dochter wil echt niet- hoe pak je dat aan?

Hi FOL,

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, wij hebben ook een 14-jarige die vanaf het begin niet meewilde.
Maar gezien de toekomstperspectieven die hij hier heeft versus Australie, is hij toch gaandeweg anders gaan denken. Hij geeft het nog niet volmondig toe, maar is zich wel degelijk aan het voorbereiden voor vertrek.
En ziet zeker in dat het "Australie-idee" nog zo gek niet is.
Alleen de oudste nog, ben bang dat dat wat moeilijker zal gaan, zal hem toch eerst los moeten laten.

Sorry Aukje, bedankt voor het gebruik van je topic en veel succes met het in banen leiden van de gevoelswereld van je dochter.

Mariette

hoi,
even tussendoor; we hebben een school site gevonden, in de buurt waar we willen wonen, die net in de klas krokodilleneieren hebben uitgebroed...
How's that about kleine leuke dingen... :lol:

(nou ja, die kleine dingen helpen vast.)

aukje

Marriette, goedzo. Succes ermee :)
Aukje, ook jij goedzo, dat zijn die dingetjes die haar kunnen laten inzien dat Australie 'best leuk is!'

Goh, leuk zeg! En dat is toch net een beetje "haar ding" ?.. reptiles.. tof om te lezen dat je zo positieve stapjes kunt zetten!

:up: Aukje!

Misschien is het een idee om in haar klas een project te doen over Australie, en dan 
contact te leggen met haar nieuwe school zodat er een uitwisseling kan zijn.

leerzaam voor beide kanten en zo leert ze al kinderen kennen.

even een update...

We zijn inmiddels een paar weken verder, en dat lijkt lang, maar in het acceptatieproces van Tjitske / een kind valt dat toch tegen. Toch is er wel het een en ander gebeurd. We hebben te horen gekregen dat we het visum krijgen, als de medische test in orde is, (en dat is ‘ie), en dat deed bij Tjitske iets klikken.  (ze moest wel even huilen) ‘Oh, dus het gaat echt gebeuren?’ Ze accepteert nu in ieder geval dat het gaat gebeuren, de twijfel is weg.
Leuk vindt ze het nog steeds niet, maar voor de garage sale die we houden is ze wel flink in haar speelgoed aan het wieden. Ook interesseert ze zich nu iets meer voor het land, ze wil bijvoorbeeld nu een werkstuk over Australië schrijven!
Het scheelt ook dat ze mailt met een meisje uit Brisbane, via dit forum (dank Rian!) Het maakt het allemaal iets echter.  Ook hebben we een aantal vrienden die af en toe foto’s sturen van ‘het echte leven’ En soms zit daar iets tussen waarvan ze denkt- He, dat wil ik wel in het echt zien…-
We zijn ook aan het werken in een boek van de wereldschool, “Op reis naar Anderland” . Dat is eigenlijk iets meer gericht op ex-pats (die dus weer terug komen) en op een aanloop periode die iets korter is dan die wij nu hebben (nog ca 5 maanden), maar het leuke is wel dat het helpt in het omkeren van de negatieve visie op het verhuizen; door zelf dingen te laten bedenken die het kind kan doen om het proces makkelijker te maken, adressen verzamelen, foto’s maken van de leefomgeving etc etc.
En de laatste ontwikkeling is dat ze haar verjaardagsfeestje het thema Australië wil geven!

Oh ja, nog iets dat we gedaan hebben en wat heel erg goed heeft uitgepakt; we zijn een paar dagen naar Istanbul gegaan, en hebben alleen haar meegenomen. Ze kreeg lekker veel aandacht. En ze ontdekte dat het spreken van engels echt heel handig is, dat een andere cultuur ontmoeten heel erg leuk is, en ze heeft ook wat zelfvertrouwen opgedaan (dat moet wel als er constant mannen aan je blonde haar willen zitten, en je dat op een gegeven moment zat bent…)

Op zich dus allemaal wel positief, maar ze blijft er tegen op zien. En dat zal voorlopig nog wel zo blijven, ik vind het ook wel logisch. Zij laat alles achter, en een echt beeld van wat er komen gaat heeft ze niet, wij ook niet echt natuurlijk. Maar in ieder geval is ze minder uitgesproken negatief.

aukje

Hi Aukje

Ik kom volgende week naar nederland met mijn 9jarige (in april 10) dochter (10 dagen)  Zij is welliswaar hier geboren een spreekt gebrekkig Nederlands, maar verstaat het wel.  Sinds het nieuwe schooljaar (31 jan) heeft ze een hongaars meisje in de klas (groep6) die dus helemaal geen engels praat.
Zou het helpen als we bij je langs kwamen.  Kan mijn dochter jouw dochter vertellen hoe 'cool' het in Australie is en hoe ze kinderen in de klas opvangen die geen engels praten.  Zo 'kent' ze iemand als je naar Melbourne komt (hoeven geen vriendinnen te worden hoor, maar gewoon een bekend gezicht in het begin) en kan ze ook zien dat het met een beetje engels wel gaat omdat mijn dochter met haar kan omgaan met een beetje Nederlands. 
Het is maar een idee.

Laat het maar weten.  Ik ga naar Rotterdam maar heb een vriendin in Roelofarendsveen dus kan op mijn weg naar mijn vriendin gerust even langskomen.

Ik hoor het wel
Sidonia

Zou het helpen als we bij je langs kwamen.  Kan mijn dochter jouw dochter vertellen hoe 'cool' het in Australie is en hoe ze kinderen in de klas opvangen die geen engels praten.

Kijk dat is nou eens meeleven!  :up:

Ik heb een oplossing.......hoe je dit probleem aanpakt

Wil je het weten :smile:

Jack :evil:

[quote author=kallie link=topic=6313.msg81261#msg81261 date=1171491226]
21 Januari you are going to Australia?????? Shouldn't that be 21 Februari????[/quote]

?  :? :| are you drinking , Kallie.....

How are you doing  :up:  :flowers:

[quote author=mammavark link=topic=6313.msg81404#msg81404 date=1171571135]
Nou jack,
cough up!

aukje[/quote

final solution laten adopteren...... :? :cry: :oops: :x

Hoi Aukje

Lijkt mij allemaal erg lastig. Maar kinderen passen zich snel aan en iedereen helpt elkaar zo zie je maar weer.
Hoop dat je dochter er snel achter is hoe cool alles hier is.
Succes

Groet Erna

Back