DeFacto vanuit Oz: VOG+Medicals regelen

Ook wij hebben deze zelf ondertekend, niets geen justice of peace. Stage 2 is echter nog in de maak, heb de papieren nog niet goed bekeken dus wat we daar doen??
 
Ok, heb even verder gelezen dan m'n neus lang is in Annex I. moet inderdaad een stempel/handtekening op van iemand als policeofficer/officer of justice/full-time teacher/etc.
 
Waar ik inmiddels achter ben gekomen is dat deze individuele dingen weinig uitmaken als de rest helemaal in orde is. Zo weet ik zeker dat ik de verkeerde Police Check heb opgestuurd (ik heb geen code 33 ingevuld namelijk, waardoor ik een 'standard' in plaats van een 'complete' check kreeg), en we hebben onze eigen statements niet laten ondertekenen door justice of peace, en het kwam helemaal goed!
 
Ik heb ook net een aanvraag gedaan voor een Police Check, en ik had gelezen op de immi site dat je code 33 bij question 1 moet invullen, maar ik kwam nergens een vraag tegen waarbij ik als antwoord code 33 moest invullen.... jij wel?
 
Ik kon alleen invullen immigration/citizenship, heb m'n print-out gechecked, en dat is inderdaad code 33 (heb gelukkig het juiste ingevuld) :)
 
Ja klopt, als je het online aanvraagt moet je dat gewoon selecteren. Als je het per post aanvraagt, dan is er rechts bovenaan een hokje waar je dat kunt invullen.
 
Hey Marijne!!
Ik ben in het proces een spouce visa aan te vragen, maar ik heb even een vraag over sommige papieren:
Is een uitreksel uit het bevolkingsregister voldoende als geboortecertificaat??
Met die police check bedoelen ze dat ze een verklaring van goed gerdag willen toch??
Is een stempel van de OZ gouvernement verplicht op je aanvraag voor je VOG?
Kun je de aanvraag en papieren voor een VOG en andere zaken bij de gemeente ook gewoon inscannen of zijn ze dan niet geldig??

Schiet helemaal in de stress hier, want vrees dat het allemaal niet meer op tijd gaat lukken.... Ik heb tot 14 maart..... :-s
 
Hey Marijne!!
Ik ben in het proces een spouce visa aan te vragen, maar ik heb even een vraag over sommige papieren:
Is een uitreksel uit het bevolkingsregister voldoende als geboortecertificaat??
Met die police check bedoelen ze dat ze een verklaring van goed gerdag willen toch??
Is een stempel van de OZ gouvernement verplicht op je aanvraag voor je VOG?
Kun je de aanvraag en papieren voor een VOG en andere zaken bij de gemeente ook gewoon inscannen of zijn ze dan niet geldig??

Schiet helemaal in de stress hier, want vrees dat het allemaal niet meer op tijd gaat lukken.... Ik heb tot 14 maart..... :-s

Hee Suus, ik zal proberen even snel wat antwoorden te geven.

- Is een uittreksel voldoende?
Dat weet ik niet helemaal zeker, maar ik heb destijds een soort uittreksel gekregen wat in meerdere talen was opgesteld. Als je bij de gemeente om een internationaal uittreksel vraagt weten ze vast wel wat je bedoelt. Het was in mijn geval 1 A4tje met in het Nederlands/Engels/Frans/Duits etc. verschillende categorieën als namen, geboortedatum, namen van de ouders etc.

- Police check
In Nederland is dat inderdaad de VOG, voor Australië is het een police check die je online kunt aanvragen bij (dacht ik) de Australian Federal Police. Is heel simpel, je vult wat gegevens in, betaalt ongeveer $35 en dan sturen ze het op.

- Stempel op VOG
Ben je momenteel in Australië? Dan zou je dit kunnen proberen: Download een aanvraagformulier van de website van Justitie en vul de gedeeltes die jij kunt invullen in. Stuur dat dan met een begeleidende brief naar de Australische Ambassade in Den Haag -> Wat wel handig is, is om het bv. eerst naar je ouders in Nederland te sturen en het door hen te laten doorsturen naar de ambassade, mét een gefrankeerde retourenvelop met het adres van je ouders. Zorg ervoor dat je je ouders gemachtigd hebt, dan kunnen zij als ze het formulier met de stempel van de ambassade weer terug hebben, met dat formulier naar de gemeente. Mijn vader heeft dat voor mij gedaan en de dame achter de balie morde eerst wel wat, maar ik had hem gemachtigd en hij heeft het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen. Justitie stuurt de VOG dan naar jouw ouders na een week of 2. Die kunnen het dan weer naar jou duursturen in Australië.

Je hebt voor de visumaanvraag het officiële document nodig.

- Geldigheid gescande documenten
Als ik het me goed herinner hebben ze bij het DIAC de originele versie van je VOG en Police Check nodig. Ik weet niet precies of je geboortecertificaat een gecertificeerde kopie moet zijn... als dat wel zo is, is dat heel makkelijk te regelen in Australië, een JP kan de kopie gratis voor je certificeren. JPs kun je vaak in rechtbanken vinden, en ze hebben ook vaak 'spreekuur' in winkelcentra.

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt! :)
 
Hoi!

Nou, met die antwoorden ben ik het wel eens hoor! VOG heb ik via m'n vader in Nederland geregeld, en geboorteregister ook. Inderdaad even vermelden dat het een internationale moet zijn, en dan krijg je een document met een Engelse vertaling erbij. Overigens stuurde de gemeente (Almelo in dit geval) het rechtstreeks naar mijn adres in Australie, zonder dat m'n vader daarvoor extra hoefde te betalen. Prima geregeld daar! VOG is volgens mij een officieel document, dus zolang je een internationaal document aanvraagt (of misschien is het al wel met een Engelse vertaling erbij? Kan ik me even niet herinneren), dan is dat automatisch al een certified copy dacht ik. Ik heb nu haast, dus zal het morgen nog even nakijken! Maar ik weet wel dat wat ik uit Nederland toegestuurd kreeg, ik naar immigration heb gestuurd. Dus officiele documenten. Die ik overigens weer terug kreeg nadat m'n aanvraag was goedgekeurd! Succes!! En niet teveel stressen, komt vast goed!
 
Jep de VOG hoef je verder niks aan te doen, het wordt geaccepteerd zoals het is. Er staat onderaan de pagina een vertaling in het Engels. Gewoon zo opsturen en je krijgt 'm na toekenning van het visum weer terug.
 
Back
Top