Een jaar wonen en werken in Australie

Ilsepils

New Member
Hallo

Tijdens mijn zoektocht naar informatie kom ik vooral veel tegen over échte
emigratie of over wonen/werken voor jongeren. Nu vroeg ik me dus af of het
ook mogelijk is een jaar naar Australie te gaan en daar te werken als je
over de 30 bent.

Dan denk ik dus niet aan backpacken of klusjes, maar gewoon een echte baan
en een huis, dus een jaarcontract bij een bedrijf daar. En dus een visum
voor een jaar.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand instanties die ik hiervoor
zou kunnen benaderen voor meer informatie? Of alle andere tips en verhalen?


Alvast bedankt

Ilse
 
[quote author=Ilsepils link=topic=3630.msg42633#msg42633 date=1136733002]
Nu vroeg ik me dus af of het
ook mogelijk is een jaar naar Australie te gaan en daar te werken als je
over de 30 bent.

Dan denk ik dus niet aan backpacken of klusjes, maar gewoon een echte baan
en een huis, dus een jaarcontract bij een bedrijf daar. En dus een visum
voor een jaar.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand instanties die ik hiervoor
zou kunnen benaderen voor meer informatie? Of alle andere tips en verhalen?


Alvast bedankt

Ilse
[/quote]

Ik denk dat je dan toch voor een Skilled Independent Visa of een Business Sponsored Visa in aanmerking moet zien te komen ! Ik zelf werk en woon op dat laatstgenoemde visum. Maar ik wil dus wel hier blijven.

Maar je kunt met het visum wat ik heb, subclass 457 , ook voor tijdelijk hier werken en wonen, zoals de naam eigenlijk ook al aangeeft !

De procedure zal hetzelfde blijven, of je nu na dit visum weer naar Nederland gaat of je vraagt een permanent residency aan !

Uhm..  tja.. het hangt echt van zoveel factoren af (o.a. van je beroep en de werkervaring die je hebt) of je een positieve beoordeling kunt binnenslepen van de beoordelende (assessing) instantie  :roll:

Je zult er gewoon een beslissing over moeten nemen en dan er keihard voor werken en er achter aan gaan !

Veel suc6 !

Ingrid  :cool:
 
Wij zijn een jaar naar Australie geweest. Mijn vriendin werkt in de gezondheidszorg en is gesponderd. We hebben een jaar op een plek gewoond in Queensland.  Wij waren 33 toen we vertrokken.

Ben beniwud naar jouw verhaal. In ieder gavel veel succes.
 
Ik woon in België. Ik heb een diploma van het secundair onderwijs dus geen hoger onderwijs van opvoedster. Ik had even willen weten of ik in deze sector werk zou kunnen vinden in Australiê?

Bedankt.
 
[quote author=Jies link=topic=3630.msg47499#msg47499 date=1139661352]
Ik woon in België. Ik heb een diploma van het secundair onderwijs dus geen hoger onderwijs van opvoedster. Ik had even willen weten of ik in deze sector werk zou kunnen vinden in Australiê?
[/quote]

Hier in Australië (iig Qld) moet je precies het goede papiertje hebben. Heb je dus geen diploma in de kinderopvang, dan mag je er ook niet in werken. Je kunt wel als ongekwalificeerde hulpkracht aan de slag (dan mag je de borden van de kinderen afwassen enzo), maar dan krijg echt weinig betaald.
 
Back
Top