Dit geloof je niet.....ik word GEK!!!!!

Frank100

New Member
Hallo allemaal, ik ben down en depri. :cry: :-(

Ik heb op 03-08-06 onze skilled independent visum aanvraag per aangetekende priority post naar ASPC gestuurd (naar de GPO in Adelaide dus). Kreeg netjes het bewijs voor ontvangst teruggestuurd (zo'n roze papiertje) met een grote stempel erop (ADELAIDE, 5000 STH. AUST., -8 AUG 2006-, PRIVATE BOX SECTION. Paar krabbetjes erbij voor ontvangst, alles goed zo op het eerste gezicht.

Zoals iedereen in de wacht en iedere dinsdag een e-mail sturen en kijken op austimeline......so far so good. Op Austimeline zag ik de datum van "acknowledgement received" langzaam dichterbij komen en mijn datum op een gegeven moment voorbij gaan.

Toch maar ff een mail gestuurd (na ruim twe maanden wachten), krijg ik dit terug:

"I have checked our records and have not found an application for yourself
in our system.  In this instance you will need to email the manager here,
(-e-mail adres-) so he can follow this up."

Ik viel bijna van mijn stoel. Dit geloof je toch niet!!!! Maanden aan voorbereiding, alles volgens de regeltjes, netjes verstuurd, ontvangst bevestiging binnen......is die hele kolere zooi zoek.......

Ik heb gisteren meteen een onderzoek laten instellen door TPG post, of en wat er is mis gegaan, en als het goed is krijg ik binnen 3-5 dagen een mailtje van die manager......ik hoop dat het toch per ongeluk op een e.o.a bureau of stapel is blijven liggen.......maar ik vrees het ergste....

Iemand suggesties/ ervaringen, ALLE hulp is momenteel welkom......

Als ik het zo teruglees klinkt het vrij kansloos, en ik ben bang dat ik weer opnieuw kan beginnen. De moed zinkt me in de schoenen, zoveel werk voor lul.

Duim voor me aub.

Gr Frank
 
jeetje mina wat errug dit dat is idd om te huilen zeg verdorie
ik denk dat je al een goede stap hebt gedaan om de tgp het uit te laten zoeken

jeetje ik vindt het echt heel erg voor je dikke knuffel ( al heb je daar weinig aan )
ik duim heel hard dat het snel recht gezegt kan worden
 
Vreemd en tevens enorm balen natuurlijk...

Maar als er een acknowledgement is afgegeven door de ASPC, dan moet het toch daar overgekomen zijn. Dan betekent het toch dat het bij de ASPC intern is zoekgeraakt?

Hoop voor je dat ze snel het terug kunnen vinden....

Ik verstuur het straks wel met DHL of FedEX...dan is de kans groter dat het wel goed aankomt.
 
ASPC heeft geen acknowledgement afgegeven, daar zat ik al twee maanden op te wachten. Het enige dat ik heb terugontvangen is een afgetekend papiertje van TPG post (omdat ik het aangetekend had verstuurd). Het is dus volgens mijn wel aangekomen bij de GPO in Adelaide, maar daarna ben ik het spoor bijster.
 
Ontvangst bevestiging van TPG post is wat anders dan een acknowledgement van ASPC.
 
Overigens, stel dat het intern is zoekgeraakt bij ASPC, he STEL, dan denk ik toch niet dat ze zeggen:"Sorry, onze excuses, onze fout en daarom krijgt u gewoon een visum".  Ik denk meer dat het zoiets wordt van:"Sorry, onze excuses, stuur alles maar weer opnieuw op".
 
Hé Frank,

Hier word je inderdaad niet vrolijk van. Succes in ieder geval en maar hopen dat het niet is zoekgeraakt.

Frank
 
tja, dit is echt inderdaad om GEK van te worden!!! Ik vind dat ze daaro wel een boksbal voor je mogen vergoeden!!!
Hopelijk komt alles goed en wordt de vermiste schat gevonden!!! Kduim heeeeeeeeeeeeel erg hard voor je mee!!! :up:
 
He Frank,

Ik zit in dezelfde wachtperiode als jij,

En heb mijn bureau ook al een keer gevraagd van waar blijft mijn acknowledgement.

Op het moment dat het opgestuurd is moet je 5 werkdagen erbij tellen , dus dat word 7 opdat weekend geen werkdagen zijn ( word misschien tijd dat de DIMA dat wel gaat doen)
ze zitten nu op 11 Augustus van de ontvangstbewijzen , dus binnen enkele weken heb je je acknowledgement.

Daar is toch om b$ll van te krijgen.
Enkele weken voor 2 a 3 dagen........

Frank heb je de verzenddagen ook bij geteld want dan zou je uiterste (7- 8 dagen)op 12 zitten en zou het natuurlijk nog kunnen dat ze het wel hebben en aan het verwerken zijn voor de acknowlegdement.

In ieder geval ik hoop het van harte voor je ....enne je application,....zoiets verdwijnt niet..

Nog even geduld want het komt er aan voor je :up:

Keep smiling :up:

The best for you,

Jack :evil:
 
Bedankt allemaal.

Jack, mijn aanvraag is op 08-08-06 afgeleverd in Adelaide (ik heb het 03-08-06, vanuit Nederland verstuurd). Ik hoop dat je gelijk hebt, en dat het allemaal met een sisser afloopt....bedankt voor je bemoedigende woorden.

Gr Frank
 
Kijk maar eens op austimeline, dan zul je zien dat er neerdere na die datum al zijn afgegeven maar ook voor die datum nog niet zijn afgegeven.

Nou, is dat duidelijk of niet  :)

mariette
 
Oke,............;

Ik heb een gevoel dat het allemaal goed komt Frank

eventjes nog geduld......

Jack :up: :evil:
 
[quote author=kallie link=topic=5754.msg72619#msg72619 date=1160115649]
Kijk maar eens op austimeline, dan zul je zien dat er neerdere na die datum al zijn afgegeven maar ook voor die datum nog niet zijn afgegeven.

Nou, is dat duidelijk of niet  :)

mariette
[/quote]

Als ik het zelf nalees, snap ik er ook niet veel van, maar goed voor jullie wel duidelijk??

Mariette
 
:-D Geweldig! Je redt iedereen uit de brand en nu ben je zelf in de war!!  :-D
 
Hey Frank,
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar op austimeline zie je dat iemand met 'date applied' 7 augustus ook nog maar vandaag de acknowledgement ontving.
Dus misschien komt het er binnenkort toch aan? :up:
We blijven duimen voor je!
Grtjs,
Nath
 
Hallo allemaal,

Even een reactie op het relaas van Frank: Ik lever mijn aanvragen altijd persoonlijk in bij het ASPC (want dan weet ik zeker dat de aanvraag correct is afgeleverd) en wat er dan gebeurt is dat er een sticker met datum en tijd van inleveren op de envelop wordt geplakt. Daarna gaat de envelop 'op de stapel'. Die stapel is giga! Als je daar even rondkijkt dan liggen er echt stapels en stapels enveloppen. Maar er komen per dag dan ook zo'n 300-350 enveloppen binnen.

Die envelopen blijven daar liggen totdat ze in het computersysteem worden ingevoerd en pas dan krijg je een ontvangstbevestiging. Dat kan trouwens een flinke tijd duren voordat het zover is. Als je dus voor die tijd een vraag stelt of ze jouw dossier hebben ontvangen, dan krijg je de reactie zoals als Frank die heeft gehad. Dat betekent dus nog niet dat de envelop zoek is. Hij is alleen nog niet verwerkt. Als Frank nu een email stuurt dan zullen ze kijken naar de datum waarop Frank zegt dat de envelop moet zijn afgeleverd en dan zullen ze eens wat 'in die postkamer gaan grasduinen'.  En dan is het te hopen dat ze hem vinden. Alle hoop is dus nog niet verloren!


Ik hoop dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hallo Frank,

Volgens mij hebben wij elkaar ontmoet bij IELTS examen. Wij zijn op 6 oktober in Adelaide gearriveerd. Onze ervaring is dat men kennelijk snel zegt dat men iets niet heeft ontvangen.
Ellen moest als verpleegkundige geregistreerd worden voor Australian nursingboard. Als eerste hebben wij BIG registratie van Nederland keurig vertaald ect opgestuurd. Na 3 maanden !!!!! kregen we bericht dat men niets had ontvangen. Vervolgens alles opnieuw opgestuurd. Toen opeens binnen week registratie???!!! Men had nieuwe post niet eens ontvangen.
Vervolgens registratie voor de staat SA opgestuurd. Na ruim 3 maanden (je begrijpt het al) ook bericht dat men niets heeft ontvangen. Nu is onze immigratie agent Ray Brown in de slag met Australische nursingboard omdat hij daar persoonlijk heeft gesproken met een mevrouw die de spullen in juni heeft opgestuurd naar nursingboard SA. Afijn wordt vervolgd.

Dus blijf bellen ect.. en heel veel succes by the way het is hier, Adelaide geweldig. Al twee dagen heerlijk zonnig 22C en 28 C.

groeten Ellen en Wim + kids ( Wij internetten nu in Adelaide in internetcafe)
 
Hallo allemaal,

Ik heb net een mailtje gehad van die manager (zie eerste bericht):


"Dear Sir

We are currently commencing applications that were received in this office of 8/8/06 if you have not heard from us by the end of next week please contact me again. "

Ik begin weer hoop te krijgen. Dacht namelijk in eerste instantie (vandaar ook mijn consternatie) dat alle aanvragen bij binnenkomst wel al iets van een registratie kregen, zodat ze intern bij ASPC al traceble zouden zijn. Was dus niet op de hoogte van het tussenpostkamertje......afwachten maar weer.

I'll keep you informed..........

Gr Frank
 
ja, en in dat tussenpostkamertje liggen duizenden dossiers.
Als die stapels maar niet omvallen, dan vinden zij hem nooit meer, die van ons is daar de 15e binnengekomen.
Dus ongeveer tegelijkertijd met die van jou.

Mariette
 
Ik ben blij. Rob had gelijk!! Geen zweet. Heb vandaag mijn acknowledgement ontvangen. Mijn aanvraag staat nu op 09-08-2006.


Nog 4-5 maandjes wachten.............Bedankt allemaal
 
Back
Top