De guppies in Oz!!!

Eigelijk heb ik maar 1 ding te zeggen:

:lol: GAAF!!!! :lol: GENIET!!! :lol:

Dat zijn 2 dingen :D

Maar ook ik wens jullie het beste! Jullie houden ons in ieder geval goed op de hoogte :up: Hebben jullie al een huurhuis of ...? Al enig idee in welke buurt jullie (willen) gaan wonen? Succes en geniet ervan!

Genieten doen we zeker.

@Alie, We hebben nog geen huurhuis. Vanaf vrijdag hebben we voor vier weken een vakantiehuis gehuurd vlakbij Newcastle aan Lake Macquarie. Van daar uit willen we dan een huurhuis gaan zoeken. Ook willen we daar een auto kopen. We weten nog niet welke wijk we willen gaan wonen, dus als iemand nog suggesties heeft in de omgeving van Newcastle, dan houd ik me aanbevolen. :smile: We zien het allemaal wel.

Groetjes,
Sacha

Welkom in Australie!

Inderdaad, geniet er lekker van, en zoek op jullie gemak een huurhuis en auto. Moet geen probleem zijn dunkt me :)

Vandaag hebben we onze eerste aussie BBQ bij een achter achterneef van Frits. Hij is via via een oom van Frits aan ons e-mail adres gekomen en gisteren hebben we hem ontmoet in Darling Harbour. Hij nodigde ons uit om vanavond te komen BBQen bij hem thuis in Bondi Beach. :surfer: We hebben er erg veel zin in.

Groetjes,
Sacha

Een huis bij Bondi Beach? Daar moet je contact mee houden :wink: :evil: ..

Veel plezier en geniet er van :up:

Groeten Steven

Frits heeft gisteren zijn eerste sollicitatiegesprek gehad. Via zijn achterachterneef heeft hij kontakt gehad met een recruiter. We liepen door de stad toen hij gebeld werd door haar. Ze wilde met hem afspreken voor de lunch en zo zaten we met z'n allen te lunchen in een klein restaurantje. We zeiden nog tegen elkaar, dit is het raarste sollicitatiegesprek ooit. Ze vond zijn CV erg indrukwekkend en zei dat er in Sydney genoeg werk voor hem zou zijn. Hij heeft duidelijk gemaakt dat hij eigenlijk niet in Sydney zelf wilde werken en wonenen ze gaat kijken wat ze voor hem kan doen. Ook heeft ze kontakten met HP (waar hij in Nederland voor heeft gewerkt) in Australië! Ze gaat kijken of zij interesse hebben in hem en misschien kan hij dan van huis uit werken en dan één keer in de week bijv. naar Sydney. Dit is allemaal nog erg pril, dus we rekenen nergens op. Maar je moet ergens beginnen.
Vandaag met de trein naar het huisje aan Lake Macquarie!
Fijn weekend iedereen :up:

Groetjes,
Sacha

Gisteren zijn we aangekomen in ons vakantiehuisje. Nou, zeg maar huis, jeetje wat is het groot. De eigenaar kwam ons van het station halen en heeft ons daarna naar het buurtwinkelcentrum gebracht zodat we boodschappen konden doen. We konden hem bellen als we klaar waren want dan zou hij ons weer oppikken. Zo aardig! Frits is varen met de jongens op het meer, zo vanuit je tuin de steiger oplopen en in je bootje stappen, geweldig! Ook hebben we een huurauto, zodat we zelf de omgeving kunnen verkennen. :drive: Prachtig weer, een graad of 20, zalig. De omgeving is zo mooi, niet te geloven. De taxichauffeur die Frits naar het autoverhuurbedrijf bracht zei dat de omgeving hier zo mooi is, een heleboel mensen weten dat niet eens. Ook zei hij dat de huizen hier nog betaalbaar zijn. Voor werk kun je dan naar Newcastle zelf, ongeveer een half uur hier vandaan. Gisteren hoorde we van een man in het centrum dat over 3 a 4 jaar ze hier een highspeed trein kijgen en dat alles dan nog beter bereikbaar wordt. We genieten dus volop van alles! :lol:

Wauw! Wat leuk allemaal! :D

Ik ben wel erg jaloers als ik dit allemaal lees :oops: ...maar gun het jullie van harte! :up:

Wow, wat klinkt dat allemaal lekker: sollicitatiegesprek in een restaurant, huis aan een meer en 20 graden. Kan niet beter toch?

Heel veel plezier daar!
Annemarie

Vandaag hebben we ons aangemeld voor Medicare. Ondanks dat Frits een Australisch paspoort heeft, moesten we toch bewijs laten zien dat we permanent in Australië willen blijven. Gelukkig hadden we de papieren van onze Australische bankrekening bij ons en de paklijsten van de verhuizer. Die werden gekopieërd als bewijs. Toen een formulier ingevuld en binnen 3 a 4 weken hebben we onze pasjes.
Gisteren zaten we in een dorpje verderop lekker in het zonnetje naar de bootjes op het meer te kijken, tot we ineens twee dolfijnen zagen. Zo gaaf! Ook zwemmen de pelikanen hier voor ons huis langs in het meer en zitten de lorikeets in de bomen.

Morgen gaan we wat makelaars langs voor een huurhuis en bij wat autodealers kijken voor een auto.

Ik heb ook wat foto´s op photobucket gezet: My link

Groetjes,
Sacha

Het genieten spat van de foto's af!!! Klinkt allemaal zo heerlijk .... ik zie groen :mrgreen:

Ziet er gezellig uit Guppy!
Je zit ons nu wel erg lekker te maken zo..:evil:

Geniet er van,
Steven

We hebben een auto gekocht!!! :D :drive: Een Nissan Pathfinder diesel, 5 jaar oud en 96.000 km op de teller.
De bedoeling was om gewoon een beetje rond te kijken maar na de vierde cardealer en drie uur later, zagen we deze staan. Na een testrit en flink onderhandelen waren we eruit. We krijgen ook nog drie jaar garantie en drie jaar roadside assistance. Vrijdag kunnen we hem ophalen.:D Frits zijn droom komt uit, hij wilde altijd al zo'n auto, maar vond het in Nederland een beetje onzin om een 4x4 te hebben als je hem niet echt kunt gebruiken waar hij voor gemaakt is. Hij loopt helemaal te stuiteren en kan niet wachten tot vrijdag. :lol: r

Gisteren hebben we ons TFN aangevraagd in Newcastle. Ze vonden Frits zijn nummer van 25 jaar geleden terug dus dat was snel gepiept. Mijn nummer heb ik daar online aangevraagd en dat duurt ongeveer 4 weken.
Daarna zijn we naar een van de vele strandjes daar geweest en even lekker op het strand gezeten. Newcastle viel ons erg mee, misschien hebben wij alleen nog maar het goede gedeelte gezien. De stranden zijn erg leuk, allemaal kleine baaitjes.

Morgen gaan we op huizenjacht. De eigenaar van ons vakantiehuis heeft ons verteld in welke wijken je wel en niet moet zijn, dus we gaan morgen eens kijken bij een makelaar.

Groetjes,
Sacha

Back