Damens; zoek niet langer Down Under!!!

Catkin

XPdite Sponsor
Uitgegeven: 4 augustus 2009 18:54
Laatst gewijzigd: 4 augustus 2009 18:53

AMSTERDAM – Van alle nationaliteiten kun je als vrouw de Australische het beste links laten liggen. Mannen die hier vandaan komen zouden zich namelijk ontpoppen als slechte echtgenoten.

© ANP
Uit onderzoek van de Universiteit van Oxford, waarover de Telegraaf dinsdag bericht, blijkt althans dat Australische mannen gemiddeld genomen de slechtste huwelijkspartners ter wereld zijn. Dit zou vooral te maken hebben met het feit dat zij weigeren ook maar iets te doen in het huishouden.
Uit de studie bleek eveneens dat mannen uit Amerika, Groot-Brittannië of een van de Scandinavische landen de beste partners zijn. Nederlandse mannen doen het gemiddeld, net als echtgenoten uit Ierland, Spanje en Nieuw-Zeeland die net na Nederland op deze lijst eindigen.

Scheef

Japanse en Duitse mannelijke huwelijkspartners zorgen net als de Australiërs geregeld voor een scheve taakverdeling en behoren daarmee eveneens tot de slechtere partners. 
”Vrouwen in deze landen blijven liever single dan dat ze nog meer huishoudelijke taken op zich moeten nemen,” zo menen de onderzoekers.

Steentje

Overigens bleek uit de studie eveneens dat wanneer partners zeker weten dat de ander een steentje bijdraagt in huis of met de kinderen, dit een huwelijk of samenwonen in de hand zou werken.
Het onderzoek werd gehouden in twaalf landen onder 13.500 mannen en vrouwen, tussen de 20 en 45 jaar.

Tjonge, wat een flauwekul. En dat noemt men onderzoek? En daar wordt nog geld aan uitgegeven ook? Ik ken heeeeeeeeeeeeel veel goede doelen die heeeeeeeeeeeeel veel goede dingen kunnen doen met het geld dat aan dit soort flauwekulonderzoek wordt uitgegeven.

Groetjes,
Rixta

Het zit hem allemaal in hoe goed je de man onder de duim kan houden  :wink:
Dit dus:  :up: Maar dan op zijn kop  :grin:

Klopt helemaal....daarom is mijn Australische vrouw ook niet met een Aussie getrouwd. :)

Ik ben ook met een australier getrouwd maar ik kan absoluut niet zeggen dat hij niks doet in het huishouden. Hij is zeker niet lui.
Misschien heeft het er toch mee te maken dat er een paar druppels nederlands bloed bij zit van zijn ouders.  :up:
Vader is een geboren nederlander en mijn schoonmoeder is een geboren duitse(oost duitsland).

groetjes heidi

Haha ik las het gister ook.

Je hebt nu eenmaal mannen die geen poot uitsteken en mannen die dat wel doen. Nationaliteit zegt in de meeste gevallen niks. Maar ja zo kan je ook over vrouwen praten.

[quote author=Lost link=topic=10280.msg144698#msg144698 date=1249460975]
Niets doen in huishouden != slechte huwelijkspartner
[/quote]

Dat ligt er ook weer aan.. Als de man fulltime werkt, en de vrouw helemaal niet, en er zijn ook geen kinderen in het spel, dan snap ik best dat alleen de vrouw het huisje schoon houdt, etc..

Maar de taken moeten inderdaad wel gewoon eerlijk verdeeld zijn

Kwestie van goed africhten!  :evil:  :wink:

[quote author=Rixta link=topic=10280.msg144664#msg144664 date=1249421376]
Tjonge, wat een flauwekul. En dat noemt men onderzoek? En daar wordt nog geld aan uitgegeven ook? Ik ken heeeeeeeeeeeeel veel goede doelen die heeeeeeeeeeeeel veel goede dingen kunnen doen met het geld dat aan dit soort flauwekulonderzoek wordt uitgegeven.

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Tja Rixta, en dat geldt natuurlijk voor heeeeeeeel veel dingen zo..... We hebben nu eenmaal niet in de hand waar geld aan uitgegeven wordt.

[quote author=willem-lenie link=topic=10280.msg144705#msg144705 date=1249464664]
Daarom ben ik naar Australie geëmigreerd en zo snel mogelijk Australier geworden  :grin:

[/quote]

hmmm zijn er dus TOCH voordelen om een Australier te worden....zo had ik het nog niet bekeken...
:grin: :grin: :grin:

[quote author=skippie link=topic=10280.msg144704#msg144704 date=1249463997]
Kwestie van goed africhten!  :evil:  :wink:
[/quote]

Precies!  :whip: :devil:

[quote author=Louise link=topic=10280.msg144724#msg144724 date=1249476892]
Hahaha die Willem toch jammer voor je dat je een NED vrouw hebt  :grin:
[/quote]

Nee hoor, want die zijn volgens mijn man veeeeeel beter dan de Aussie dames. De laatsten zijn nl alleen op je geld uit!

Misschien leuk voor een vervolg onderzoek...NL vrouw vs Australische vrouw.  :up:

En zolang mijn auto repareert als er iets niet goed is of een ander technisch klusje in huis doet waar ik echt niet uitkom wil ik gerust de wc schoonmaken hoor.

[quote author=Inge link=topic=10280.msg144729#msg144729 date=1249484008]
[quote author=Louise link=topic=10280.msg144724#msg144724 date=1249476892]
Hahaha die Willem toch jammer voor je dat je een NED vrouw hebt  :grin:
[/quote]

Nee hoor, want die zijn volgens mijn man veeeeeel beter dan de Aussie dames. De laatsten zijn nl alleen op je geld uit!

Misschien leuk voor een vervolg onderzoek...NL vrouw vs Australische vrouw.  :up:

En zolang mijn auto repareert als er iets niet goed is of een ander technisch klusje in huis doet waar ik echt niet uitkom wil ik gerust de wc schoonmaken hoor.
[/quote]

hahaha nee hoor.. ik heb veel research gedaan  :grin: :grin: :grin: en uit eigen ervaring kan ik concluderen dat Nederlandse vrouwen het moeten afleggen tegen Australische! by a mile!

(Mijn gedetailleerde onderzoeksrapport is helaas niet beschikbaar.)
:roll:

Er zit zeker een kern van waarheid in dit nieuwsbericht. Ik weet niet of het zozeer te maken heeft met het wel of niet doen van huishoudelijke taken maar het is een feit dat één op de drie Australische vrouwen wordt mishandeld door hun partner/echtgenoot. Dus, zint eer ge begint.

[quote author=Erna link=topic=10280.msg144737#msg144737 date=1249532712]
Er zit zeker een kern van waarheid in dit nieuwsbericht. Ik weet niet of het zozeer te maken heeft met het wel of niet doen van huishoudelijke taken maar het is een feit dat één op de drie Australische vrouwen wordt mishandeld door hun partner/echtgenoot. Dus, zint eer ge begint.
[/quote]

Maar goed dat ik mijn eigen ( goedafgericht  :wink: ) mannetje mee neem!

Ik richt er daar wel een af, zodat als er volgende keer een onderzoek wordt gehouden, de ozzie mannen er beter vanaf komen :up:

Back