DIMIA: Verwarring/onduidelijkheid!

M5

Moderator
Ik weet niet of ik de enige ben die tegen foute informatie aanloopt die je van de Dimia krijgt, maar ik denk dat het handig kan zijn als er ook andere mensen zijn die dit ook is overkomen omdat in dit topic te vermelden zodat dit andere gespaard kan blijven.
Groetjes Sander :up:
 
Wij hebben los van het verhaal wat ik in onze laatste stand van zaken had geschreven over de Ielts, hebben we ook een vraag neergelegd met betrekking tot subclass 457 (Booklet 11 Sponsoring a temporary overseas empoyee to Australia). Hier staat in bij het onderwerp More than one application If more than one visa is applied for, the visa granted last will generally be the visa held(and the visa granted first will no longer be valid) We hebben aan de Dimia gemaild of dit dus klopt en volghens hun klopte dit. Later heb ik deze vraag nog 2 keer gemaild en toen kreeg ik tot twee keer aan toe dit mailtje If you have an employer willing to sponsor you on a temporary work visa,
then obtaining a subclass 457 visa will not jeopardise your 139 application
in any way at all.
Dus onze huidige visum aanvraag zou helemaal geen gevaar lopen!
 
Hoi San,

welke info is dan nu fout......? Snap hem ff niet.......

More than one application If more than one visa is applied for, the visa granted last will generally be the visa held(and the visa granted first will no longer be valid)
dit klopt toch gewoon.....je hebt een AANVRAAG liggen voor een skilled visum, tussendoor vraag je een 457 aan. Je 457 wordt AFGEGEVEN (granted), je skilled application loopt nog. Zodra je skilled visum wordt afgegeven, vervalt hiermee het afgegeven 457 visum......

goed lezen dus!!!!!!the visa LAST GRANTED  = laatst afgegeven en dus niet LAST APPLIED FOR.....

addertje: je hetbt een skilled aanvraag lopen, en je vraagt een 457 aan. Stel je skilled wordt eerder afgegeven dan je 457, dan moet je dus DIRECT je aanvraag voor de 457 stopzetten!!!!!!! Doe je dat niet , en de 457 wordt afgegeven NA AFGIFTE van je skilled visum, VERVALT hiermee dus je skilled visum volgens de regeling van de Dimia....

Samengevat: je kunt meerdere visa tegelijk aanvragen, op het moment dat EEN visum wordt afgegeven vervalt hiermee je vorige visum...
1. toeristenvisum
2. sponsorship
3. skilled independent

Ik zit nu in 2, daardoor is 1 vervallen. als straks 3 wordt afgegeven, vervalt automatisch mijn visum 2....

Hoop dat het wat duidelijker is..... :p

Gr. Sab
 
Kijk waar het mij omgaat is dat de Dimia verschillende antwoorden geeft op de zelfde vraag, wat zeer verwarrend kan werken. Eerst geven ze de  info  If more than one visa is applied for, the visa granted last will generally be the visa held(and the visa granted first will no longer be valid) Dus heb je al een visum aanvraag lopen dan kan hij je andere aanvraag in gevaar brengen,mits je dus op tijd bent met het afzeggen van je andere visum aanvraag! En de andere keer krijg je dit te horen If you have an employer willing to sponsor you on a temporary work visa,
then obtaining a subclass 457 visa will not jeopardise  your 139 application
in any way at all.
Uit deze informatie blijkt dus dat je huidige visum aanvraag helemaal geen gevaar loopt! Dus het feit dat je van een overheids instelling als de Dimia twee verschillende soorten informatie te horen krijgt op de zelfde vraag vind ik erg verwarrend en een kwalijke zaak. Dus ik heb de informatie echt wel goed gelezen hoor! :wink:

Groetjes Sander :up:
 
Ah! Ik denk ik begrijp waar je verwarring vandaan komt.
Het woord 'application' betekend puur aanvrag. Niet het
behouden van een visum.

"... not jeopardise your 139 [size=15pt]application[/size] "

betekend puur dat je nog wel je 139 mag blijven [size=10pt]aanvragen[/size].
Ook als je tergelijkertijd je 457 visa gaat [size=10pt]aanvragen[/size].

Maar welke jij als LATSTE krijgt is diegene en de einige die je gaat behouden.

Is dus ook wat Sabien probeerde uit te leggen. Even met andere woorden.
Dus het ik geen tegenstrijd.
Weet je wat we bedoelen?

Het is gewoon een race, die application die ze als eerste verwerkt hebben
vervalt zodra de tweede klaar is.

:)
 
Sorry,maar het zal wel aan mij liggen,maar ze schrijven toch aan de ene kant dat het laatste visum wat word goed gekeurt dat dat het visum is dat je zult houden.Dus als ze later dan melden dat als je een 457 visum aanvraag indient tijdens je huidige visum aanvraag dat dat niet je huidige visum aanvraag ingevaar brengt heb ik toch 2 tegenstrijdige berichten gekregen, of begin ik nou een beetje gek te worden!
 
Ik weet het niet zeker hoor maar ik denk het gaat zo:

:knit: - aanvraag 1    Op Datum A                       
      |                                                                      :knit:- aanvraag 2     Op Datum B  
      |                                                                        |
      |                                                                        |
                      komen in de machine     
     ------------------------------------------------------------
      |                                                                        |
      |           DIMIA is met ze allebei bezig                |
      |                                                                        |
      |                             :computer:                                 |   
     ------------------------------------------------------------
        |                                                       |
        |                                                       |
        |                                                       |
        |                                                       |
        |                                                    :clap2: een aanvraag is klaar
        |                                                                 op Datum C en het Visum X is geldig
        |         
  :clap2: de tweede aanvraag is klaar        |
                op Datum D en het Visum Y is geldig

                                                                |
                                                                |
                                                             Visum X is niet meer geldig !  :hang:                                                
             

Ze zeggen wel: "the visa granted last will generally be the visa held" dus misschien
zijn er uitzonderingen en je mag somes kiezen. mar daar weet ik niets over.

Dus je mag ze allebij in de machine stoppen, maar je mag maar eentje behouden en
dat is gewoonelijk de laatste.
 
[quote author=M5 link=topic=3752.msg44857#msg44857 date=1138139361]
Wij hebben los van het verhaal wat ik in onze laatste stand van zaken had geschreven over de Ielts, hebben we ook een vraag neergelegd met betrekking tot subclass 457 (Booklet 11 Sponsoring a temporary overseas empoyee to Australia). Hier staat in bij het onderwerp More than one application If more than one visa is applied for, the visa granted last will generally be the visa held(and the visa granted first will no longer be valid) We hebben aan de Dimia gemaild of dit dus klopt en volghens hun klopte dit. Later heb ik deze vraag nog 2 keer gemaild en toen kreeg ik tot twee keer aan toe dit mailtje If you have an employer willing to sponsor you on a temporary work visa,
then obtaining a subclass 457 visa will not jeopardise your 139 application
in any way at all.
Dus onze huidige visum aanvraag zou helemaal geen gevaar lopen!
[/quote]

Even drie keer opnieuw lezen, maar ik geloof dat het kwartje gevallen is.

Aan de ene kant zegt DIMIA dat je 457 aanvraag je 139 aanvraag niet in gevaar kan brengen. Maar aan de andere kant zegt DIMIA dat het laatst toegekende visum het lopende visum nietig verklaart. Met andere woorden, als je eerst visum 139 toegekend krijgt en vervolgens, met onverwachte vertraging, visum 457, dan ben je dus wel degelijk je visum 139 kwijt.

Niet doen dus...

:up:
 
... maar het klopt gewoon, het is wel wat smerig uitgedrukt, maar je aanvrag is helemaal niet in gevaar.
het behouden van het visum wel.

Ja ze hebben zeker een wat te bureaucratische taal. Daar ben ik me eens.
Zeer verwarrend hoe ze dat allemaal zeggen.
 
[quote author=jassian link=topic=3752.msg45027#msg45027 date=1138227702]
maar je aanvrag is helemaal niet in gevaar.
het behouden van het visum wel.
[/quote]Het kan aan mij liggen hoor, maar wat is nou belangrijker je aanvraag of het behouden van je visum! Maar goed in mijn ogen klopt er geen ..... van wat ze zeggen, en ook al klopt het wel maar snap ik het gewoon niet, dan hebben ze wel aardig hun best gedaan om het de mensen zo moeilijk mogelijk te maken en om ze lekker onzeker te maken waneer je in die situatie komt te zitten dat je die informatie nodig hebt!
 
Ik vind dat je daar gelijk in hebt. Ze hadden het echt duidelijker kunnen zeggen.
Het is zoals we in het Duits zeggen zo'n beetje "Wischi Waschi".
Echte duidelijkheid heb ik ook niet vaak gezien bij de DIMIA, vandaar
dat ik het uitzoeken het meest moeilijke vind aan het hele visa verhaal.
Soms heb ik het idee dit is ook een soort van test, of het lukt
te begrijpen wat ze nou echt willen zeggen. Wordt ik ook soms gek van.

Ik wens je veel success tegen de burocratie!

:)
 
Ik denk dat de grap zit in het woordje "generally". Over het algemeen is het zo dat een nieuw visum al je voorgaande visa automatisch annuleerd. In het verleden (heb ik van horen zeggen) is het voorgekomen dat iemand een toeristenvisum had aangevraagd vlak nadat zijn/haar PR was toegekend maar nog niet in het paspoort zat. Dat was een beetje zuur omdat het toeristenvisum daarmee de PR ongeldig had gemaakt. :cry: Momenteel kan dat niet meer maar de regel is nog wel dat meestal een nieuw visum alle voorgaande zal annuleren. En ook in Australie is er geen regel zonder uitzonderingen.
 
Zeker weten doe ik het niet, maar een toeristenvisum kan dacht ik nog wel een ouder visum ongeldig maken. Dit geldt echter niet voor een ETA -electronic travel authority-, dat maakt oudere visa niet ongeldig. Aangezien de meeste toeristen tegenwoordig zo'n ETA gebruiken om Australie in te komen, wordt het wel vaak een "toeristenvisum" genoemd, maar is dus net iets anders. Alleen als je dus bv als toerist, binnengekomen op een ETA, je verblijf wilt verlengen en je hebt een visumaanvraag lopen, dat je effe moet opletten... Maar misschien dat ook de "echte" toeristenvisa inmidels veranderd zijn, geen idee...
 
Achteraf had deze topic misschien beter DIMIA: Verwarrend of DIMIA Onduidelijk kunnen noemen! Nog een onduidelijkheide/verwarrende informatie. De Dimia verzoekt iig in Booklet 6( checklist), waneer je de formulieren instuurd voor de visum aanvraag dat hier ook je IELTS uitslag bij zit. Dit hoeft dus niet, VB stel je voor dat je 5 februari je visum aanvraag kan opsturen maar je moet 5 maart je Ielts test nog doen kun je gewoon je papieren opsturen en hoef je dus niet te wachten op je Ielts. Deze mag je dus naderhand opsturen!
 
Het is allemaal best verwarrend en vaak ingewikkeld. Als het eenvoudig zou zijn dan waren er geen migration agents in nodig :)

Je aanvraag moet voorzien zijn van alle documenten (en geld) om geldig te zijn. Als dat niet het geval is dan wordt je aanvraag direct afgewezen.
(o.a. je skills assesment)
Aanvullende documenten kunnen door DIMIA worden gevraagd of vooraf worden aangeleverd door je als je denkt/verwacht dat het nodig is.
(o.a. IELTS).
Het later meesturen kan je aanvraag vertragen en nagestuurde documenten lopen mogelijk meer kans om in de papiermolen te 'verdwijnen'.
Je zult nergens in de booklets vinden dat het meesturen van IELST resultaten verplicht is (erg lastig omdat niet iedereen een IELTS test hoeft te doen :))
 
[quote author=Jeroen_1 link=topic=3752.msg45332#msg45332 date=1138406450]
Het is allemaal best verwarrend en vaak ingewikkeld. Als het eenvoudig zou zijn dan waren er geen migration agents in nodig :)

Je aanvraag moet voorzien zijn van alle documenten (en geld) om geldig te zijn. Als dat niet het geval is dan wordt je aanvraag direct afgewezen.
(o.a. je skills assesment)
Aanvullende documenten kunnen door DIMIA worden gevraagd of vooraf worden aangeleverd door je als je denkt/verwacht dat het nodig is.
(o.a. IELTS).
Het later meesturen kan je aanvraag vertragen en nagestuurde documenten lopen mogelijk meer kans om in de papiermolen te 'verdwijnen'.
Je zult nergens in de booklets vinden dat het meesturen van IELST resultaten verplicht is (erg lastig omdat niet iedereen een IELTS test hoeft te doen :))
[/quote] Op pagina 21 van Booklet 6 staat het volgende onder het kopje ADDITIONAL DOCUMENTS: Please include these documents at the time you lodge your application to ensure the processing of your application is not delayed. Daar staat o.a bij de checklist voor het insturen van je application: All applicants  must include evidence of their English Language Ability.

Als je dit zo leest zou je zeggen dat er staat, dat je bewijs van je engelse vaardigheid (meestal Ielts ) moet meesturen met je aanvraag!  Dus als je papieren klaar zou hebben liggen maar je moet nog 3 weken op je ielts wachten+2 weken voor de uitslag dan kun je gewoon je papieren opsturen en naderhand je ielts.
 
Include evidence betekend (in dit geval) dat het bewijs er moet zijn voor de co om een beslissing te nemen. Als de beslissing valt en het bewijs is niet aanwezig dan wordt je aanvraag afgewezen. (maar normaal wordt je eerst gevraagd om aanvullende documenten aan te leveren zoals dat ook gaat met je VOG en medicals). Dat wil niet zeggen dat het bewijs er ook moet zijn op met moment van het indienen van je aanvraag. Op dat moment wordt alleen gekeken of je aanvrag geldig is. Dat wil zeggen, voorzien van handtekeningen, skills assesment (uit mijn hoofd) en vooral het geld.
 
Ja dan kan je dus je IELTS insturen op het moment dat je medicals gevraagd worden. :)
 
Zijn jullie hier nu wel héél zeker van???? :lol:
Wij mogen pas op 25/3 voor onze Ielts, maar zullen de papieren al vroeger klaar hebben (enkel ikzelf en kids nog onze reispassen aanvragen). Betekent dit dus dat wij bv. half februari alles al mogen opsturen zonder de Ielts-test afgelegd te hebben? Wat vul je dan in bij vraag 61 waar ze het Test Report Form  numer vragen???
En is dit geen groot risico, want wat als je niet geslaagd bent voor de Ielts-test en 3 maanden moet wachten op deze opnieuw te mogen doen (want wij zijn dus niet bij de gelukkigen die geen 3 maanden meer hoeven te wachten).
Goh, dit zou erg leuk zijn. Wij zijn al de hele tijd aan het denken dat we maar rond half april (na ontvangen uitslag ielts) de visumaanvraag konden opsturen. Dit zou toch alweer 2 maandjes schelen. :)
Benieuwd naar de reakties...
Grtjs,
Nath
 
@ Nath,

Ja hoor dat weten wij heel zeker :) Wij hebben onze aanvraag ook eerder ingediend dan de IELTS. Na aanleiding van een bericht van de DIMIA dat dus inderdaad mag. Wij hebben inmiddels een case officer toegewezen gekregen en met haar hier ook al kontakt over gehad omdat Sander zijn IELTS nog een keer over moet doen. Dus kun je alles insturen!

Groetjes Lin
 
Back
Top