een opdracht uitvoeren in australie als nederlandse zelfstandige

mathijs

New Member
hoi,

ik zal me even voorstellen en mijn verhaal verder toelichten.
ik ben mathijs en werkzaam als zelfstandig timmerman / aannemer in nederland.

ik heb een aanbieding gehad om voor een bevriende australier een villa te komen bouwen in kulnara nsw, en zou hier graag op in willen gaan.
maar ik loop hierbij tegen een aantal problemen aan.

de belangrijkste van deze is dat ik deze opdracht graag als nederlandse ondernemer uit zou willen voeren, maar ik kom er maar niet achter of dit mogelijk is?

heef iemand hier ervaring mee?, of mij een zetje in de juiste richting geven?

met vriendelijke groet,
mathijs
 
hoi,

dank je voor je reply.

ja inderdaad zal ik een visa/werkvergunning nodig hebben, en heb hier al in lopen graven maar kom niet echt verder.

om binnen te komen is niet echt een probleem, wat dat betreft voldoe ik aan alle criteria voor een skilled visa en hier wordt ik dan ook meestal naar verwezen door alle visa instanties.

maar hoe ik het aan moet pakken als nederlandse zelfstandige daar hebben ze meestal geen antwoord op.
en het punt is dat ik de opdracht graag als nederlandse onderneming uit zou willen voeren om hier in mijn financiele leven door te laten lopen.

ik kom keer op keer uit bij de volgende twee optie's:

1. de mogelijkheid op het skilled visa 457, maar kan ik het dus niet als nederlandse onderneming uitvoeren en is maar voor max. 3 maanden.

2. de mogelijkheid als skilled independent visa 189, maar dit komt neer op volledige immigratie wat ik nog niet overweeg en zijn hier zeer hoge kosten aan verbonden.

dus ik heb zo'n vermoeden dat het waarschijnlijk te ingewikkeld gaat worden, maar we zoeken nog even door.


het benodigd hebben van een australische licence is zeker iets waar ik ook naar zal moeten informeren, bedankt voor de tip.



met vriendelijke groet,

mathijs
 
457 is gesponsord worden hoor, is dat wat voor je? Ik geloof niet dat je dat wilt. Misschien moet je eens met bedrijven contact zoeken in NL die mensen hier hebben zitten of dependances of iets dergelijks.
 
Back
Top