DAMA South Australia truck driver

viking

New Member
Hallo allemaal,

Wij zitten momenteel in een DAMA-traject voor Zuid-Australië en zijn benieuwd naar ervaringen van mensen die dit proces al hebben doorlopen.

Korte tijdlijn:

Oktober 2025: eerste contact met werkgever

November 2025: sollicitatiegesprek en positieve terugkoppeling

Februari 2026: dossier aangeleverd bij de migratieagent

Maart t/m april 2026: aanvullende documenten, referenties en belastinggegevens aangeleverd

Inmiddels is ons dossier compleet en wachten we op de verdere afhandeling van de sponsoring en de vervolgstappen binnen het traject

Omdat informatie en verwerkingstijden nogal uiteenlopen, zijn we benieuwd naar ervaringen van mensen die dit pad al hebben bewandeld.

👉 Hoe lang duurde jullie DAMA-sponsoring?
👉 Hoe lang duurde het vanaf een compleet dossier tot de volgende stap?
👉 Hoe lang duurde uiteindelijk het hele traject tot visumverlening?
👉 Waren er onverwachte vertragingen of juist dingen die sneller gingen dan verwacht?

We begrijpen dat ieder dossier anders is, maar het zou fijn zijn om een beter beeld te krijgen van wat we de komende periode kunnen verwachten.

Na maanden van voorbereiden, documenten verzamelen en wachten begint het steeds echter te voelen. Inmiddels zijn we vooral benieuwd naar de laatste stappen van het proces en kunnen we niet wachten tot het moment waarop we daadwerkelijk het vliegtuig instappen en aan ons nieuwe avontuur in Australië beginnen. 🇦🇺✈️

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen! 🍀🇦🇺

Ik heb geen ervaring met dat traject, maar welkom op het forum :) Ik zit al enige tijd in SA. Prima staat om te wonen & werken. Veel succes!

Welkom hier, ook helaas geen ervaring met dit traject. Welke Visa is het?
Subclass 482 Skills in Demand (SID) of Subclass 494 Skilled Employer Sponsored Regional (Provisional)

Mijn ervaring is dat mensen (of ik...?) de nummertjes vaak makkelijker 'herkennen'.

Welkom hier, ook helaas geen ervaring met dit traject. Welke Visa is het?
Subclass 482 Skills in Demand (SID) of Subclass 494 Skilled Employer Sponsored Regional (Provisional)

Mijn ervaring is dat mensen (of ik...?) de nummertjes vaak makkelijker 'herkennen'.
Thnx voor je bericht

We zitten momenteel nog in de fase vóór de daadwerkelijke visumaanvraag. We wachten op de volgende stap/goedkeuring zodat de werkgever ons officieel kan sponsoren. Daarna wordt duidelijk welke visumroute definitief wordt ingezet (waarschijnlijk 482 of regionaal). Ervaringen met wachttijden in deze fase zijn daarom welkom.

Thnx voor je bericht

We zitten momenteel nog in de fase vóór de daadwerkelijke visumaanvraag. We wachten op de volgende stap/goedkeuring zodat de werkgever ons officieel kan sponsoren. Daarna wordt duidelijk welke visumroute definitief wordt ingezet (waarschijnlijk 482 of regionaal). Ervaringen met wachttijden in deze fase zijn daarom welkom.
Aha!
@BobtheCactus Is dit een traject wat jullie gevolgd hebben?

Back