De guppies in Oz!!!

guppy

XPdite Sponsor
Zo, eindelijk eens even een eigen laatste stand van zaken. Ik lees ze van iedereen op het forum, maar het is er nog steeds niet van gekomen om er zelf een te maken. Hier komt-ie:

Op 13 augustus komt de verhuizer (Crown Relocations). We nemen niet veel mee, ongeveer 6 m³. Meubels gaan er niet mee, het meeste is aan vervanging toe en iets nieuws is ook wel weer eens leuk. Dan op 16 augustus is de overdracht van ons huis. De nieuwe bewoners willen een aantal spullen overnemen (waaronder de wasmachine waar we heel blij mee zijn, hoeft dat ding niet van zolder af naar beneden gesjouwd te worden) dus dat komt goed uit.

Op 20 augustus vliegen we naar Singapore waar we 21 augustus om zes uur 's ochtends aankomen. Daar blijven we dan twee dagen om een beetje bij te komen en op 23 augustus vliegen we door naar Sydney. Ook daar blijven we dan een paar dagen om Sydney te zien. Op 27 augustus gaan we dan naar de omgeving van Newcastle. Daar willen we voor een maand een vakantiehuisje huren en van daar uit een huurhuis en werk zoeken. Ook moeten we daar op zoek naar een school voor de jongens.

Allemaal erg spannend en de kinderen krijgen er ook steeds meer zin in. Ze worden met de dag benieuwder hoe het er zal zijn.
Op het moment zijn we erg druk met alle laatste voorbereidingen, zoals opzeggingen, spullen uitzoeken en opruimen en ga zo maar door.

Een geluk bij een ongeluk is dat Frits per 29 april werkloos is. Hij is het "slachtoffer" geworden van de wereldwijde Workforce Reduction bij een grote computerfabrikant. Het zat er al een aantal jaren aan te komen, maar steeds zat zijn afdeling er niet bij. Deze keer echter wel en kon hij met een gouden handdruk vertrekken. Dat komt erg goed van pas. Zodoende kunnen we nu samen de laatste loodjes aanpakken.

Nou dit was het voor nu wel even, denk ik.

Groetjes en iedereen succes, :smile: :up:

Sacha

Heel veel succes met de laatste voorbereidingen, wat spannend allemaal!

Hebben jullie snel jullie huis verkocht? Voor ons binnenkort het volgende obstakel... :shock:
Maar goed, wij zijn al zover gekomen, huis verkopen moet een "piece of cake" zijn :grin:

Groetjes en :up:

Wij hebben echt ontzettende mazzel gehad met de verkoop van ons huis. Het kwam begin maart in de verkoop en was binnen twee weken verkocht aan de eerste kijkers. Ze zijn afgelopen zondag langs geweest en vertelden dat ze na de eerste bezichtiging meteen al hadden dat ze dit huis wilden hebben.

Hopelijk gaat het bij jullie ook zo snel, spannend hoor.
Hier alvast een paar duimen :thumbs2: :thumbs2: :thumbs2:

Groetjes,
Sacha

Krijg kriebels als ik dit lees, spannend zeg!

Ben trouwens wel nieuwsgierig waarom jullie naar New Castle gaan?
Ben daar een aantal keer geweest en vond het zo industrieel.
anyways... heel veel plezier met de laatste loodjes en dan lekker op aan jullie nieuwe toekomst in Oz!!!

groetjes, Betty

Hoi Betty,

We zijn niet van plan om in Newcastle zelf iets te zoeken maar in de omgeving ervan. De huizen zijn daar nog betaalbaar en je zit toch bij een redelijk grote stad. Zelf zijn we er nog nooit geweest, maar wat we zo lezen en horen is het in de omgeving erg mooi. Verder zijn we nog aan een plan B aan het denken mochten we het toch niets vinden. Maar we gaan er van uit dat het gaat lukken in Newcastle.

Groetjes,
Sacha

Jullie zitten in dezelfde periode als wij. En we hebben volgens mij al 2 jaar een lastavaza :blush: We gaan alleen 4 dagen eerder weg en richting Brisbane.
Veel werk he, dat emigreren :wink:
Succes met de laatste loodjes!

Hoi Betty,

We zijn niet van plan om in Newcastle zelf iets te zoeken maar in de omgeving ervan. De huizen zijn daar nog betaalbaar en je zit toch bij een redelijk grote stad. Zelf zijn we er nog nooit geweest, maar wat we zo lezen en horen is het in de omgeving erg mooi. Verder zijn we nog aan een plan B aan het denken mochten we het toch niets vinden. Maar we gaan er van uit dat het gaat lukken in Newcastle.

Groetjes,
Sacha

hoi sacha,

Klopt, de omgeving is echt schitterend. Gaat vast en zeker lukken! :up:

Goodluck, Betty

Hoi Ingrid,

Inderdaad veel werk, wat er allemaal bij komt kijken :D Maar we gaan gewoon door met dingen afstrepen van ons lijstje.

Jullie ook veel succes met de laatste loodjes. :up:

Groetjes,
Sacha

Hoera!!! Bijna een tweede Sacha in Australie!!!!

Succes met het afronden van de laatste dingen en lekker dat je man nu mee kan helpen zonder dat het een indruk maakt op de bankrekening :up:

Sacha

Ziet er allemaal spannend enzo uit. En ja is veel werk, maar je moet er iets voor over hebben ;).
Succes en veel plezier (nog een duim) :up:

Zo, weer even een update:

We hebben een huisje voor de eerste maand geboekt: My link

Het huis ligt aan het meer (Lake Macquarie). Ongeveer 25 minuten vanaf Newcastle. We hebben de beschikking over een kano, roeiboot en vishengels. Klinkt erg goed!!!

We gaan met de trein vanuit Sydney naar Newcastle. Daar wilden we dan in een hotel de koffers droppen en op zoek naar een huurauto zodat we de volgende dag naar het huisje kunnen rijden. De eigenaar bood echter aan om ons vanaf het station op te komen halen. Ook had hij al een autoverhuurbedrijf gevonden dat huurauto's bij het huisje aflevert, zodat we dezelfde dag nog in het huisje kunnen. Mooier kan het niet! Wat een service. Ook wilde hij geen aanbetaling, dat komt wel wanneer jullie hier zijn mailde hij.

Iets minder is, is dat Frits met fietsen vorige week over de kop is gegaan en het stuur in zijn bovenbeen heeft gehad.
Zijn been was twee keer zo dik en we zijn toch maar even naar de EHBO gegaan. Na een drukverband en een paar krukken konden we weer naar huis. Ondertussen is de bloeduistorting door zijn hele been aan het uitzakken en heeft alle kleuren van de regenboog. Hij kan nu pas weer een beetje er op staan, maar kan verder niet veel. Fietsen en autorijden lukt zeker nog niet en lang zitten ook niet echt. Hij baalt verschrikkelijk dat-ie nu even niets kan doen, maar dat komt vanzelf wel weer.

Verder hebben we een ziektekostenverzekering voor de eerste weken afgesloten bij Oom verzekeringen. Dus we hebben ondanks alles niet echt stilgezeten.

Zodra er weer wat te melden valt, meld ik me weer,

Groetjes,
Sacha

We zijn flink aan het opruimen, uitzoeken en weggooien. Alle kledingkasten zijn doorgespit, speelgoed uitgezocht en ga zo maar door.
Met een verhuizing kom je er pas achter wat een bende je eigenlijk hebt. En ik was altijd al van het opruimen en overbodige spullen wegdoen. Geeft wel een lekker gevoel. Spullen die nog goed zijn, staan ondertussen op Marktplaats en meubels die te goed zijn om bij grof vuil te zetten, gaan naar familie en vrienden. Zo zijn we ondertussen aardig op weg.

Het weekend gaat het aquarium eruit (1,50 meter breed, 400 liter water). Een vriend van Frits wil hem graag hebben. Dat wordt ook nog een hele klus. Arme visjes. Maar hopen dat ze het allemaal overleven.

Ook zijn we aan het kijken bij welke bank we een bankrekening in Australië gaan openen. We hebben nu bij de ABN-Amro Bank al een Australische Dollar rekening en willen het geld wat we daar op hebben staan overmaken naar een Australische rekening.
We zitten dus niet stil, echt de laatste loodjes.

Nou, iedereen succes met wachten, regelen en aanvragen.

Groetjes,
Sacha

Drukke periode he Guppy's?
Ik zou wel opletten met je geld overzetten want de Euro geeft op dit moment maar weinig Dollars :angry:
Wij houden onze rekening in NL gewoon net zo lang aan als t moet, en proberen in de eerste tijd niet te veel te besteden. Dan, als we werk hebben gauw van de verdiende dollars leven.
We gaan eens kijken bij de HSCB ( als ik het goed schrijf ) als we in Oz zijn ( over 1 maand dus )
Succes met de verkoop op Marktplaats!

Hé Skippie

We hebben gelukkig een tijd geleden ons spaargeld al omgezet in dollars toen de koers nog beter was. Je krijgt nu voor een euro ongeveer AUD 1,48. De overwaarde van het huis laten we misschien nog even staan, hangt van de koers af. We zijn aan het kijken bij de Commonwealth Bank en de NAB.

Jij ook veel succes met de verkopen op Marktplaats. Ook ik word af en toe gek van de mensen die niets meer laten horen. Maar dat schijnt er bij te horen.

Groetjes,
Sacha :smile:

Klopt hoort erbij. Soms heb je weken alleen maar irritante lui, en de week erna loopt het ineens heel goed. Kan er niet echt mijn vinger op leggen waar het nu aan ligt.

Wat fijn dat jullie destijds ( 1,5 / 2 jaar geleden denk ik? ) je spaargeld hebt overgemaakt.Dat hadden wij niet durven doen voor we wisten of we er wel echt zouden geraken.
Tja voor ons wordt het tot de tijd dat de Euro stijgt, niks kopen, maar huren. Ach ja, we zijn er dan uberhaupt , dat is al heel wat! :smile:

We zijn aardig op weg, zo goed als klaar. Alle belangrijke papieren zijn ingescand en op de laptop en usb-stick gezet. Ook het huis wordt steeds leger. Vanmiddag samen met de jongens alle lego in grote bakken gedaan en Dennis' bureau uit elkaar gehaald.
Dinsdag komt grof vuil het bankstel, de salontafel en wat verder weg kan ophalen. Vrijdag dan de verhuizer en vanaf vrijdagavond logeren we dan de laatste week bij mijn ouders. Zij wonen drie huizen verderop. Maandag 16 augustus is de overdracht, dus het weekend moet het hele huis nog even gepoetst worden. Wel raar om drie huizen verderop te zitten en dan vreemde mensen in jouw huis bezig te zien. We gaan maar veel weg die week.

Nou, iedereen die nog volop bezig is, succes!!!

Groetjes,
Sacha

Back