Hé meiden,
Booklet (ja, ja, op de 'geliefde' DIACwebsite...) over General Skilled Migration, pagina 31. Daar staat meer info over een meeliftende partner en wat de voorwaarden zijn voor 5 (lijkt misschien weinig, maar het is wel mooi meegenomen en kan soms wel het verschil uitmaken -> ook goed voor de gemoedstoestand van Marits) extra punten betreffende Skills van deze meeliftende partner.
Ik heb booklet 6 inmiddels gedownload van de site en uitgeprint, wat een monster van een boekwerk zeg! Daar zijn we wel even zoet mee...
Marits en ik hebben gisteravond besloten dat zij haar studie gewoon afmaakt hier in Nederland en dat ze meelift op mijn visum. Hoe het daar qua werk gaat zien we dan wel, mocht ze echt niet aan de bak komen, dan kan ze daar altijd nog een bijscholingscursus ofzo volgen. Marits is nog in staat om te gaan afwassen in een restaurant, zolang we maar in Ozzie wonen....
Ik ben net 'terug' (want als ik hem spreek en zie (webcam), dan ben ik aan de, letterlijk, andere kant van de wereld...) van een (h)eerlijke Skype-sessie (dank U, Universum, voor deze gratis dienst!) met mijn allerliefste en ik vertelde over jullie situatie. Hij bedacht zich over het feit dat, als jullie nog geen 30 levensjaartjes tellen, er dan ook de mogelijkheid is om een WHV (Working Holliday Visa) aan te vragen.
Skype is inderdaad echt een aanwinst!
Fijn dat je op zo'n manier in ieder geval nog contact kan hebben met je liefje. Leuk om te horen ook dat jullie zo meedenken!
Een WHV is voor ons helaas geen optie. Marits heeft er al 1 gehad, en je krijgt hem helaas maar eenmaal toegewezen. En ik moet ervoor zorgen dat ik na mijn studie minimaal een jaar als gediplomeerde werk, wat geen probleem gaat zijn, want de organisatie waar ik nu voor werk, heeft me al twee baanaanbiedingen gedaan voor na mijn studie. Maar ik vind het onwijs leuk dat jullie zo meedenken, bedankt daarvoor!
Zoals het er nu voor staat, gaan we dus over iets minder dan 1,5 jaar de aanvraag indienen, op het moment dat ik mijn diploma ontvang. Voor die tijd kunnen we het grootste deel van de papierwinkel al regelen. Marits moet dan ook nog zo'n 1,5 naar school. Ik wil heel graag verplegingswetenschappelijk onderzoek gaan doen na mijn studie, dat zijn 2 masterjaren aan de universiteit. Misschien heb ik daar dan mooi de tijd voor! En dan verwachten we toch wel het visum te hebben als we klaar zijn met studeren. Mocht ie nou veel eerder komen dan verwacht, dan ga ik naar Ozzie om te valideren, maar ik denk niet dat het zover hoeft te komen. Je moet toch, na visum granted, binnen een jaar in Oz zijn?
Tussendoor hebben we in ieder geval ook nog een fijne vakantie gepland naar Victoria!! Daar heb ik echt geweldig veel zin in en vind het dan ook heel leuk om alvast van alles te plannen daarvoor
Ik ga me eens verdiepen in Booklet 6.....heb er nu al zin in! haha
Groetjes