Dual citizenship still possible?

Zelfde denk ik als het verschil tussen samenlevingscontract en trouwen :)
hahahaha Gwen, volgens mijn bescheiden mening is het inleveren van je paspoort toch nog net even wat anders dan trouwen. Maar ja ik ben pas 5 maanden getrouwd en ik heb mijn paspoort nog, dus zou ik zeggen: vraag me over 5 jaar nog eens :up:
 
Nee niet je paspoort inleveren maar waarom je n citizen zou willen worden :) Er zitten niet giga verschillen tussen PR en Citizen maar is vooral n gevoel kwestie. Zelfde als geen grote verschillen tussen Contract en Trouwen maar ook n gevoel kwestie :)
 
Je kan in aanmerking komen voor een Commonwealth Supported Place (I think). Sowieso kun je als citizen de kosten van een studie op HECS of FEE-Help schuiven dus niet meteen duizenden dollars aftikken.
 
Nee niet je paspoort inleveren maar waarom je n citizen zou willen worden :) Er zitten niet giga verschillen tussen PR en Citizen maar is vooral n gevoel kwestie. Zelfde als geen grote verschillen tussen Contract en Trouwen maar ook n gevoel kwestie :)
:oops::up:
 
Je kan in aanmerking komen voor een Commonwealth Supported Place (I think).
Dat kan ook als je een PR visum hebt. Mijn dochter studeert via een Common Wealth Supported Place aan de Sydney uni en we hebben alleen een PR. Er worden wel hele hoge eisen gesteld qua prestaties/cijfers in de drie voorafgaande jaren.
 
Tekkel, je hebt het zelf al aangeduid (zie boven).
Als je nu nog een paspoort hebt dat 5 jaar geldig is dan kun je het 5 jaar laten verlopen, echter als je een paspoort krijgt voor 10 jaar, dan (dat zeg je zelf hier eerder) zou je ook na 9 en half jaar dat moeten aanvragen, dus dat wordt dan niet na 15 jaar.

Ik dacht ook dat je met de nieuwe regeling kunt kiezen tussen een paspoort van 5 jaar of van 10 jaar geldigheid, maar wellicht weet jij dat wel.
Het consulaat kan je er natuurlijk over berichten.
Cheers,
Jan
 
Tekkel, je hebt het zelf al aangeduid (zie boven).
Als je nu nog een paspoort hebt dat 5 jaar geldig is dan kun je het 5 jaar laten verlopen, echter als je een paspoort krijgt voor 10 jaar, dan (dat zeg je zelf hier eerder) zou je ook na 9 en half jaar dat moeten aanvragen, dus dat wordt dan niet na 15 jaar.

Ik dacht ook dat je met de nieuwe regeling kunt kiezen tussen een paspoort van 5 jaar of van 10 jaar geldigheid, maar wellicht weet jij dat wel.
Het consulaat kan je er natuurlijk over berichten.
Cheers,
Jan
Nee, ik weet er niet zo veel vanaf. Dit is een link naar wat info van de ambassade;
http://australia.nlembassy.org/news/2014/02/issuance-dutch-travel-documents.html
En de "Joska Stroobach" die ik eerder quootte heeft dezelfde achternaam als de honorary consul in Perth ;-)
Verder ben ik ook niet meer zo ge-interesseerd in het Nederlandse paspoort.
De mijne is verlopen en gaat vervangen worden door een Aussie paspoort. Daarvoor kan ik naar het postkantoor en hoef ik niet naar Sydney of Nederland te vliegen :)

Bart
 
hi there,

I have been reading on immi.gov.au site a while ago and I remember that you are allowed to have two passports. so if you apply for one you dont loose your dutch passport. on top of that, you can extend your dutch passport at the dutch embassy in Oz.

the advantage of having tha australian passport is that you can leave the country for a long period. Applying for a come back than is easier as when you hold an other passport only.

Hi,
I have tried to find this answer online for some time now but I can't get a clear picture:

I have been a Dutch permanent resident in Australia for 7 years now through Spouse visa as I am married to an Australian. Until now I have never felt the urge to become an Australian citizen until now and I just want to know if I can keep my Dutch passport / dual citizenship after I become an Australian citizen.

Is there anyone on here who has been or is in the same situation and can shed some light on this?
Ik spreek gewoon Nederlands natuurlijk maar Engels typen is wat makkelijker.

Groeten en bedankt alvast.
Sander
 
Spouse visa? Yes? Then dual. NO spouse visa then just one. Either australian or dutch but not both.
 
Mosawi, that is according the Australian law.
The Dutch law tells you otherwise.
 
Nee, ik weet er niet zo veel vanaf. Dit is een link naar wat info van de ambassade;
http://australia.nlembassy.org/news/2014/02/issuance-dutch-travel-documents.html
En de "Joska Stroobach" die ik eerder quootte heeft dezelfde achternaam als de honorary consul in Perth ;-)
Verder ben ik ook niet meer zo ge-interesseerd in het Nederlandse paspoort.
De mijne is verlopen en gaat vervangen worden door een Aussie paspoort. Daarvoor kan ik naar het postkantoor en hoef ik niet naar Sydney of Nederland te vliegen :)

Bart

Dus als je een nieuw paspoort nodig hebt moet je naar Sydney of Canberra toe?
 
Spouse visa? Yes? Then dual. NO spouse visa then just one. Either australian or dutch but not both.
The type of visa has nothing to do with it, the Dutch government doesn't care about your immigration status. It does care about your marital status.
 
vraagje... ik ben op een spouse visum gekomen (de facto) maar niet meer samen met deze spouse.. als ik met iemand anders trouw heb ik dan nog recht op dual citizenship?
 
vraagje... ik ben op een spouse visum gekomen (de facto) maar niet meer samen met deze spouse.. als ik met iemand anders trouw heb ik dan nog recht op dual citizenship?
Als die andere spouse ozzie is en je getrouwd bent op het moment dat jij de ozzie nationaliteit krijgt, dan wel. Het recht is niet afhankelijk van hoe je hier bent gekomen.
 
Ok dus eigenlijk iedereen die met een ozzie trouwt en dan citizenship aanvraagt kan dual citizenship krijgen?
 


OFX
Back
Top