Dringend advies nodig, in australie en Working holiday visum niet klaar :(

Jos1980

New Member
even kort samengevat, begin januari heb ik een working holiday visum aangevraagd voor mijn reis naar australie. op internet stond dat het binnen 2 dagen gefixt zou zijn, dus ik dacht ruim op tijd te zijn (ik zou pas vandaag 8 february in sydney zijn). ok alles is ff zwaar klote anders verlopen. omdat ik medicijnen gebruik moest ik opeens een xray + medische test bij een panel arts laten doen. duur geintje van 115 + 56 euro. afijn allemaal gedaan en de panel arts gaf aan dat ik wel op tijd zou zijn en dat ik maar gewoon moest gaan (hij had zat mensen die binnen 2 weken weggingen dus no worry's.) nou mooi wel, ik zat eerst een aantal dagen in japan, en op internet bleef ik elke keer maar de melding zien dat furter medical treatment has been sent to australia to onderzoek ofzo. damn. 5 keer gemaild enzo en nooit antwoord gekregen, wat is dit voor een waardeloze service.

De ambassade in den haag kon me niet helpen, berlijn ook niet, brussel ook niet en zelfs in australie!!! konden ze me niet helpen omdat ALLES via internet gaat.

wat nu?? de ellende begon gister al in japan bij het inchecken. "DO NOT BOARD THIS PERSON, NOT BOARD BEFORE VALID ETA APPROVED". damn, konden ze na een uur regelen en ik mocht toch mee.
ok kom ik vanmiddag aan in sydney en mag ik door de douane, met een ETA toeristenvisum voor 3 mnd, alleen geen werk allowed... De immigrationofficier vertelde me dat ik alleen buiten australie het working holiday visum kan krijgen, dus dat dit betekend at ik nu  3 mnd in australie mag blijven zonder te werken. als ik het working holiday visum wil hebben (en hij wordt toegekend) dan moet ik australie verlaten!!! om daarna weer terug te komen om het te activeren. wat is dit voor waanzin? is het niet zo dat een nederlandse ambassade ook juridisch gezien buiten australie valt? en ik op deze manier misschien een visum kan krijgen?

wat raden jullie aan? ik ga morgen denk wat ambassades bellen, want dit gaat nergens over.

onwijs bedankt voor het advies en excuus voor mijn schrijfstijl maar ik ben wat gestresst ;)
 
Jee zeg Jos, kan me voorstellen dat je gestresst bent! Evengoed welkom op het forum.

Ambassades bellen zou denk ik niet zoveel uithalen. Kan je niet beter bij de DIMA terecht? Ze doen alle afhandelingen dan wel online, maar je kan ze ook telefonisch bereiken.

http://www.immi.gov.au/contacts/visa-enquiries/whm.htm

Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Groetjes Lin
 
Even diep ademhalen en tot tien tellen......
Volg het al eerder gegeven advies om morgen - of misschien nog beter volgende week - de DIMA te bellen ( lokaal gesprek op 131 881) .
Wat de immigratie ambtenaar zei is betrekkelijk. Je kunt geen WHV aanvragen wanneer je al in Australie bent. Maar..... Jij hebt het al aangevraagd terwijl je nog in Nederland was en de beoordeling heeft door omstandigheden langer geduurd dan wenselijk (hoewel... ik vind dat je wel een beetje erg laat begonnen bent - maar dat is nakaarten). Je kunt uitleggen dat je ETA feitelijk een bridging visa is omdat je al op weg was terwijl de beoordeling nog liep.
Als je dat rustig uitlegt aan de Dima is er een redelijke kans dat je alsnog door een bezoek aan het DIMA kantoor in Parramatta je visum kunt krijgen. Het zijn wel ambtenaren, maar er zitten best redelijke mensen tussen....  :smile:
 
ok, zojuist naar het immigration office in sydney geweest, maar het is dus zwaar kut. ik moet het land uit voor 5 dagen en mag dan naar binnen. alles is al rond, maar dit is de kansloze wet. Ik heb 1 punt wat ze gaan uitzoeken en dat is dat mijn panelarts mij geadviseert heeft te gaan en dan het visum te laten omzetten. vanavond ga ik hem bellen om hem het een en ander duidelijk te maken.

Wat raden jullie aan? fiji eilanden? zuidereilanden? ik ga zowieso al naar nieuw zeeland, ergens in july was het plan, maar ja misschein is het nu beter in de zomer??


en is er misschien nog een andere optie?
 
Wat een gedoe Jos! :-( Maar is het nu ok als je terug komt?
Fiji is leuk! :up: Heb er 10 maanden gewoond,maar Vanuatu is ook de moeite waard.
 
Jos,
Het zit je dus niet mee. Dat is jammer... Wij moesten om ons visum te valideren ook 3 dagen het land uit. Wij hebben toen voor NZ gekozen Auckland om precies te zijn. Dat was het voordeligst.

Heel veel succes en toch ook veel plezier in NZ!

Groetjes Lin
 
Back
Top