Dit geloof je niet

Teuni

New Member
Weer teug uit Nepal en vol frisse moed ga ik beginnen aan de papieren stroom.
Mijn WHV heb ik sinds 8 november binnen. Ben 30 november 31 geworden kwam er een beetje laat achter dat dit mijn achterdeur was om in ieder geval 2 jaar in australie te blijven.
Met mijn punten kom ik niet verder dan 110. dus blijft weinig meer over dan een SIR.
Heb tot eind oktober de tijd om hier wat af te ronden (huis verhuren of verkopen, plekje vinden door 2 katten) en alvast proberen om mijn opleiding bij VETASSES door te krijgen.

Dus vol goede moed.

groetjes Teuni

Hi Teuni,

Hopende dat je een fijne tijd in Nepal hebt gehad. Maar daar zullen we wel meer over horen.

Ja, en nu verder met je dromen en plannen.
Houdt ons in ieder geval op de hoogte en sux6.

Rene

Hoi Teuni,

Heel veel succes met alles. Mijn opleiding werd destijds niet geaccepteerd door VETASSES (fatasses :-D), directie secretaresse. Ik hoop dat jij meer succes hebt.

Groetjes,
Erna

Hoi Teuni,

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, wat een spannend jaar voor je gaat worden zo te horen. Hopelijk gaat het allemaal lukken. Heel veel succes en laat weten hoe het gaat!

Groetjes, Marielle

ha die teuni, als je voor een sir gaat kun je er ook misschien voor kiezen om voor een stni visum te gaan want daar heb je maar minimaal 70 punten voor nodig en het is een permanent visum. :up:

groeten en succes verder
marcel

Eindelijk!!
Het pakket wordt straks opgehaald door DHL. Na mijn reis in Nepal begonnen met verzamelen van alle documenten en dat heeft me toch bijna 4 maand gekost, viel ff tegen voornamelijk veroorzaakt door mijn eigen HBO opleiding.

Vrijdag wordt het bezorgd bij VETASSESS en als het goed is heb ik binnen 6 weken antwoord.

Merk wel dat ik een streepje voor heb op de meeste van jullie omdat ik mijn WHV nog niet heb gebruikt en die dus al op zak heb.
Wel probeer ik via SA een stni in de wacht te slepen en ben met de voorbereidingen al druk bezig. Alternatief zal WA want ook daar worden "Agricultural Scientists" gevraagd
Ielts test in juni. de juiste getuigschriften van mijn vorige werkgevers los peuteren en dat zijn er nog al wat 6 a 7 als ik ze allemaal opstuur.

Groetjes Teuni

Wel $#$%#$%$# mijn pakketje is volgens tracking en tracing van DHL nog steeds in Amsterdam.
Ondertussen wel 2 keer in Brussel geweeest.
Bij boeking werd gemeld dat het pakketje vandaag (vrijdag) afgeleverd zou worden.

Denk niet dat dat nog gaat lukken.

wat vreselijk irritant !!!.

Groetjes Teuni

Is normaal hoor  :cool: dat hij eerst naar Brussel gaat en Amsterdam en Brussel en... en....! :-D
Maar hij komt uiteindelijk netjes op de afgesproken datum aan! Er lopen meerdere draadjes over.
Search - DHL en je vind het wel!

:wink: Groetjes Lin

Had volgens mij te maken dat het hoofdkantoor van DHL in Nederland in Amsterdam is en het hoofdkantoor van Europa is gevestigd in Brussel....maar waarom het dan weer teruggaat naar je nationale hoofdkantoor (misschien douanekwestie?) ....Hij mag wat mij betreft via Reykjavik...als tie maar op tijd over is.....

Pakket is binnen bij VETASSESS maar nu volgt een veel groter probleem.
Op site van SA kwam ik vandaag in ene het volgende tegen op hun SOL list :

=======================================
Agricultural Scientist
** Planning Level Achieved
(However, Nomination may be considered if a firm job offer (of at least three months) is obtained from a South Australian employer)
=======================================

Daar gaat m'n STNI #$%$#%$#
Wat te doen:
op zoek naar firm job offer
interesse verschuiven naar WA (waar iknog nooit ben geweest)

En wat als mijn beroep in juni op de nieuwe lijst helemaal niet meer voor komt??
daar moet ik nog maar niet aan denken!!

Rustig een paar nachtjes over slapen, moet toch eerst een positief bericht van Vetassess hebben.

Teuni

Lijkt me het beste om er een paar nachtjes over te slapen. En WA is ook geen straf lijkt me. Succes verder

En kijken waar ze nog meer agricultural scientist nodig hebben, want volgens mij is dat best veel gevraagd.............

Hé, volgens mij gaat dat helemaal goed komen hoor! Je zit helemaal op de rails. En er blijft natuurlijk altijd nog de SIR optie, die ook niet verkeerd is!

Lekker bijkletsen straks in Leiden?

groet, Henriette

Ik kreeg mijn nominatie van SA zonder job offer, binnen 2 weken.
Maar dat was wel voor een andere functie (Mechanical Engineer via Ieaust), dat zou toch niet uit mogen maken?

Bart

Ja dat maakt heel veel uit.

STNI of SIR nominations worden alleen verstrekt aan mensen die een occupation hebben waar in de betreffende staat veel vraag naar is. Helaas kun je dus niet met elke occupation op de SOL list een STNI of SIR nomination krijgen.

:-(

@Bartman:
Als dit je beroepscode is :

==============
Engineer – Mechanical    2126-11
** Planning Level Achieved
(However, Nomination may be considered if a firm job offer (of at least three months) is obtained from a South Australian employer)
==============

Dan heb je mazzel en heb je op tijd sponsoring binnengehaald !!!
Weet niet wanneer ze deze lijst hebben aangepast maar baal er nog goed van !!

@Henriette:
Bij kletsen doen we zeker.
Blijft apart hoor samen een kamer boeken tijdens de ozzie meeting met een wildvreemde.Nou ja wil vreemd alleen nog nooit gezien.
Vandaag ff boeken voor het hotel vol is!!

Groetjes Teuni

Yep, dat is de juiste code Teuni.

Ik heb dan blijkbaar geluk gehad, maar je kunt altijd proberen natuurlijk.

Groetjes, Bart

Zo na 2 dagen op pad te zijn geweest voor de zaak met 3 Duitsers ff tijd voor een kleine up-date.
Van het weekend dus IELTS uitslag binnen en geslaagd
Wacht nog steeds op uitslag van VETASSESS, die zijn wel erg traag op het moment. Aanvraag on line ingediend o 18 april en 1 mei documenten ontvangen.

Op hun site kun je status checken maar die staat nog steeds op "wachten op ontvangst documenten". zo'n service heb je dus weinig aan.

Gisteren mijn ouders verteld, schrokken niet heel erg, weten ook wel dat ik wat met Australie heb heb al vaker gezegd daar zou ik kunne wonen. Gelukkig gunnen zij mij dit!!Mijn vader wordt morgen 72 en zal dus niet meer overkomen hem ga ik zeker heel veel missen.

Heb nog steeds geen ticket geboekt, wil wel een retourtje. Moet toch 1 keer het land uit om visum te activeren en dan ga ik liever na 1 jaar ff terug naar NL.
Ben op zoek naar de ultieme aanbieding open jaarticket maar nog niet gevonden.
Binnen 2 weken moet ik boeken van mezelf anders kleine kans op plek.

Groetjes Teuni

Hi,
Ik las dat je de aanvraag voor VETASSESS via DHL opgestuurd had, waarom ik daar zelf niet opgekomen ben...... Ik heb het gewoon aangetekend verstuurd, komt ook wel goed toch??? *hoop*
Hoop dat ik het op tijd binnen heb want vertrek eind augustus. Mijn ticket heb ik geboekt via tunafish.nl , die zoeken beste optie voor je uit. Misschien een idee voor ticket? Voor mij was dit wel de goedkoopste optie (nadeel van Cairns; aardig prijzig ticket) Maar je moet er wat voor over hebben:)

Janine

okt o6 Sydney, staat er onderaan,betekend dit dat je geboekt hebt?  Klinkt goed verder allemaal. Gelukkig dat je ouders goed reageerden wel fijn lijkt me. Maar wat lastig dat wachten he?
Groetjes Francine

Back