Door kredietcrisis straks stop op visa??!

Precies, en regeren is vooruit zien (behalve in NL) dus nu een visa stop is korte termijn politiek lijkt mij.
Verder spreken ze over een vermindering en niet een stop :)

Gr,
Johan
 
Hallo allemaal,


Dit onderwerp is deze week ter sprake gekomen tijdens de DIAC 'Client Reference Group meeting' waaraan ik namens het 'Migration Institute of Australia' deelnam. Zie www.xpdite.net/forum/index.php/topic,9401.0.html voor een ander onderwerp dat ik in deze bijeenkomst ter sprake heb gebracht.

Het antwoord van DIAC betreffende een 'visastop' is dat men uiteraard niet weet of en zo ja in welke mate een stop of vermindering zal plaatsvinden omdat dit een politiek besluit is.

Mocht het echter wel gebeuren dan is van belang wanneer deze maatregel ingaat. Als hij per onmiddellijk ingaat dan betekent dit dat het aantal gebudgetteerde visa-afgiften voor dit jaar wordt beperkt en dat men eerder het quotum voor dit jaar zal bereiken waardoor in de laatste maanden van dit financiele jaar (dat afloopt op 30 juni 2009) geen visa meer afgegeven zullen worden. Wordt de maatregel pas van kracht voor het nieuwe financiele jaar dan zullen pas vanaf dan minder visa worden afgegeven.

Het effect dat het heeft op degenen die hun visumaanvraag al hebben ingediend hangt dus af van de datum waarop de aanvraag is ingediend en de datum waarop een eventuele 'visastop' ingaat.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Rob, bedankt voor je info. :up:
En voor degene die 'm nog moeten indienen, kunnen die het dan voorlopig wel vergeten?? :cry:
Is het raadzaam om zo snel mogelijk in te dienen, ook als IELTS en daardoor sponsorship van de desbetreffende staat nog niet rond zijn?

Marika
 
Hallo Rob,

Ik neem aan dat, mocht er een stop komen, het alleen voor wat vertraging zorgt voor de mensen die reeds een visumaanvraag bij DIAC hebben ingediend ?

Marc
 
en moeten mensen die eerdaags een sponsored 457 visum moeten aanvragen zich ook zorgen maken?????
 
Beste Marika en Marc,


Marika: Je moet in het bezt zijn van een voldoende IELTS-uitslag voordat je de visumaanvraag kunt indienen. Als je de IELTS-uitslag niet meestuurt dan komt de aanvraag als 'invalid application' bij je terug.

Marc: Als er een visumstop komt dan leidt het inderdaad alleen tot vertraging.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
@Rob, bedankt voor je antwoord. Ik dacht al zoiets..

Dit artikel las ik op het 'Go Matilda forum' (ik ging even vreemd),
en komt van de 'ABC-radio'


Australia's immigration minister says it is likely the migration rate will change as a result of the global economic crisis.

Minister Chris Evans met industry leaders is Perth today to discuss future migration needs.

The minister says he will be further investigating a state by state migration policy.

"I think it is true to say that we have a number of different economies inside Australia," he said.

Western Australia and Queensland were flagged as special cases that require more skilled workers as a result of their mining booms.

The minister also plans to change the migration policy to give preference to workers sponsored by businesses, but the WA Chamber of Commerce and Industry is concerned that this would only attract skilled workers when there is also a shortage of unskilled labour.

Changes to the migration rate are expected in the near future.



Niet veel nieuws maar ik dacht ik vermeld het toch maar even :smile:
 
Back
Top