Dennis en Monique in Toowoomba

Hee Dennis (en Monique),

Goed dat je je verhaal zo uitgebreid opschrijft, dat kan een ander alleen maar helpen denk ik! Het is soms juist goed om even die roze bril af te zetten. Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen want allemensen, wat een gedoe heb je al achter de rug en moet je nu nog steeds ondergaan met de opleiding enzo.

Wél leuk dat jullie in Toowoomba wonen, daar woon ik namelijk ook met m'n Aussie man! Wij zijn allebei 31, man werkt hier als technisch tekenaar bij een engineering bedrijf dat in de mijnbouw actief is en ik studeer fulltime op USQ hier in Toowoomba. We wonen net buiten de stad in Wyreema, met uitzicht op de glooiende velden. Supermooi.

Als het jullie leuk lijkt om eens af te spreken, stuur me gerust een berichtje! Elke keer ontdek ik weer 'nieuwe' Nederlanders in Toowoomba, er zijn er meer dan je denkt :)

Groetjes, Esther

Bedankt voor je reactie, m'n bedoeling was mensen wat beter voorlichten over heel het traject dat je nog moet volgen als je eenmaal hier bent en de kosten daarvan. Soms is het moeilijk om vol te houden , maar het is voor een goed doel. M'n vriendin werkt zelf aan old wyreema road bij een nursery, wat dat betreft is het klein wereldje. Zelf hebben we nog geen Nederlanders ontmoet hier , maar veel van m'n collega's hebben 1 Nederlandse ouder of een opa en oma. Wel leuk maar de meeste verstaan geen woord Nederlands. Komt soms wel goed uit als ik weer sta te vloeken als er iets niet lukt.

Groetjes Dennis en Monque
 
Hi Dennis en Monique,

Bedankt voor jullie verhaal. Goed om naast altijd die positieve verhalen hier ook een wat kritischer geluid te horen. Zet je weer even met beide benen op de grond. Het klinkt alsof jullie wel wat tegenslagen hebben gehad. Ik voel me enorm verwend dat ik hier op een partner visum kan zijn. Wat een geld, tijd en energie heeft het jullie gekost zeg.

Ik ben het met je eens dat het inderdaad lijkt of ze alles zo duur mogelijk gemaakt hebben als ontmoedigingsbeleid. Stiekem ben ik dan wel weer zo'n lul dat als nu ik hier eenmaal ben, ik het wel lekker vind dat de grenzen niet wagenwijd open staan voor anderen. Daardoor voelt het toch wat speciaal dat wij hier wel mogen zijn.

Ik hoop dat het jullie inmiddels wel bevalt!
 
Hi Dennis en Monique,

Bedankt voor jullie verhaal. Goed om naast altijd die positieve verhalen hier ook een wat kritischer geluid te horen. Zet je weer even met beide benen op de grond. Het klinkt alsof jullie wel wat tegenslagen hebben gehad. Ik voel me enorm verwend dat ik hier op een partner visum kan zijn. Wat een geld, tijd en energie heeft het jullie gekost zeg.

Ik ben het met je eens dat het inderdaad lijkt of ze alles zo duur mogelijk gemaakt hebben als ontmoedigingsbeleid. Stiekem ben ik dan wel weer zo'n lul dat als nu ik hier eenmaal ben, ik het wel lekker vind dat de grenzen niet wagenwijd open staan voor anderen. Daardoor voelt het toch wat speciaal dat wij hier wel mogen zijn.

Ik hoop dat het jullie inmiddels wel bevalt!
Dank je voor je reactie , we hebben er flink voor moeten knokken en doorzetten . Maar voor alles wat de moeite waard is moet je knokken in deze maatschappij. Zoals je al zei , het is goed dat de regels hier zo streng zijn maar ik vind wel dat als je eenmaal kan bewijzen dat je hier bent om gewoon te werken en verder te gaan met je leven dat ze je het in onze situatie knap lastig maken . Terwijl ik voor m'n werk heel vaak bij gezinnen kom die geen van beide willen werken , maar wel 5 kinderen hebben en 2 auto's en alles maar van de staat krijgen. Dus wat dat betreft is het ook een land van 2 uitersten. Maar we hebben het hier wel enorm naar ons zin. De mensen , de omgeving en vooral de sfeer die er hangt is geweldig .En het weer is een enorme verbetering, aangezien ik voor m'n werk ook veel buiten moet zijn. In Nederland stond ik vaak met regen , hagel en sneeuw op de daken gelukkig is dat voorbij nu. Nu kunnen we eindelijk bruin worden zonder een zonnebankstudio. We hebben je verhaal ook een beetje gevolgd en we hopen dat je het hier goed naar je zin zult hebben en net zo hartelijk door de mensen ontvangen word als wij .Alle goeds en de groeten
 
Bedankt voor je verhaal man. Op het Poms in Oz forum las ik dit al vaker over plumbers. Vooral electricians en loodgieters schijnen hier veel last van te ondervinden. Echt kloten voor jullie maar mooi dat jullie het beiden naar de zin hebben. Uiteindelijk gaat het daar toch om.
 
Ja zo ist Handyman, het heeft geen zin om erover te stressen. Je bent het verplicht anders mag je niet werken. Dus gewoon go met the flow en genieten van de tijd dat we hier zijn
 
Back
Top