Door kredietcrisis straks stop op visa??!

Marika

XPdite Sponsor
Doordat de kredietcrisis in Amerika aan het overwaaien is naar de rest van de wereld, begin ik me (alvast) zorgen te maken of dit een dusdanige slechte invloed heeft op de economie dat ook Australie - die toch veel economische betrekkingen heeft met Amerika - daar onder gaat lijden. Het zou zomaar kunnen dat er dan een minimalisering van het aantal toelatingen of een totale stop op de visa komt.
Wij moeten onze aanvraag nog lanceren en het wachten is nog op de IELTS test van mijn man, waarvan ik verwacht dat dat niet makkelijk zal zijn. Kan je de aanvraag eigenlijk al lanceren zonder dat de test gedaan is? Want het is toch zo dat eenmaal aangevraagd het zowieso in behandeling wordt genomen. Ook al is er een verandering in het toelatingsbeleid.

Marika
 
Je kunt m al indienen, als je maar kunt aantonen dat je je al wel hebt ingeschreven voor een IELTS-toets. Ik denk niet dat ze het aantal visa laten teruglopen, dat zou wel erg korte termijn politiek zijn. Don't worry :cool:
Marc
 
Zover ik weet zal het wel weer loslopen. Ja de economie is gekoppeld aan die van de VS (deels dan) maar dat is die van NL ook, toch hebben wij nog geen merkbare invloed op het werkloosheidspercentage waargenomen tot nu toe... Zou wel heel dom zijn om de skilled-visa niet uit te geven, terwijl er nog steeds een groot tekort is...
 
Ach, zie het in perspectief. Als ze het niet gedaan hebben bij de economische tegenwind in 1997, 1998 en 2001 waarom zouden het dan nu wel doen? Denk dat het belang van een betrouwbare overheid zijn, ook richting immigranten, zwaarder weegt dan korte termijn acties.

Relax man (en vrouw), op het moment dat je je echt zorgen gaat maken, is het ergste leed voorbij... :up: 
 
Ik ben ook benieuwd hoe de kredietcrisis invloed heeft op de Aussie economie... Denk dat de Amerikaanse bedrijven in Aussie het wel merken en dat daardoor investeringen in de (nabije)toekomst ook uitgesteld worden...
Zijn er forum leden die werken voor Amerikaanse bedrijven in Aussie?
 
Tja - don't worry - ik zal het proberen!
Als je ook nog gesponsord wilt worden door de staat - Queensland in ons geval - moet je om dat sponsorship aan te vragen ook je IELTS hebben gehaald, als ik het goed heb. Dus het visum al aanvragen heeft dan ook geen zin. Dan moet er nog wel veel achteraan gestuurd worden en of dat kan..??

Ik heb helaas geen ervaring met amerikaanse bedrijven in Australie maar ik zal eens rondvragen..

En fijn om te horen dat het bij eerdere crises (?) niet merkbaar was aan het toelatingsbeleid!


Marika
 
hoi,

Vraagje over wat in dit draadje geschreven wordt over IELTS. Hoe gaat dat in z'n werk? Opgeven IELTS voor bijvoorbeeld over een maand of drie, van BLTC een inschrijving ontvangen en dan is het voldoende om deze inschrijving met de aanvraag te verzenden? Wat als de score onvoldoende wordt?
Is dit bij alle visavarianten mogelijk?
Eind van de maand verlies ik 5 punten in verband met leeftijd, vandaar....
 
Als je je maar hebt ingeschreven voor IELTS en dit kunt aantonen is het OK. Als je zakt kun je het weer overdoen. Ik had me voor de zekerheid ook voor het examen 4 weken later ingeschreven omdat ik ook voor een bepaalde datum de visumaanvraag moest indienen ivm wijzigingen in de beroepenlijst (zie het maar als een extra verzekering van 170 euro), maar dat bleek gelukkig niet nodig. ALs je echt haast hebt met IELTS kun je voor het volgende examen ook uitwijken naar Dortmund, daar heb je minder lange wachttijden. Ik weet niet zeker of het inschrijvingsbewijs voor alle visa geldt, maar dat lijkt me wel logisch. :wink:
Succes,
Marc
 
Mijn ervaring is dat ze in Amsterdam best snel plek hebben?!
Het BLTC aan de Nieuwezijdsvoorburgwal. Maar misschien is het voor academic tests anders, ik weet niet wat je nodig hebt.

Wij willen ons ook laten sponsoren door in regional Queensland te gaan zitten. Ook daarvoor vragen ze eerst IELTS, kan je je visumaanvraag zonder problemen doen als je en je IELTS en je sponsorship nog niet rond hebt. ( even off-, off- topic hoelang duurt aanvraag sponsorship meestal, iemand ervaring??)
 
Hoi,

Geen idee hoe lang een aanvraag sponsorship duurt, kan heel snel gaan geloof ik. Is mijn optie als PR niet gaat lukken.

Durf de gok met (of eigenlijk zonder) IELTS niet zo goed te wagen. Toen ik aan het inventariseren was wat ik nu in sneltreinvaart zou moeten verzamelen, kwam ik op immi.gov tegen:

" you must demonstrate that you meet the English language threshold. This means that you must already have your language test results before (jawel, met vette letters) you lodge your application"

Het is blijkbaar gewoon een kwestie van doen, vraag me af wat het risico is.

Academic gaat inderdaad iets sneller, maar helaas kan ik die ook niet meer doen voordat ik 5 punten verlies...
 
Balen, ik ga morgen. Als het zou kunnen mocht jij in mijn plaats maar helaas kan dat niet.

Als ik dat zo lees neem ik ook maar niet het risico, al weet ik niet zo wat er zou kunnen gebeuren misschien zijn ze er zat van om mensen achter hun broek te zitten: veel onvolledige aanvragen te behandelen..zou kunnen.

Zijn er trouwens nog meer van dit forum die morgen (11/10/08) in Amsterdam de general IELTS doen?

Marika
 
Ik heb de IELTS in Amsterdam gedaan, heb het heel kort van tevoren geregeld. Ben er wel even van te voren langs geweest om te betalen, maar dat was toch vlakbij voor mij.
 
Hoi, ik had echt gedacht hier een druk bezocht en besproken onderwerp te vinden, maar niemand maakt zich echt zorgen,zo te lezen ??
Wij echt wel! Is dat niet terecht? Ik ben echt niet thuis in het hele financieele gebeuren hoor, maar de verhalen die je hoort op het nieuws maken me niet blij.
Ben normaal niet zo'n pieker persoontje en zie meestal wel het positieve, maar ik moet er toch niet aan denken dat onze grote droom in duigen zou vallen.
Hoe groot is de kans dat mijn vriend's beroep van de MODL lijst gehaald wordt? want tegelzetters kunnen overbodig worden als de bouw stagneert, en dit is al tersprake in USA en ook in NL (er wordt 40 % minder gebouwd )
Of dat er zoiezo een emigrantenstop komt? Het kan allemaal.
Ik maak me echt zorgen en volgens mij niet onterecht :-(
 
Hierbij een reactie van mijn nieuwe werkgever die ik had geconfronteerd met de bankencrisis hier in Europa en of dat ook bij hun speelt.

>>>>>>>>>>>
We have not escaped all the financial turmoil experienced in Europe and the
US though thankfully it is not currently having anywhere near the same
impact.  Australia is doing pretty well on the back of the Chinese economy
so whilst they continue to do OK we should be fine.  The fragileness of the
financial markets in Europe is really scary.  In comparison, the banks over
here are still raking in massive profits though they do complain that they
are not at record highs.
<<<<<<<<<<<

Cheers,
Loek
 
Skippie, in tijden van minder goede economie is het logisch dat minder mensen van buitenaf worden aangetrokken, maar dat wil níet zeggen dat er een compleet slot op immigratie ligt, er is alleen een tijdelijke stop. En daarbij is het natuurlijk verschillende van bedrijf tot bedrijf.

Ik zal in de gaten houden of ik iets concreets tegenkom. :)
 
@ Skippie, volgens mij gaat het toch nog wel even duren voordat jullie echt naar Australie willen komen ?
Wie weet is de economie dan wel weer aangetrokken. ( positief blijven he  :smile: )
Er word in ieder geval weinig aandacht besteed over dit onderwerp in de media.

Groetjes Jolanda  :up:
 
Back
Top