Voor degene die dit ooit nodig heeft. Bij navraag bij border.gov.au heb je form 929 nodig, hier te vinden; http://www.border.gov.au/Forms/Documents/929.pdf. Voor zover ik heb kunnen nagaan moet je dit document aan je immiaccount toevoegen.
Weet iemand of de documenten die je voor een 457 visa nodig hebt gecertificeerd moeten worden door een notaris?
Ik weet niet precies welke doc's je bedoelt maar mijn standaard antwoord voor documenten voor een visum aanvraag is: Ja (uitzonderingen zullen er best zijn...maar bij twijfel niet oversteken.... ik bedoel > laten certificeren)
Als ik opzoek hoe ik voor Australië documenten moet laten legaliseren dan kom ik niet uit op een notaris, maar kom ik uit bij het Consulair Dienstencentrum. Zij kunnen Diploma's en andere documenten legaliseren voor gebruik in het buitenland.
Sommige documenten kunnen ook eenvoudig worden gelegaliseerd bij een rechtbank door het plaatsen van een apostillestempel. Australië en Nederland zijn beide landen met een apostilleverdrag.
Ik lees op de site van de rechtbank Amsterdam dat het legaliseren (zetten van apostillestempel) maar een paar uur duurt. Voor 12 uur gebracht is na 16:00 ophalen en na 12 uur gebracht is de volgende dag ophalen.
De griffierechten hiervoor zijn maar € 20,00.
Correct me if i'm wrong!?
OK dus helemaal niet na tussenkomst van een Notaris?
Ik heb nu ook mijn diploma's en erkenningen naar een beëdigd vertaler gestuurd en de gestempelde documenten zouden voldoende moeten zijn?
Ik kan er ook niets over terugvinden op de immigratiesite.
Een apostillestempel kost niet veel moeite en zijn ook de kosten niet. Ik denk dat ik het gewoon doe.
Een notaris lijkt me veel kostbaarder?
Weet iemand of de documenten die je voor een 457 visa nodig hebt gecertificeerd moeten worden door een notaris?