Dringend advies gevraagd: welk visum kiezen we?

Gelukkig heeft mijn beroep een ceiling van 7500 dus maak ik me nog niet zo heel druk.
Sow! dat is giga.
Zit net even mijn beroep te kijken (thanks voor de link!!!). Ik zit maar op 1260.. Zal misschien nog wel wat veranderen de komende jaren, maar vast niet verschrikkelijk veel.

Hier ceiling 13380. Ik ga dit zeker blijven volgen gezien ik ook nog niet weet of ik voor een tijdelijk of permanent visum ga.

Het aantal visums wat dit jaar voor skilled wordt uitgegeven (ceiling) is 129.250 waarvan er 16.000 gereserveerd zijn voor regional sponsored migration. Dus blijven er nog 113.250 te verdelen visums over.

Op 1 augustus waren er 225 invitations verstuurd, deze maand zullen er 1000 verstuurd worden exclusief state nominated (laten dit er 2000 zijn).

Dan blijven er nog 110.025 over, dus gemiddeld 12.225 per maand over (voor de resterende 9 maanden). Het zijn dan wel ceilings, maar er zullen toch nog heel wat invitations verstuurd worden.

Misschien helpt sommigen dit met het maken van een keuze, of juist helemaal niet ;)

Bij het indienen van een EOI kun je parallel zowel 189 als 190 aanvinken. Kun je niet een state sponsorship aanvragen en in de tussentijd beide visa aanvinken en als je state sponsorship hebt de 189 independent verwijderen?

Hey kahuna
Dat gaat voor ons niet omdat south australia je niet wilt sponseren als je ook voor independent gaat.
Spijtig...

Hey Kahuna

Ronnie vond dit op de website van South Australia. Misschien kan je dan even kijken op de website van WA?
Succes!

• Like
Reactions: FOL
Die website ken ik en heb ik uitgeplozen, maar ik vind nergens beschreven dat je niet tegelijkertijd 189 en 190 kan aanvinken. Als ik de nieuwe results zie van de trekking van 1 september zijn er alleen mensen met 70 punten of meer nominated voor een 189, dus heeft het waarschijnlijk geen zin dat ik met 65 punten 190 aangevinkt laat staan....

Wat ik eigenlijk vreemd vind is dat het erop lijkt dat de independent visa alleen worden toegekend op basis van punten en niet op beroepsgroep. Als er een beroepsgroep is waar zich alleen maar mensen met 60 of 65 punten voor aanmelden, is het dan zo dat er helemaal niemand wordt uitgenodigd? Dat is toch eigenlijk onlogisch...

Maar ik wou ook niet dit topic 'stelen' dus weer terug on topic ;)

Ja, geeft niks dat we wat afwijken van het onderwerp.
In de volgende "bingoronde" zullen ze hopelijk wel mensen kiezen met minder punten dan 70. De eerste ronde was ook een test, dus we houden de moed erin!

Grappig om te lezen dat jullie met hetzelfde probleem zaten als ons. Wij hebben er ook voor gekozen om voor independent te gaan en dit proberen tot het einde van het jaar. Mochten wij dan nog niet uitgeloot zijn, dan gaan we een sponsorship aanvragen. Hebben jullie voor jezelf ook een tijdslimiet?

Dit kan wel een risico inhouden. Wij wilden eerst ook een sponsorship van SA aanvragen en tegen de tijd dat mijn man de aanvraag effectief kon indienen, waren alle sponsorships al uitgedeeld en de volgende update komt er pas in juli 2013 - zonder de garantie dat het beroep nog op de lijst zal staan.
Persoonlijk denk ik (maar dat is maar mijn persoonlijke, bescheiden mening en ik heb ook geen glazen bol) dat je best kan zorgen dat je zo snel mogelijk aan een zo hoog mogelijk aantal punten komt.

Tja, Twov, je hebt natuurlijk wel een punt en daar hadden we zelf ook al over nagedacht (gevreesd).
Ik denk dat we 1 oktober nog eens afwachten en dan opnieuw moeten overleggen wat we zouden doen.
We zouden dan rekening kunnen houden met de uitslagen en cijfers van de vorige trekkingen, maar ik vind die grafieken niet duidelijk. Op een grafiek zie je 300 mensen met 65 punten, maar aan de hand van andere gegevens zie je dan weer dat dit niet klopt. Ze willen je volgens mij wel info geven (=koest houden) maar niet de juiste gegevens doorspelen. Zo is het moeilijk om te beslissen...

Back