DIMIA: Verwarring/onduidelijkheid!

Ik heb ook even goed moeten kijken, maar het is idd de uitleg die Sabien geeft die juist is!

bij "granted" dan is je visum al toegewezen. Stel dus dat ik een skilled independent aan het aanvragen ben en tegelijkertijd een business sponsored visum. Twee aanvragen die nog niet definitief zijn, dus niets aan het handje (nog). Stel nu wordt mijn eerste toegewezen visum het "Skilled Independent". Omdat ik dit als ultieme visum zie (nl. onbeperkt i.p.v. een visum voor een aantal jaren), dan moet ik dus zorgen dat mijn andere lopende aanvraag stopgezet wordt.

Andersom maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Dan krijg ik eerst het tijdelijk visum toegewezen..tuurlijk ben je blij, maar daarna krijg ik het skilled independent.....

Maar nu de vraag: is het eenvoudig om bij de DIMIA aan te kunnen geven dat als het skilled independent visum is toegewezen, dat de andere visumaanvraag stopgezet dient te worden. Of is dit een proces, dat, wanneer het eenmaal in gang is gezet, dit ook volledig afgewerkt moet worden?
 
Je kunt ten alle tijde een visumaanvraag intrekken.

punt is dat je skilled independent aanvraag via sydney loopt, en een 457 visum via het business centre van de DIMIA in de betreffende stad. Zij hebben onderling niets met elkaar te maken.

maar denk dat de strekking van het verhaal duidelijk is, mocht je 2 aanvragen hebben lopen, en het visum wat je uiteindelijk wilt wordt eerder toegewezen moet je als de donder zorgen dat je andere aanvraag wordt stopgezet!!!!

gr. sab
 
Kijk hier had k de info gevonden van 7 maanden pr aanvragen na een 457!!
En de laatste vraag lijkt me ook wel handig om te weten!!
Want uit de verhalen kan ik lezen dat een ielts niet nodig is, bij een 457!
Maar als je die bij een permanente wel moet behalen, is het dan niet verstandig om hem al bij een 457 bij te voegen, als je toch van plan bent een pr ervan te maken?!
Of is dit niet mogelijk?
 
lijkt me niet verstandig, IELTS is geloof ik ook maar een jaar geldig. En na 7 maanden je PR aanvragen, moet het dus binnen 5 maanden afgegeven worden....

zou dus wachten met IELTs tot je PR aanvraagt....
 
Back
Top