Dringend advies gevraagd: welk visum kiezen we?

KarolineLawo

XPdite Sponsor
Hallo

We hebben onze skils assesment sneller terug dan verwacht. Nu moeten we dus onze EOI indienen en dat liefst zo snel mogelijk natuurlijk.
Graag hadden we jullie advies over welk visum we zouden kiezen, want daar zijn we al een hele tijd over aan het denken en we komen er niet uit.
Door het nieuwe systeem kan ons ook nog niemand vertellen wat het beste en snelst is, maar hopelijk kunnen jullie je ervaringen en adviezen toch delen en zit er misschien net dat ideetje bij dat ons helpt beslissen.
We willen naar Adelaide en liefst zo snel mogelijk.

Skilled-Independent VE 175 is nu ‘Skilled-Independent’ SI 189.
Skilled-Sponsored visum VE 176 is nu ‘Skilled-Nominated’ SK 190.

Als we voor het skilled nominated gaan, moeten we wel in SA blijven en als Ronnie daar toch geen werk zou vinden, kunnen we nergens anders werk zoeken gaan. Ook duurt state sponsorship aanvragen 8 weken en die zijn we dan zeker weer aan het wachten.

Als we skilled independent kiezen, moeten we echt op de lotto wachten tot we gekozen worden, maar dan mogen we wel in heel Australië werken en wonen. Ik vrees dat de tijd om dit visum te verkrijgen lang zal duren.

Heeft er iemand tips of advies om onze keuze te helpen maken?

Op hoeveel punten kom je uit?

Als je voor een 189 visum gaat geldt:
(Per beroep?) diegene die met de hoogste punten iedere maand, die wordt uitgenodigd. Zit je dus op een schrale 60 punten (voor een zeer populair beroep), dan kan je beter voor een 190 gaan.

Zie de afgelopen dagen uitgebrachte documentatie van juli.

Bespreek het ook met M2A zou ik zeggen!

.

Wij hebben 65 punten zonder sponsering van SA.
Er zouden elke maand geloof ik 145 mensen met hetzelfde beroep als Ronnie gekozen worden.
M2A laat de keuze aan ons. Ze kunnen ons natuurlijk ook niet zeggen wat het snelst zal gaan omdat het systeem zo nieuw is.

Idd, zoals FOL zegt zijn de kansen klein met 60 of 65 punten. Als je kijkt wie er uitgenodigd wordt zijn dat vooral mensen met een points score van 75 tot 85 punten. Dit zou jullie keuze misschien kunnen beinvloeden. Ik vraag me af wie die mensen zijn die 85 punten halen... Veel succes :)

Wij hebben ook naar die cijfers gekeken. Ik geloof dat dit nu ook maar een test was om te zien of hun systeem goed werkt. Er zijn er ook maar 100 uitgehaald dus we vonden deze cijfers niet echt relevant.
Maar dat is onze mening. Misschien zien we het toch verkeerd?
Als je naar die cijfers kijkt hebben we inderdaad wel weinig punten.
Weet het niet...

Ik denk (hoop) alleen dat results van deze invitation round niet representatief is voor de volgende rounds omdat het aantal uitnodigingen heel klein was. Het lijkt me dat als er meer uitnodigingen gestuurd gaan worden, je ook met een lagere score kans gaat maken. Zo niet dan hadden ze de passmark voor de points score ook niet van 65 naar 60 hoeven te verlagen. Maar ja, de wegen van DIAC zijn ondoorgrondelijk.

die 60 punten komt anders goed uit voor state sponsorship! Daar werken ze nu (nog) niet met een puntenrangtelling. In ieder geval bij WA...

Het blijft een lastige keuze! Wij zouden persoonlijk voor een 176 zijn gegaan ook al kon een 175. Vanwege de snelheid waardoor we eerder zouden kunnen gaan. Maar ook minder lang onzekerheid.

Heb je enig inzicht in de werkgelegenheid m.b.t. jouw man's beroep in SA? Wij zien dat regional voor ons erg lastig gaat worden met werk, dus daar moeten we realistisch op anticiperen.

Ik ben ook zeker blij met de verlaging naar 60. Dan mag je in ieder geval een EOI indienen met 60 punten. Maar ondanks dat ik denk dat we de volgende rondes moeten afwachten om meer over kansen te kunnen zeggen, was het wel even slikken bij het zien van scores van 75 tot 85.
Verder zal het ook van je beroep afhangen. Met een beroep waarvoor veel visa beschikbaar zijn, zal je weer meer kans maken, ook met een lager aantal punten. Dus dan moet je weer kijken naar occupation ceilings.
Blijft zeker lastig een keuze te maken.

• Like
Reactions: FOL
Ik ben ook zeker blij met de verlaging naar 60. Dan mag je in ieder geval een EOI indienen met 60 punten. Maar ondanks dat ik denk dat we de volgende rondes moeten afwachten om meer over kansen te kunnen zeggen, was het wel even slikken bij het zien van scores van 75 tot 85.
Verder zal het ook van je beroep afhangen. Met een beroep waarvoor veel visa beschikbaar zijn, zal je weer meer kans maken, ook met een lager aantal punten. Dus dan moet je weer kijken naar occupation ceilings.
Blijft zeker lastig een keuze te maken.

Beroepen met een hoge ceiling hebben vaak ook veel aanvragen (denk ik?) dus daardoor zal de puntenlat juist eerder hogen liggen. Althans, dat is 1 theorie :D

Waarschijnlijk kunnen we voor 1 september onze EOI niet indienen en dan missen we weer de lotto die op 1 september zal plaatsvinden. Dan moeten we een maand wachten voor een nieuwe kans tot 1 oktober.
Als we dan voor sponsering kiezen, hebben we al een maand gedaan van onze 2 maanden wachttijd voor sponsering. Is het zo dat als je sponsering krijgt je ook uit de EOI mag?
Ronnie heeft al rondgevraagd en hij zou er wel werk kunnen vinden binnen een aannemelijke tijd.
Ik denk dat die 75 en 85 scores er nu wel zullen uit zijn want inderdaad: wie haalt zo'n score?:mad:

Nog even dit: we hebben nog niet besloten hoor, maar de prioritygroup voor nominated is 3 en voor independent is 4
Ook iets om rekening mee te houden in verband met tijd?

Je kan je EOI altijd terugtrekken. Je kan ook, als je als sponsorship hebt gekregen, toch ervoor kiezen die te laten verlopen (mag 2 keer, dan word je EOI verwijderd).

Volgens mij moeten we dan 2 jaar werken in sa.
Volgens mij is het makkelijker om independent te hebben , maar het is zo moeilijk om een beeld te hebben van de duur van het indienen van eoi tot het gekozen worden om visum aan te vragen tot visum krijgen.
Klinkt eigenlijk als luxeprobleem, maar met het nieuwe systeem is de tijdlijn zo onduidelijk en onvoorspelbaar.

Fijn dat het Diac zo vaak alles omgooit....

Ik heb net ook eens even naar die puntentelling zitten kijken.. Als ik het goed begrijp krijg je dus geen punten meer voor je specifieke beroep?!
Ik zou net aan een krappe 60 punten komen, als mijn werk nu tenminste gezien wordt als goed genoeg en ik de aanvraag pas doe als ik 3 jaar in dienst ben.. Moet dat trouwens 3 jaar fulltime zijn??
Vaaaag!!

Minimaal 20 uur per week. Je krijgt geen punten meer voor een specifiek beroep inderdaad.

Gisteren waren we om de 2 minuten van gedacht veranderd. Nu blijft het idee independent toch al wat langer hangen.

Er is zeker niks mis met vast te zitten aan SA. Anders zouden we ook niet voor SA gekozen hebben om heen te gaan.
We hebben gewoon meer vrijheid als we voor independent gaan. Stel dat Ronnie een goede job aangeboden krijgt in een andere staat. Dan hebben we de vrijheid om daarop in te gaan.
Als we nu misschien iets langer wachten, hebben we een independent.
Als je ziet dat het met FOL enkele uren duurde voor een grant na de CO, dan hebben we wel hoop dat hun nieuw systeem inderdaad sneller zal werken!

Maar zeker zijn we toch nog niet...:(

Sorry, wilde je niet sip maken. Een Independent is natuurlijk het mooiste dan kun je alle kanten op, ook in de eerste 2 jaar. Bedoelde meer dat SA op zich een goede keus is mocht en dat je daar niet teleurgesteld over hoeft te zijn mocht het zo lopen dat die weg beter is. :)

Back