Dienstplicht!!

M5

Moderator
Even een vraag, misschien dat iemand mij iets meer duidelijkheid in kan geven!

Bij het invullen van de papieren voor de DIMIA (form 47 SK) word gevraagd: Enclose evidence of service, discharge and rank of discharge. Heeft iemand hier ervaring mee, ik bedoel moet je dit ook laten vertalen etc.

Groetjes en bij meer duidelijkheid alvast bedankt :-D

Sander
 
Hoi Sander,

Weet niet of het allemaal nodig is, maar Bonny had zijn officiële brief van discharge niet meer en zijn groot verlof stond ook niet vermeld in zijn paspoort. Ik heb toen een brief gestuurd naar Defensie (op de website gezocht) en gevraagd om een brief waarin staat dat hij niet meer dienstplichtig is en vanaf wanneer etc. Natuurlijk zijn diensplihctnummer erbij gezet. Ik had erbij gezet of het misschien ook in het Engels kon. Eerst een ontvangstbevestiging gehad dat ik na ca een maand antwoord zou krijgen. En ja hoor, na 1 1/2 maand kreeg ik de brief + stempels. En waar ik echt van stond te kijken, ik kreeg er 2 in het Engels en 2 in het Nederlands. Ik had in mijn brief gezet dat ik dit bewijs nodig had voor sollicitaties in het buitenland.

Groetjes Miranda
 
Hoi
Ja die moest ik ook mee sturen een verklaring van diensplicht of hoe dat ook mag heten. Ben nooit in dienst geweest :lol: Maar toch moest het, dus brief geschreven naar defensie. Gevraagd om een verklaring engels talig in tweevoud binnen 3 dagen had ik het op de deur mat liggen. Toen dag ik nog van die jongens hebben zeker niks te doen :-D  :up:
BTW ik had er maar een nodig
 
John heeft wel zijn dienstplicht gedaan en heeft daarna nog 6 jaar bij de marine gewerkt. Weet iemand hoe het dan zit. Ik krijg niks meer gedaan van de marine, plus dat ze niks meer van John hebben daar (overgestapt op een nieuw systeem en john hebben ze daar buiten gelaten.. grrr... heb al veel moeite moeten doen om te krijgen wat ik nodig had voor de assesment).

Grtz Tanne
 
Hoi Cajendra

Je hoeft ook niet bij de marinie te zijn maar bij Minesterie (schrijf je dat zo) van Defensie. Je hoeft alleen maar een soort verklaring van goed gedrag te hebben waar zijn rang en dienst tijd op staat. Gewoon een standaard briefje met een stempel en 5 zinnen waar in staat dat ie een goeie jonge is geweest met de rang en bla bla  :lol:
groetjes en succes

"No Worries"
 
Bear: jij zegt dus eigenlijk: "Ook al heb je nooit in dienst gezeten, toch moet je bewijs overleggen van het feit of je wel/niet in dienst hebt gezeten". M.a.w. je moet een brief krijgen van het Ministerie (bijna goed Bear :) ) van Defensie waarin staat vermeld dat je nooit in dienst hebt gezeten?

Rare jongens...die romeinen :p
 
Romeinen :| ?

Je moet idd iets mee sturen zodat je kan aantonen dat je niet in dienst ben geweest  :lol: Ik weet het,.. het gaat helemaal nergens over :-D Zonde van het papier...
 
Romeinen: Asterix en Obelix...in die strip vind je de Romeinen voornamelijk vechtend aan... *vergelijk met*
Min. van Def. --> luchtmacht, landmacht, marine...(gaan niet voor de lol vliegen/varen/hiken)

Maarre goeie tip...  :up:
Maluka opent een hersencelletje, slaat deze informatie en sluit het hersencelletje weer...zoooo
 
:police:

Ho, stop, halt! Ik wil niet bijdehand doen ofzo, maar ik wil mensen graag de moeite besparen  :|

Je hoeft dit bewijsstuk namelijk alléén te overleggen als je in dienst (of BBT'er zoals ik) bent geweest! Het gaat hier over vraag 51 op form 47SK; als je deze vraag met "NO" kunt beantwoorden, is het helemaal niet nodig om aanvullende informatie hierover te verstrekken.

Mocht je de informatie nodig hebben, dan moet je even een brief sturen naar:

Bureau Registratie en Informatie Ontslagen Personeel (BRIOP)
Postbus 7000
6460 NC Kerkrade

Onder vermelding van namen(voluit),geboorteplaats en -datum en zo mogelijk het registratienummer. Vermeld er wel bij dat het voor een visumaanvraag voor Australië is, dan krijg je 'm namelijk in het Engels toegestuurd (in tweevoud).

Succes!  :up:

Roel

P.S. Wel grappig: naar mijn weten was ik op het moment van afzwaaien toch echt 'Soldaat der allereerste klasse'. Volgens de verklaring vanuit Kerkrade zwaaide ik af als 'Lance Corporal' (vertaald: Korporaal der allereerste klasse). Zou ik nog wat salaris van ze kunnen beuren!?
:-D :lol:
 
?? Dat is vreemd ik moest toen van mijn agent toch een verklaring regelen, ondanks ik niet in dienst heb gezeten. Was toen nog zelfs even in discusie gegaan omdat ik het onzin vond. Maar hij bleef er op door hameren dat ik er echt een nodig had....dus ja.... Met alle goede bedoelingen van deze zin: "zoek het maar uit met ze alle!" :-D  :-D  :-D

groetjes
 
Dan had je zeker een Aussie-agent; die zijn allemaal helemaal dol op verklaringen en formulieren  :lol: (aussies in het algemeen dan) :-D
 
Sander heeft zijn papiertje nog wel gevonden, maar ik ga ze toch even aanschrijven! Scheelt weer vertalingskosten!!!  :wink:

Bedankt voor de goede tip!
 
[quote author=Roel link=topic=2124.msg21193#msg21193 date=1121860073]
Ho, stop, halt! Ik wil niet bijdehand doen ofzo, maar ik wil mensen graag de moeite besparen  :|
Je hoeft dit bewijsstuk namelijk alléén te overleggen als je in dienst (of BBT'er zoals ik) bent geweest![/quote]

Maluka opent datzelfde hersencelletje weer...spoelt ff celletje door met water en sluit het celletje weer en stelt nieuwe pincode in op de celdeur :) Opgeruimd staat netjes....
 
[quote author=Maluka link=topic=2124.msg21202#msg21202 date=1121861124]
[quote author=Roel link=topic=2124.msg21193#msg21193 date=1121860073]
Ho, stop, halt! Ik wil niet bijdehand doen ofzo, maar ik wil mensen graag de moeite besparen  :|
Je hoeft dit bewijsstuk namelijk alléén te overleggen als je in dienst (of BBT'er zoals ik) bent geweest![/quote]

Maluka opent datzelfde hersencelletje weer...spoelt ff celletje door met water en sluit het celletje weer en stelt nieuwe pincode in op de celdeur :) Opgeruimd staat netjes....
[/quote]

Huh  :lol: Ik weet echt nie wa je bedoelt!?  :-o
 
Is de helm om de hersen celletjes bij elkaar te houden,
of dat ze er niet uit vallen?   :lol1:


Gr Ineke
 
Back
Top