[quote author=Ang link=topic=9571.msg131190#msg131190 date=1233147364]
It's the same in the Netherlands, but at least you have WW there, to overcome the time in between jobs, while you're looking....
[/quote]
Angelique, het spijt me om te moeten horen dat het je zo slecht gaat. Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat, Nederland is, als je afziet van het afgrijselijke gevoel wat je vaak krijgt bij het dagelijks leven, helemaal zo slecht niet. Als je werkeloos wordt wordt het geld je nagesmeten, iedereen is ziektekostenverzekerd en als je ruzie hebt met je verhuurder krijg je een advocaat van de staat om hem het leven zuur te maken, of je declareert gewoon dat je het huis "kraakt" en hebt daarna ook gewoon levenslange huurdersrechten.
Wat daar natuurlijk tegenoverstaat is dat Nederland "klein" aanvoelt, als ik in Nederland ben krijg ik altijd het gevoel dat mijn auto aan de buitenkant 1,5x zo groot is. Het vooruitzicht van een ruitjeshuis in Nieuwegein met hypotheek en 3 kleine kamertjes van 10 m2 en dan lekker tot je dood gaat elke dag de Nederlandse staatskas spekken met je belastingcentjes, dat vind ik een afgrijselijk beeld. Ohja, en op alle hoeken staan flitspalen om je geld uit de zak te kloppen!
Ik was nog nooit in Australie, maar zoals ik dat zie en hoor ook van de "original poster" is Australie daar omgekeerd, veel ruimte, mooi weer, geen rijtjeshuizen, Nieuwegein bestaat daar niet.
Als ik het zo hoor is daar in Australie zo'n Amerikaans systeem met "ieder voor zich en God voor ons alle".
Zie het zo: jij hebt die stap gedaan, je staat nu in het echte leven, en je geeft niet op! Je had pas echt spijt gehad als je het nooit gedaan had!