Dutch Aussie

Ha, inderdaad, Henk is een stoere gozer! 60 serie, keiharde werkpaarden, zeker als er de 4,2 liter 6 cilinder dieselmotor in ligt.

Henk wijngaard ja, was hij dat niet van die stille Willie? Nou ja, zo'n monster kun je moeilijk 'stil' noemen. En 30 tonnen Diesel is wel een beetje overdreven, de Brennerpas behoorlijk ver van huis. Dan is Henk toepasselijker.

Girlpower Unlimited

By the way, mooie website trouwens! Profi!
 
Thnx :)

60 series zijn inderdaad geweldig, niet stuk te krijgen. Rijden er nu al 6,5 jaar en hebben nooit grote mechanische problemen gehad. Maar we zijn stiekum wel aan het rondkijken voor een vervanger...ssst! Zouden graag een Troopy willen of anders een ute/trayback met een slide on camper oid... We zijn er nog niet over uit, teveel keuze!
 
Ik stem.... FJ45 Troopy!!!!!!

troopy.jpg



:oops: Sorry, dat is mijn persoonlijke zwakke plek. Als ik zo'n ding zie ben ik verkocht.
Dus:

Aan de sucker die over een jaar of twee in de omgeving van Canberra zo'n ding aan me gaat verkopen: Be nice, ik betaal je al veel te veel om dat ik niet meer rationeel na kan denken!
 
Ha ha, er rijden hier in Broome daar ook een paar van rond. Erg mooi!! En nog best groot van binnen.

Wij zitten alleen aan iets nieuwere versies te denken ;-)
 
Maar on a serious note, heb zo'n 20.000 km met een 70 series Troopy gereden. Ze zijn gaaf en onverwoestbaar maar het zijn in de bewoonde wereld wel een beetje lompe varkens zeg maar (dus ook de FJ45 want die zijn onderhuids 'hetzelfde') Weet niet welk motorblok je in gedachte hebt? de 6 cilinder 4.0 is onverwoestbaar maar wel een beetje langzaam uphill ;) Geen major issue maar het moet gezegd worden. De nieuwere 4.5 V8's zijn ook goed en verbruiken minder terwijl ze makkelijker in zijn 5 omhoog rollen tegen een heuvel op.

Maar anyway, you can't go wrong :up:
 
Zitten idd aan een V6 of V8 te denken, wat meer power. Want Henk mist de nodige 'oomph' zeg maar, al moet ik zeggen dat hij ons 120.000 km overal heen brengt. En we hebben aardige wat verschillende paden met hem bereden.

But indeed, you can't go wrong with a Toyota en al helemaal niet met een Land Cruiser!

Wij kennen 2 dezelfde auto's als Henk, zelfde jaar etc die een miljoen (!!) km's op de teller hebben zonder reconditioning!
 
Leuke gesprekken...

Ik heb een HZJ78 troop carrier gehad, omgebouwd naar werkauto. Prachtmachine. 4,2 Diesel 6 cilinder uit 2001. Voor en achter fabriekssperren...
Ik vind hem helemaal niet lomp of onhandig en heb er heel veel plezier mee gehad. Helaas heb ik hem ingeruild voor een busje, omdat een busje nou eenmaal praktischer is in NL.

Bovendien heeft zo'n auto in Nederland al snel een slecht imago, als aso-bak. Hoewel de Land Rover Defender geldt als de ultieme stijlvolle werk- en zakenauto, kun je maar beter niet in een Landcruiser 70-serie voor komen rijden, tenzij je grondwerker of hovenier bent.

Bah,... vooroordelen. Liever de cruiser dan de landie.

Cutie...
LC(1-k).jpg
LC(3-k).jpg
 
Back
Top