dochter wil echt niet- hoe pak je dat aan?

[quote author=tinusv link=topic=6313.msg81542#msg81542 date=1171714175]
Kom op zeg, wel een beetje serieuzer reageren op een serieus topic.[/quote]

You know me a little ....TinusV.....I'm just kidding,,,mamma know this....
De kinderen zullen het na een tijdje leuk vinden ....
Na enkele daagjes of weken hebben ze ook daar vriendjes en vriendinnetjes..
En na enkele jaren zullen zeniks meer anders willen..

Even  doorbijten en de knoop doorhakken....

Jack :evil:

even een korte update;
Tjitske heeft geaccepteerd dat we gaan, vooral toen het visum echt binnenkwam, werd het echt voor haar.
Inmiddels hebben we een afscheidsfeest gepland, en zij heeft ook haar vrienden uitgenodigd, en alle afscheidskadootjes liggen klaar...
Op een gegeven moment kun je er ook niet meer onderuit...!
We praten thuis natuurlijk heel veel over Australie, er moet zoveel geregeld worden, dus voor alle drie de dames is het nu iets wat gewoon zo is.
Wat ook heel erg geholpen heeft in het -leuk- vinden, is de realisatie dat ze straks 4 maanden niet naar school hoeft. Dat lijkt haar wel wat.
En, omdat ze mij steeds op het forum ziet zitten, raakte zij ook wel geïnteresseerd. Dus heeft ze nu haar eigen avatar, en inmiddels heeft ze flink gepost. (name=titi) Ik vind dat wel apart, want 3 maanden terug moest ze er eigenlijk nog niet zoveel van weten. Ook de aanboden van forum leden om te mailen met hun dochters vond ze toen 'wel aardig' maar echt actief werd ze niet.
Het enige is dat ze nu wat teleurgesteld is dat er geen antwoorden komen. De kidscorner is niet zo heel erg actief... Heeft iemand zin om op een van haar postings te (laten) reageren??

alvast bedankt!!
aukje

Hoi Aukje,

Fijn dat jullie dochters het nu een beetje geaccepteerd hebben.....want ze kunnen het je flink lastig maken als ze iets niet willen en dat terwijl je zelf zo enthusiast bent met al je plannen. Er niet al te veel aandacht aan geven maar af en toe toch wel serieus op in gaan lijkt mij het beste. Een kind moet toch het gevoel krijgen dat ze serieus genomen wordt.

Sucess......en ik zal Titi een berichtje achter laten op kids corner.

Groetjes Marjet

Hi Auk,

Fijn dat ze wat enthousiaster is geworden, ik heb een tijd geprobeerd de jongens  wat enthousiast te maken maar zij willen niet posten.
Zij hebben op hun eigen manier Australie een plekje gegeven (hoop ik dan maar, haha)

Mariette

Hoi Aukje,

Wij hebben ook een 9-jarige dochter die als eerste riep dat ze niet mee ging, toen we vertelden wat we gingen doen. We zijn nu bijna een jaar verder en ze is nog steeds niet heel enthousiast, maar zegt nu dat ze toch  meegaat omdat ze niet zonder mij kan.....
Aan de andere kant is ze heel fanatiek bezig geweest (zelfstandig!!) om engels te leren. Ik heb diverse leerboekjes gekocht en daar is ze leuk mee bezig geweest. We zijn nu bezig de kids het schrijven een beetje bij te brengen, nou, daar had ik me dus ook geen zorgen om hoeven maken!! Zij, geen engelse les op school, schrijft zo hele zinnen op in 't engels..... :lol:
Heeft ze zichzelf dus geleerd, vind ik zo super!!
Wij hebben het afgelopen jaar gewoon gepraat over onze plannen maar niet overdreven tegenover de kinderen. Zo nu en dan erin betrokken en verder met rust gelaten. Onze oudste heeft er veel zin in (12 jaar) en onze dochter heeft het nu wel geaccepteerd.

Ik zal es op de kidscorner kijken, wij vonden ook al dat daar weinig activiteit was....

groetjes van Pauline

hallo lieverds,
wat fijn dat er zoveel mensen al gereageerd hebben op Titi's posten. Ze wordt met de dag enthousiaster.
Las ik zomaar op een van haar posten; Australie is helemaal mijn land.
Ik verslikte me zowat in mijn koffie!!  Wat kan dat omslaan zeg!!!

Anyway, Jack, Leuk dat je nu foto's stuurt aan het meisje dat je eerst wilde laten adopteren!! :lol:

aukje

[quote author=mammavark link=topic=6313.msg91073#msg91073 date=1180119562]
Anyway, Jack, Leuk dat je nu foto's stuurt aan het meisje dat je eerst wilde laten adopteren!! :lol:

aukje[/quote]

Acch, je hebt al een beetje meer van me gelezen, ik ben een duiveltje met een hart van een angel.
good dat ze Australia leuk vind, vandaag heb ik een dikke vette blue tong gezien.....bbbrrrrrrr maar hij was wel zeer mooi
Vond ze de foto van Frillneck leuk?.

:up: :up: :up:

@Jack,
ja, maar eigenwijs he, "ik hou meer van grote draken..." dat soort werk.
Soms lastig, maar ik hoop dat het blijft.
aukje

nog even @jack,

wie had nou gedacht dat jij uiteindelijk de grootste motivator voor Titi zou worden??
Bedankt voor de foto's!!!

(ik vind ze ook erg mooi, trouwens...)

aukje

You're more then welcome,
anyway, als ik nog mooie tegenkom plaats ik ze met veel plezier.

je hebt ze hier in alle soorten en maten.
Australia word niet van niks het draken/ lizardwereldje genoemd

:up: :up: :up: :up: :up:

Back