (dat was echt een obstakel op de spin bike)
- werkgever heeft aangekondigd dat eea omtrent herstel in versnelling is gekomen met de plannen voor het opengaan van grenzen en duizenden collegas kunnen binnenkort weer aan de slag!
Dat zijn inderdaad een hele hoop redenen om blij te zien. Geniet van je herwonnen vrijheid!
 

Lees ik dit goed, kunnen we zonder exemption vanaf 1 November internationaal reizen??
Ik heb mijn internationaal certificaat (QR code), ben gevaccineerd en heb exemptie aangevraagd, maar wacht nog op uitslag.
Ik had een vlucht voor december geboekt, maar wil die vanwege de verslechterende toestand van m'n vader met een maand vervroegen. Nog even huiverig om te vlucht te verzetten zonder reactie mbt exemption.

1635305942509.png
 

Lees ik dit goed, kunnen we zonder exemption vanaf 1 November internationaal reizen??
Ik heb mijn internationaal certificaat (QR code), ben gevaccineerd en heb exemptie aangevraagd, maar wacht nog op uitslag.
Ik had een vlucht voor december geboekt, maar wil die vanwege de verslechterende toestand van m'n vader met een maand vervroegen. Nog even huiverig om te vlucht te verzetten zonder reactie mbt exemption.

View attachment 1614
Ik heb dit ook begrepen. Duim voor je dat dit klopt!
 
Lees ik dit goed, kunnen we zonder exemption vanaf 1 November internationaal reizen?? Ik heb mijn internationaal certificaat (QR code), ben gevaccineerd en heb exemptie aangevraagd, maar wacht nog op uitslag. Ik had een vlucht voor december geboekt, maar wil die vanwege de verslechterende toestand van m'n vader met een maand vervroegen. Nog even huiverig om te vlucht te verzetten zonder reactie mbt exemption. View attachment 1614

Dat interpreteer je m.i. niet helemaal goed.

(...) will be able to LEAVE australia (...)

Maar wat zijn de entry conditions? WA kom je bijv niet in.
 
Dat interpreteer je m.i. niet helemaal goed.

(...) will be able to LEAVE australia (...)

Maar wat zijn de entry conditions? WA kom je bijv niet in.
Ik dacht alleen Sydney en Melbourne kom je in als je volledig gevaccineerd bent en je hoeft geen quarantaine te doen. Sydney vanaf 1 november en Melbourne ook rond die koers volgens mij.
Je valt dan niet onder gap dus kunt gewoon met je vlucht mee.
 
Dat interpreteer je m.i. niet helemaal goed.

(...) will be able to LEAVE australia (...)

Maar wat zijn de entry conditions? WA kom je bijv niet in.
Momenteel interesseert het me niet hoe en wat ik terugkom :)
Voor SA hadden ze het erover dat het nog 2 weken quarantaine kon zijn bij terugkomst, maar er is ook over gesproken dat dat voor gevaccineerden thuis kan. Daar maak ik me nog niet druk om. Dan zijn we voor mijn situatie nl zeker twee maanden verder.
 
Momenteel interesseert het me niet hoe en wat ik terugkom :)
Voor SA hadden ze het erover dat het nog 2 weken quarantaine kon zijn bij terugkomst, maar er is ook over gesproken dat dat voor gevaccineerden thuis kan. Daar maak ik me nog niet druk om. Dan zijn we voor mijn situatie nl zeker twee maanden verder.
Het laatste nieuws van SA is dat het van 14 naar 7 dagen quarantaine gaat: https://www.news.com.au/travel/trav...l/news-story/740ca00581f8f1b086f77c49832155b1

Maar dat kan al helemaal afgeschaft zijn tegen de tijd dat je terug komt.
 
Momenteel interesseert het me niet hoe en wat ik terugkom :)
Voor SA hadden ze het erover dat het nog 2 weken quarantaine kon zijn bij terugkomst, maar er is ook over gesproken dat dat voor gevaccineerden thuis kan. Daar maak ik me nog niet druk om. Dan zijn we voor mijn situatie nl zeker twee maanden verder.
Fair enough! Zolang het maar duidelijk is.
 
Heel fijn dat je je vader kant opzoeken Beepmeep. Land uitgaan is geen probleem meer. Terugkomen zitten in sommige staten nog haken en ogen aan, maar volgens mij is dat alleen echt een probleem bij WA.

Wij zijn ook erg blij ermee, helemaal gecombineerd met de afschaffing van quarantaine in NSW, en hebben onze eerste internationale reis in December al geboekt. We gaan dan naar een bruiloft waarvan we telkens zeiden dat het onmogelijk ging zijn om er bij te zijn. En nu is het allemaal weer mogelijk! Fijn dat de wereld steeds normaler wordt.
 
Heel fijn dat je je vader kant opzoeken Beepmeep. Land uitgaan is geen probleem meer. Terugkomen zitten in sommige staten nog haken en ogen aan, maar volgens mij is dat alleen echt een probleem bij WA.

Wij zijn ook erg blij ermee, helemaal gecombineerd met de afschaffing van quarantaine in NSW, en hebben onze eerste internationale reis in December al geboekt. We gaan dan naar een bruiloft waarvan we telkens zeiden dat het onmogelijk ging zijn om er bij te zijn. En nu is het allemaal weer mogelijk! Fijn dat de wereld steeds normaler wordt.
Ik had al een vlucht geboekt voor december en daarvoor zou ik ook exemption aanvragen. Momenteel zit hem het euvel dat ticket, want die moet omgeboekt worden en dat lukt me niet online. Singapore Airlines wordt momenteel overstelpt met vragen e.d.. dus antwoord op emails, en in de wacht staan duurt eeuwig. Maar ik heb voorzichtige hoop, dat ik in de 2e week van november naar NL kan.
 
Ik had al een vlucht geboekt voor december en daarvoor zou ik ook exemption aanvragen. Momenteel zit hem het euvel dat ticket, want die moet omgeboekt worden en dat lukt me niet online. Singapore Airlines wordt momenteel overstelpt met vragen e.d.. dus antwoord op emails, en in de wacht staan duurt eeuwig. Maar ik heb voorzichtige hoop, dat ik in de 2e week van november naar NL kan.
11BE07E1-8CD1-4FD9-8645-D269855706C4.png

Dit staat er op SmartTraveller, met allerlei linkjes er ook in 👍. Ik snap dat je voorzichtig bent hoor, oo een gegeven moment wordt je een beetje ‘gek’ van alle informatie die op allerlei kanalen gegeven wordt.
 
View attachment 1617

Dit staat er op SmartTraveller, met allerlei linkjes er ook in 👍. Ik snap dat je voorzichtig bent hoor, oo een gegeven moment wordt je een beetje ‘gek’ van alle informatie die op allerlei kanalen gegeven wordt.
Valt mee :) Van de Border Force heb ik de bevestiging dat ik geen exemption meer nodig ben.
Euvel is nu alleen dat ik al een ticket had (waarvoor ik later exemption zou aanvragen) en deze wil aanpassen, zodat ik met 1,5 week kan, ivm gezondheid van m'n vader. Maar online lukt me dat niet, dus moet telefonisch (wachttijd meer dan 1,5 uur) of via een online formulier. Dat laatste gedaan. Afwachten. voor de rest door met werkdingen en prive-dingen regelen.
 
Zo, hier een mama visum aanvraag gedaan (651) Parent exemption aangevraagd, eens even kijken hoe dat werkt.
Laat het wel weten.
Edit: zie nu net dat QLD echt wel lastig doet met borders. Alleen toegang voor double vaxxed from a safe country. Nu ja, we gaan het zien. Denk dat mama maar naar Sydney vliegt en dan doen wel anders wel een twee weken road trip naar QLD.

Verder in het kader: Hoe gaat het met je....
Wat ik lastig vind is goede bekenden die into Ivermectin zijn en zo. En doodleuk melden dat de IC's alleen maar gevaccineerden bevatten.
Tuurlijk makkelijk te weerleggen, als je op dezelfde golflengte zit (als in: WHO, RACGP, AMA, TGA etc. zijn in principe redelijk te vertrouwen. Maar nee, die zijn uiteraard niet te vertrouwen!)

Mijn hoofd heeft wel moeite om mensen, die je als vriend of bekende waardeert, wel blijken te geloven in een vaag YouTube filmpje en niet in dubbelblind onderzoek zeg maar... (moeite is in deze context de understatement of the year. Het is meer zoiets:


Hoe is dat voor jullie? Hoe ga je daar mee om? (gewoon uit interesse, hoef niet perse een oplossing ;) )
 
Last edited:
Goede vraag…want het zorgt wel soms onverwacht voor een divide.
Zelfs op Annelies werk, in het ziekenhuis, zijn er mensen die zich niet willen laten inenten. Wel een erg kleine minderheid die het (niet) doet op basis van niet-geloof in vaccin of niet-geloof in covid of suspicion in vaccin. Je zou toch verwachten met wat medische achtergrond dat je daar anders over denkt.
Zoals je zegt: als je nu nog altijd zover bent dat je je op basis van niet-geloof niet laat vaccineren dan is er geen discussiëren aan, ook niet met de beste wetenschappelijke informatie.
Ik laat gewoon wel duidelijk merken dan wat ik ervan vind en geef ook aan dat het natuurlijk eigen keuze mag zijn maar toch ook besef dat je daardoor hoogstwaarschijnlijk (je moet haast wel deze terminologie gebruiken) anderen in gevaar kan brengen. Voor de rest even goede vrienden al stel ik mijn beeld van die persoon toch wel stevig bij.
Heel ver ergens achteraan mijn brein is er toch altijd nog een heel klein plekje wat, door de soms wel sterke toon van de anti-vax berichten, iets heeft van: stel je voor dat er iets van aan is en straks, binnen enkele jaren, alle gevaccineerden soort rare bobbel op hun hoofd krijgen 😏 of zo. Soort asbest situatie.
 


OFX
Back
Top