Damens; zoek niet langer Down Under!!!

...ik ben niet getrouwd met een Nederlandse vrouw, deel wel al 28 jaar lief en leed met dezelfde (Nederlandse) partner, inclus, wassen, strijken, stofzuigen, koken, kinderen naar school en clubs brengen etc. Heb daar ook absoluut geen problemen mee. Moet wel zeggen dat een groot aantal Australische mannen die ik ken nog nooit een slag in de huishouding heeft meegeholpen, toch een beetje andere (macho) cultuur hier waar huishoudelijke taken (plichten) niet snel door mannen worden gedaan. BBQ-en (vlees verbranden) is bij een groot aantal de enige taak die in het huishouden wordt gedaan. Zal ook wel per streek/gebied verschillen.

Cheers

Willem

I'll take my chances! Nou hoeft ie van mij ook niet zoveel in het huishouden te doen hoor... behalve dan de hond wassen en enge spinnen buiten zetten  :grin:

Ik laat de technische dingen wel aan hem over!

[quote author=skippie link=topic=10280.msg144747#msg144747 date=1249564431]
Maar goed dat ik mijn eigen ( goedafgericht  :wink: ) mannetje mee neem!
[/quote]

[quote author=Catkin link=topic=10280.msg144748#msg144748 date=1249565845]
Ik richt er daar wel een af, zodat als er volgende keer een onderzoek wordt gehouden, de ozzie mannen er beter vanaf komen :up:
[/quote]

Jullie hebben het wel over africhten, maar wij laten jullie natuurlijk allemaal mooi in die waan dat jullie ons aan het africhten zijn :-D

[quote author=Maluka link=topic=10280.msg144757#msg144757 date=1249593231]
[quote author=skippie link=topic=10280.msg144747#msg144747 date=1249564431]
Maar goed dat ik mijn eigen ( goedafgericht  :wink: ) mannetje mee neem!
[/quote]

[quote author=Catkin link=topic=10280.msg144748#msg144748 date=1249565845]
Ik richt er daar wel een af, zodat als er volgende keer een onderzoek wordt gehouden, de ozzie mannen er beter vanaf komen :up:
[/quote]

Jullie hebben het wel over africhten, maar wij laten jullie natuurlijk allemaal mooi in die waan dat jullie ons aan het africhten zijn :-D
[/quote]

Uhuh dream on  :blahblah:

[quote author=Maluka link=topic=10280.msg144757#msg144757 date=1249593231]
[/quote]
en wij laten jullie dit graag denken!!!!

Hmmm ik heb een broertje dood aan het huishouden en koken. DUs misschien moet ik een Noorse vent oppikken en daarmee naar Oz verhuizen  :grin:

[quote author=Shuter Street link=topic=10280.msg144790#msg144790 date=1249653742]
Hmmm ik heb een broertje dood aan het huishouden en koken. DUs misschien moet ik een Noorse vent oppikken en daarmee naar Oz verhuizen  :grin:
[/quote]
Hah ja dat kan ook nog  :grin:

Door hier een beetje te loodgieteren kom ik vaak bij mensen thuis,
en mijn indruk is dat ze beide niet veel in het huishouden doen.

Kees

Die indruk kreeg ik nou ook een beetje.... Als ik hier zie hoe sommige vrouwen hun kinderen naar school brengen: Gekleed in een soort van joggingpak achtige pyama en dan 's middags hebben ze die nog aan.... Bijzondere mensen  :grin:

[quote author=Sacha link=topic=10280.msg144848#msg144848 date=1249824116]
Die indruk kreeg ik nou ook een beetje.... Als ik hier zie hoe sommige vrouwen hun kinderen naar school brengen: Gekleed in een soort van joggingpak achtige pyama en dan 's middags hebben ze die nog aan.... Bijzondere mensen  :grin:
[/quote]

Ja, da's ook niet mijn stijl van kleding. als kind had ik een joggingpak voor in vakanties maar nu  niet meer; het voelt zo lomp

Ik draag thuis vaak een joggingbroek. Vervelende gewoonte die ik me terug heb genomen uit australie haha, maar ik ga dr echt niet mee buitenshuis lopen hoor. Behalve naar de sportschool dan :lol:

[quote author=Shuter Street link=topic=10280.msg144856#msg144856 date=1249839837]
Ik draag thuis vaak een joggingbroek. Vervelende gewoonte die ik me terug heb genomen uit australie haha, maar ik ga dr echt niet mee buitenshuis lopen hoor. Behalve naar de sportschool dan :lol:
[/quote]

en dat vind ik nou juist zooo lekker hier dat dat gewoon KAN zonder dat je wordt afgerekend op je kleding. Ik ben dan ook iemand die wel gewoon rustig in mijn joggingbroek de straat op gaat terwijl mijn man nog niet eens met zijn joggingbroek iets uit de auto wil pakken die onder de carport staat...stel dat iemand hem ziet  :lol: terwijl we aan het einde van een court wonen waar alleen de overburen hem zouden kunnen zien.

Volgens mij kunnen we hier beter het joggingbroeken-topic van maken :grin:
Het gaat niet echt meer over aussie-men.

Wat dat betreft verschillen mijn man en ik ook echt van smaak qua kleren hoor; Hij is degene die gerust met een joggingbroek naar de supermarkt gaat of zo. Als hij al iets leuks aan heeft dan is het echt op aandringen van mij.

ik heb dus wel een hekel aan om met een joggingbroek de straat op te gaan. Je kunt dan wel merken dat hij de aussie is en ik de dutchie :grin:
Ik merk dat ook bij mijn verdere schoonfamilie; ze hebben niet zo veel met leuke kleren; het zijn allemaal van die afritsbroeken en dan het liefst met een wollen trui erop; zie schoonvader. geen gezicht dus.

groetjes heidi

Dan integreer ik ook goed. Als ik eend ag niet hoef te werken en geen zin heb me echt aan te kleden ga ik ook weleens in mn joggingbroek naar de supermarkt. Alleen als ik verder toch niks meer buiten gaan doen, maar stiekem vind ik dat best wel eens prettig. Heb dan geen zin om, alleen voor een ritje naar de supermarkt, me om te kleden.

[quote author=Catkin link=topic=10280.msg144859#msg144859 date=1249849900]
Dan integreer ik ook goed. Als ik eend ag niet hoef te werken en geen zin heb me echt aan te kleden ga ik ook weleens in mn joggingbroek naar de supermarkt. Alleen als ik verder toch niks meer buiten gaan doen, maar stiekem vind ik dat best wel eens prettig. Heb dan geen zin om, alleen voor een ritje naar de supermarkt, me om te kleden.
[/quote]

Haha dat ken ik zo goed!
Ik wilde net mijn verhaaltje gaan typen, dat ik meestal gewoon leuke kleren aan heb  :nails:, maar soms heb je gewoon van die lui dagen, dat je gewoon hop je trainingbroek aantrekt met een shirt, geen make up, haar zit wel goed als je uit bed komt, en hup naar de supermarkt  :hang:  :clap2:

[quote author=Sacha link=topic=10280.msg144848#msg144848 date=1249824116]
[/quote]
Die mensen zijn een specifieke groep, die worden Bogans genoemd .. :).
Afgelopen zaterdag stond er een aardig artikel in The West over het feit dat Rockingham in de top-10 van de Bogan suburbs (top 10 van Australie!) staat .. :) ;-).

Een echte bogan draagt King Gee's ;)

A pronounced lack of dress sense in social situations.  Typical bogan attire consists of a flannelette shirt, King Gee stubbie shorts (either blue/khaki), torn or soiled jeans from the 1980's or earlier, and of course double-plug standard issue white thong sandals with black rubber.  A bogan's dress sense is not influenced by intended destination/occasion hence the line between workwear and formal wear is often hazy at best.  On rare occasions bogans may be spotted wearing enclosed shoes when entering the local RSL to "have a slap on the pokies" or to "get pissed wif me mates on the veebs (VB)".  A female bogan will usually wear a matching ensemble usually consisting of second-hand fashions or products purchased from the discount retail chains Best and Less or Big W.

Joggingbroek mag dan geaccepteerd zijn, maar in je badjas de krant uit de bus gaan halen wordt toch raar gevonden net zoals in je onderbroek en t-shirt de was ophangen :roll:

[quote author=tweety link=topic=10280.msg144872#msg144872 date=1249881933]
Joggingbroek mag dan geaccepteerd zijn, maar in je badjas de krant uit de bus gaan halen wordt toch raar gevonden net zoals in je onderbroek en t-shirt de was ophangen :roll:
[/quote]

Hmmm nu kan ik me toch een gevalletje herinneren dat ik met 2 huisgenoten om een uur of 3 's nachts boodschappen ben gaan doen bij de Safeway (lag meteen achter de achtertuin), in pyama en vreselijke sloffen, mn ene huisgenoot had een badjas aan en de ander kan ik me niet meer herinneren.  :grin:

Het kan er iets mee te maken hebben gehad dat we ietwat te ver in het glaasje gekeken hadden en dat het veelste warm was om te kunnen slapen.

Om terug te komen op het topic, zou er een overeenkomst zijn tussen aussie mannen die hun joggingsbroek overal naartoe dragen en meehelpen in het huishouden??  :lol:

[quote author=Catkin link=topic=10280.msg144859#msg144859 date=1249849900]
[/quote]

uhm komt me bekend voor.. als ik eens een dag vrij ben of zo en ik dan toevallig ook niet naar buiten hoef dan blijf ik rustig in pyama e.d. rondlopen in huis.. kleed me natuurlijk wel aan voor de supermarkt  :grin: maar dan kan ik ook heel makkelijk zijn (lekker foute trui oid aan en makkelijk zittende broek..). Enig nadeel nu is dat de supermarkten sinds kort worden bevolkt door mijn leerlingen die daar een baantje hebben (gekregen).. dus moet nu wel een beetje gaan oppasssen.. (dus niet meer met bikini aan en lekker slobberig doorschijnend shirt naar binnen lopen omdat ik net van 't strand kom bijv...)

Back