Dringend advies gevraagd: welk visum kiezen we?

We zijn gewoon sip omdat we er niet uit raken welke keuze we moeten maken. Ik wil gewoon de snelste weg kiezen, maar met dat nieuwe systeem kan niemand zeggen welke weg dat is. Heb gewoon het gevoel dat independent de beste weg is en dat de duur om het visum te krijgen ook nog zou kunnen meevallen. Het blijft een gok denk ik.

Ben er wel zeker van dat we over een half jaar het heel onnozel gaan vinden dat we hier nu een drama van gemaakt hebben, omdat het eigenlijk ook een luxeprobleem is.

Ik denk dat je gewoon voor het independent moet gaan als ik je zo hoor :up:

Zoals je zegt, op de looptijden is nog geen pijl te trekken en de vrijheid van een independent lijkt belangrijk voor je te zijn. Dus eigenlijk heb je de keuze al gemaakt :)

De grant kwam snel nadat we het visum mochten aanvragen. De grote vraag is, wanneer word je uitgenodigd om daadwerkelijk een visum te mogen aanvragen. Tis inderdaad niet makkelijk.

Maareh zitten jullie financieel ruim? Als het mag (even zelf navragen). Kan je ook een 189 en 190 EOI indienen...

189 en 190 indienen gaat niet. Dat mag niet van SA. Ze willen je niet sponseren als je ook voor een independent wil gaan. Was anders wel ideaal...

Eigenlijk is het niet noodzakelijk dat we 'independent' zijn. Het lijkt me wel veiliger. Als je dan geen werk vind in SA, moet je het land niet uit, maar kan je ergens anders proberen. Wel hopen we dat dit nooit nodig zal zijn.

Ging hier geen glazen bol rond op het forum? Zou hem anders wel even willen gebruiken!

Visum via sponsering sa:
8 weken voor sponsership aan te vragen;
Gekozen worden door sponsership;
4 weken voor Co;
2 uur voor visumgoedkeuring; ok, zal in de meeste gevallen wel langer duren, maar geeft hoop en het bestaat!
Dus dan over 3 maanden visum?

Vorige post klinkt wel zeer onwaarschijnlijk, maar theoretisch kan het toch? Maar ik kan Wel iets over het hoofd zien. En het is ook maar theoretisch.
Ik word er tureluut van. Ga beter slapen. Morgen weer independent?

en ga je zelf ook werken?
Was iik nog vergeten te vragen ;=

En het is zeker geen straf om in SA te "moeten" wonen hoor hAHAHAHAHA

Visum via sponsering sa:
8 weken voor sponsership aan te vragen;
Gekozen worden door sponsership;
4 weken voor Co;
2 uur voor visumgoedkeuring; ok, zal in de meeste gevallen wel langer duren, maar geeft hoop en het bestaat!
Dus dan over 3 maanden visum?

Volgens mij zag ik op pomsino dat SA aardig door sponsort terwijl bij WA aardig de tem erop zit. Weet niet wat daar hrt gevolg van is.
Op die 2 uur na, is je schatting volgens mij niet onrealistisch.

Maakt de snelheid waarmee je je visum krijgt veel uit? Wat is de reden dat je zsm je visum wil? Ongeduld? ( kan ik begrijpen hoor ;)) of is het zekerheid? Of moet je je huis uit over een paar maanden?

Ik zou die reden afwegen tegen de vrijheid die je krijgt :)

We volgen de jobs op seek en op indeed. We hebben ook contact gehad met recruiters. Binnen de 2 weken tot 3 maanden zou Ronnie werk vinden in SA. Hangt af van het moment.

Natuurlijk zijn we ongeduldig. We hebben een beslissing genomen om te gaan en dan ben je daar ook de hele tijd mee bezig.
Ons huis is sneller verkocht dan we dachten. We hebben het nog kunnen regelen dat we er 4 maanden langer in mochten wonen dan officieel, maar 1 februari moeten we eruit.
We zijn ook bang dat SA ineens Ronnie zijn beroep van de lijst haalt, want zoiets is al vaker gebeurt heb ik hier gelezen.
Voor independent kan je ook nog een jaar in hun database zitten voor je gekozen wordt... Maar ja, er is niks zeker aan een visumprocedure

en ga je zelf ook werken?
Was iik nog vergeten te vragen ;=

Ik ga de eerste jaren niet werken. Ik ben leerkracht in het lager onderwijs en ik denk dat ik mijn Engles nog wat moet opkrikken voor ik daar les kan geven. Ook is ons dochtertje nog te klein om al naar school te gaan en wil ik toch ook voor haar thuisblijven. Misschien dat ik wel in een Nederlandse school enkele uren kan gaan werken aangezien dat part-time onderwijs is. Afwachten...

Grappig om te lezen dat jullie met hetzelfde probleem zaten als ons. Wij hebben er ook voor gekozen om voor independent te gaan en dit proberen tot het einde van het jaar. Mochten wij dan nog niet uitgeloot zijn, dan gaan we een sponsorship aanvragen. Hebben jullie voor jezelf ook een tijdslimiet?

Hey SanderV86

Wij hebben inderdaad ook een limiet gesteld. Ik denk dan eerder november. Hopelijk heeft SA ons beroep dan niet van de lijst gehaald.
Soms twijfel ik toch of dit geen tijdverlies is en of we niet aan het wachten zijn voor niks...
Maar we hebben een besluit genomen en zullen ons daar wel aan houden (voorlopig toch!)

Succes!

Tegen die tijd heb je ook een duidelijk beeld van de uitnodigingen die verstuurd zijn, nu is het alleen maar raden hoe het verloop zal gaan, waardoor je alleen maar meer gaat twijfelen. Gelukkig heeft mijn beroep een ceiling van 7500 dus maak ik me nog niet zo heel druk.

Ik denk wel dat je met 65 punten een grote kans hebt...

Back