documenten voor 457?

Weet iemand of de documenten die je voor een 457 visa nodig hebt gecertificeerd moeten worden door een notaris?
 
Voor degene die dit ooit nodig heeft. Bij navraag bij border.gov.au heb je form 929 nodig, hier te vinden; http://www.border.gov.au/Forms/Documents/929.pdf. Voor zover ik heb kunnen nagaan moet je dit document aan je immiaccount toevoegen.

Dit kan ook online via online.immi.gov.au (of via de link op de border.gov.au site > immi account)
Let wel op dat je als je info toe wilt voegen of veranderen de gegevens gebruikt van de hoofdaanvrager (geboortedatum e.d.)
 
Weet iemand of de documenten die je voor een 457 visa nodig hebt gecertificeerd moeten worden door een notaris?

Ik weet niet precies welke doc's je bedoelt maar mijn standaard antwoord voor documenten voor een visum aanvraag is: Ja (uitzonderingen zullen er best zijn...maar bij twijfel niet oversteken.... ik bedoel > laten certificeren)
 
Ik weet niet precies welke doc's je bedoelt maar mijn standaard antwoord voor documenten voor een visum aanvraag is: Ja (uitzonderingen zullen er best zijn...maar bij twijfel niet oversteken.... ik bedoel > laten certificeren)

Als ik opzoek hoe ik voor Australië documenten moet laten legaliseren dan kom ik niet uit op een notaris, maar kom ik uit bij het Consulair Dienstencentrum. Zij kunnen Diploma's en andere documenten legaliseren voor gebruik in het buitenland.
Sommige documenten kunnen ook eenvoudig worden gelegaliseerd bij een rechtbank door het plaatsen van een apostillestempel. Australië en Nederland zijn beide landen met een apostilleverdrag.
Ik lees op de site van de rechtbank Amsterdam dat het legaliseren (zetten van apostillestempel) maar een paar uur duurt. Voor 12 uur gebracht is na 16:00 ophalen en na 12 uur gebracht is de volgende dag ophalen.
De griffierechten hiervoor zijn maar € 20,00.

Correct me if i'm wrong!?
 
Als ik opzoek hoe ik voor Australië documenten moet laten legaliseren dan kom ik niet uit op een notaris, maar kom ik uit bij het Consulair Dienstencentrum. Zij kunnen Diploma's en andere documenten legaliseren voor gebruik in het buitenland.
Sommige documenten kunnen ook eenvoudig worden gelegaliseerd bij een rechtbank door het plaatsen van een apostillestempel. Australië en Nederland zijn beide landen met een apostilleverdrag.
Ik lees op de site van de rechtbank Amsterdam dat het legaliseren (zetten van apostillestempel) maar een paar uur duurt. Voor 12 uur gebracht is na 16:00 ophalen en na 12 uur gebracht is de volgende dag ophalen.
De griffierechten hiervoor zijn maar € 20,00.

Correct me if i'm wrong!?

Hmm. Voor ons is het al weer een 5 á 6 jaar terug. Sindsdien is er wat verander Mt in visum proces. En wellicht ook met legaliseren...

Iemand hier met recente ervaring?
 
Ik heb gewoon mijn diploma's laten vertalen door een beëdigd vertaalbureau. Zij hebben een stempel op deze vertaalde documenten gezet en That's it! Verder gewoon scans van de uittreksels etc upgeload naar onze visa bemiddelaar. Binnen een paar dagen na de aanvraag hadden we een visum
 
OK dus helemaal niet na tussenkomst van een Notaris?
Ik heb nu ook mijn diploma's en erkenningen naar een beëdigd vertaler gestuurd en de gestempelde documenten zouden voldoende moeten zijn?

Ik kan er ook niets over terugvinden op de immigratiesite.
Een apostillestempel kost niet veel moeite en zijn ook de kosten niet. Ik denk dat ik het gewoon doe.
Een notaris lijkt me veel kostbaarder?
 
OK dus helemaal niet na tussenkomst van een Notaris?
Ik heb nu ook mijn diploma's en erkenningen naar een beëdigd vertaler gestuurd en de gestempelde documenten zouden voldoende moeten zijn?

Ik kan er ook niets over terugvinden op de immigratiesite.
Een apostillestempel kost niet veel moeite en zijn ook de kosten niet. Ik denk dat ik het gewoon doe.
Een notaris lijkt me veel kostbaarder?

Nee, geen notaris aan het werk gezet. Het vertaalbureau heeft bij ons die stempel (ik weet niet of dit een apostillestempel was) gezet en het was in orde. Tenminste het ging bij ons prima, ik ben geen emigratie expert.

Wij hebben directvertalen.nl gebruikt.
 
Last edited:
Weet iemand of de documenten die je voor een 457 visa nodig hebt gecertificeerd moeten worden door een notaris?

De functie van certificeren is zorgen dat de ontvanger zeker is dat het een copie (omdat je geen originelen mag opsturen) van een origineel is. Dat kan bij een notaris.
Als je nu geen papieren versie moet aanleveren maar docs kan uploaden dan hoeft certificeren niet want je stuurt (goede) scan van origineel.

Hier het antwoord dat ik kreeg van Soledad-Europe Service Centre-Department of Immigration and Border Protection
op gelijkaardige vraag (voor 189 visum)
In relation to your query, please be advised that you should provide high
quality colour scans of the documents supporting your visa application in
ImmiAccount, as instructed on the document checklist:
http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/189-/Skilled-Independent-visa-(subclass-189)-document-checklist

No other form of witnessing or legalisation is required unless specifically
requested by your allocated case officer during the processing of your
application.
 
Back
Top