Dienstplicht!!

Okay, om dan maar weer on-topic te gaan kroezzzen...

Roel zegt van wel, Bear zegt van niet. Zijn er meer mensen met DIMIA ervaringen die weten of een verklaring bij nooit-in-dienst-geweest noodzakelijk is?

Want ik wil dit eigenlijk wel weten. scheelt weer een ellendig formulier, en ik moet er al zoveel verzamelen dat ik er helemaal leip van begin te worden.

:lol:

Ik ga er vanuit dat het NIET verplicht is. Roel heeft zijn visum al en heeft geen bewijs ingeleverd!
Het zal geen kwaadkunnen dat je een brief meestuurt, maar echt nodig is het dus niet

[quote author=Maluka link=topic=2124.msg21222#msg21222 date=1121865490]
Ik ga er vanuit dat het NIET verplicht is. Roel heeft zijn visum al en heeft geen bewijs ingeleverd!
Het zal geen kwaadkunnen dat je een brief meestuurt, maar echt nodig is het dus niet
[/quote]

:redcard:

HO STOP!!! 

Ik heb wel een bewijs meegestuurd omdat ik Beroeps Bepaalde Tijd (BBT) ben geweest! Maar er staat nergens in Form 47 SK dat je bewijs moet leveren dat je NIET in dienst bent geweest. Ze willen (volgens mij) weten of je niet meer in dienst bent en of je eervol ontslagen bent (of zoiets).

Het zou toch van de gekken zijn dat je voor ieder vraag die niet voor jou van toepassing is toch bewijs moet aanleveren? Wij hebben bijvoorbeeld geen kinderen. Dat betekent toch niet dat ik bij de gemeente een bewijs daarvan moet gaan halen  :-o Schnappie?

Maar als iemand echt twijfelt, moet je gewoon de vraag bij DIMIA neerleggen. Je wordt echt niet zomaar afgeschoten op zoiets dergelijks. Ze zijn het leger niet  :-D :-D

Tja, iedereen maakt wel eens een foutje he. (En dan heb ik het over mezelf  :-D)

Nee, zonder gekheid: ik heb daar een supertijd gehad en ze hebben mijn complete opleiding betaald waardoor ik nu o.a. in staat ben om naar Aussieland te emigreren

Dus  :up: voor de KL

Ik moest ook een bewijs mee sturen. Over dat ik geen kinderen had. Ben nog in discusie gegaan met de agent maar hij bleef er op door hameren.

:evil: :-D :-D Nee even serieus. In dit geval kan ik wel een logica terug vinden. Het is namelijk heel makkelijk om dan eventjes nee aan te kruizen als je dus wel iets heb geflikt in het leger. Dus vandaar dat je de nee keuze ook moet motieveren. Lijkt mij..... Maar ik weet eventjes helmaal niks zeker meer nu. Ik heb het iig wel meegestuurd. Voor de extra moeite hoef je het niet te doen. Het is maar 1 brief en een postzegel, geen moeite toch. :up:

Je hebt wel gelijk Bear, maar zo kun je toch over een hele boel dingen liegen!?
Maar wat je zegt: het is maar één briefje en postzegel.

En wat als je wel goedgekeurd bent, maar nooit bent geweest ivm de afschaving van de dienstplicht ?
Volstaat dan de 'nee' of moet je dan ook nog een brief hebben dat je wel gekeurd bent, maar niet bent geweest.

Ik ben nooit in dienst geweest (wel goedgekeurd, toen gaan studeren en tijdens mijn studietijd werd de dienstplicht afgeschaft), en heb dus ook geen verklaring daaromtrent meegestuurd met mijn skilled visum aanvraag. Ook geen bewijs dat ik geen kinderen trouwens :)
Mijn case officer heeft er ook niet om gevraagd, en ik heb mijn visum gewoon zonder problemen gekregen...

Ik heb er ook nog nooit van gehoord of gelezen dat je een dienst-ontslag-verklaring moet hebben als je nooit in dienst bent geweest. Ik vermoed dat Bear misschien een iets te zekere-voor-het-onzekere migratieagent heeft ;)

[quote author=Roel link=topic=2124.msg21223#msg21223 date=1121866447]
:redcard:

HO STOP!!! 

Ik heb wel een bewijs meegestuurd omdat ik Beroeps Bepaalde Tijd (BBT) ben geweest! Maar er staat nergens in Form 47 SK dat je bewijs moet leveren dat je NIET in dienst bent geweest. Ze willen (volgens mij) weten of je niet meer in dienst bent en of je eervol ontslagen bent (of zoiets).
[/quote]

Is er een verschil tussen bepaalde tijd en onbepaalde tijd? Mijn man was  namelijk voor omnbepaalde tijd aangenomen en heeft zelf ontslag genomen. Toen zeiden ze dat hij wel opgeroepen kan worden. is dat misschien een probleem? Of is dat bij alle ex-militaire/mariniers? Ben igg wel blij dat ik niet bij de marine hoef te zijn voor dit bewijs.

Grtz Tanne

Ik denk niet dat het uitmaakt of je nou dienstplichtig, BBT'er of BOT'er bent geweest. Als je maar kan aantonen dat je de dienst uit bent. Ik heb de brief hier voor me liggen. Ik zal ff (bijna) letterlijk typen wat erin staat:

This is to certify that

----- Mijn naam dan  :wink:--------

Born on August 25th, 1976 at  :roll: (the Netherlands), official number 76.08.25. :roll:, was in active military service as a regular military man with the Royal Netherlands Army - Medical Troops - lastly in the rank of a lance corporal, from  :roll: till  :roll:

Kerkrade,

On the behalf of the State Secretary for Defence
Chief Record Office

F.J. Hocevar

Uit privacy-overwegingen heb ik wat smileys ingevoegd op bepaalde plekken.
Jullie mogen niets van me weten behalve mijn pincode... of was het nou.... ??? Whatever  :-D :-D :-D

Roel

Hallo Tanne

Het adres voor die papieren heb ik hier geschreven
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1039.msg21705#msg21705

Gr. Ton  :up:

Ik zag dat het adres al genoemd was,
Ze moeten je handtekening hebben daarom kan het niet per telefoon.
Ik heb het per fax gedaan en een kwartier later weer gebeld
Was OK en gaat morgen op de post.
Veel makkelijker dan ik had gedacht, ik was lichting '68  :-D

Gr. Ton

Die waar ik les in gegeven heb Zeker  :rotflmao:

Een vriendelijk woord gaat er altijd in,
kan je wel oude mensen plagen  :x

[quote author=M5 link=topic=2124.msg21737#msg21737 date=1122324710]
:gramps: En de legervoertuigen staan nu in het autotron in Drunen?   :lol1:
[/quote]
??
Dat was toch in Rosmalen, In Drunen zit het Land van Ooit... Maar rij dan eventjes 5 min door naar Waalwijk daar heb je de Efteling is 10 keer beter :lol:

Back