een paar vragen over form 80 en 47SK

*Anneke*

New Member
Hoi hoi

Ik ben bezig met het invullen van form 47sk en 80, maar sommige dingen zijn me niet helemaal duidelijk:

form 80, vraag 9: Details of any identity cards, social security cards, or alien registration(...) numbers you have held in the past.
Bedoelen ze hier al je oude paspoortnummers en identiteitskaart nummers mee? Die weet je toch niet meer?

form 80, vraag 25: Details of current or intended visit to Australia
Kun je dit al invullen als je nog niet weet wanneer je je visum krijgt?

En nog een kleine vraag over form 47SK:
Ik verwachtte ergens te moeten invullen waar ik het visum op wil halen. Is dit in de vernieuwde versie weggelaten, of lees ik er de hele tijd overheen???

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen! Bedankt alvast!!     

Hoi Anneke

Wat vraag 9 betreft heeft het in mijn geval te maken met mijn buitenlandse paspoort en ID Book.Voor nederlandse standaarden geld alleen je paspoort (huidige ) en ID kaart.
Ik heb dubbel nasional. dus moes veel meer invullen.

Volgens mij moes je vraag 25 overslaan als je eerder aangaf dat je aanvraag een visum aanvraag is maar weet het niet meer zeker. mischien weet iemand anders meer, ik kan het wel effe opzoeken maar komt momenteel in tijd nood,

Wat betreft het form 47sk is dit een nieuwe versie.Inderdaad op de oude stond nog op waar je hem af wilt halen maar de nieuwe niet meer.Ik kan het weten want ik moes beide form. invullen :eek:ops!: omdat mij niet verteld was dat het veranderd is
Sterkte met het papier massa

Hoi Gerard,

Tot zover alvast bedankt! Duidelijke info. Ik zal zo nog eens kijken of ik die vraag 25 niet mag overslaan, mocht jij (of iemand anders) het nog  tegenkomen hoor ik het natuurlijk graag!

Dag Anneke,
Onze visumaanvraag is sedert 12 april de deur uit en ook wij hebben vraag 25 (van form 80) niet ingevuld hoor!
Als je nog geen visum hebt, kun je moeilijk het nummer invullen. En als je nog niet weet of je in Australië toegelaten zal worden, kun je moeilijk een adres invullen... Onze aanvraag is op 18 april afgeleverd in Adelaide, maar sedertdien niks meer gehoord...
Grtjs,
Nath

Ik heb bij id kaarten etc geloof ik mijn Tax File number van Australia ingevuld (maar weet het niet meer zeker). Ik dacht dat het in ieder geval geen kwaad kon om dat soort info te verstrekken. Maar anders blijft er voor de gemiddelde Nederlander inderdaad weinig over om in te vullen.

Vraag 25: intended visit, heb ik iets geantwoord van: migration. Intended length of stay: permanent
Intended address: not yet known

succes met invullen/opsturen. Mijne is 10 april ontvangen bij ASPC en ik heb 21 april acknowledgement per email ontvangen.

Henriette

Hoi Henriette en Nath,

Dankjewel voor jullie aanvulling. DHL komt morgen mijn pakketje ophalen!   :)
En dan maar afwachten...

groetjes Anneke

[quote author=*Anneke* link=topic=4547.msg57429#msg57429 date=1145986171]
DHL komt morgen mijn pakketje ophalen!   :)
[/quote]

Niet in de stress raken als je pakket in "oncontroleerbare douane-vertraging" terechtkomt; dat hoort zo!

:rotflmao:

Hoe serieus moet je nu je "reisverleden" op form 80 invullen??? Ik heb net een nieuw paspoort en geen type wat van elke vakantie een mooi plakboek maakt.. daarom weet ik dus niet meer precies welke landen ik wanneer en in welke volgorde bezocht heb  :oops: (nee, ben niet in iraq, afghanistan, israel of zoiets geweest)

HELLUP!!!!

Hi Kookaburra

Wij hebben net alle papierwerk achter de rug en opgestuurd.... nu maar afwachten. Wij hebben het reisverleden zo compleet mogelijk ingevuld omdat we alle oude paspoorten en plakboeken nog hadden van alle reizen en vakanties.
Ik kan nog niet uit ervaring spreken wat ze precies willen maar ons emigratie bureau zei dat het in ieder geval belangrijk is om al je bezoeken (liefst met details en data) aan Australie te vermelden. En vul anders in wat je te binnen schiet, het is moeilijk te bewijzen voor landen waar je geen visum voor nodig had.

Succes!!

Aussiegirl

thanx aussigirl, had ik nu toch ook maar mijn oude paspoort terug gevraagd.... ik ga iig even diep in mijn geheugen graven  :thinking:

[quote author=kookaburra link=topic=4547.msg81698#msg81698 date=1171903138]
Hoe serieus moet je nu je "reisverleden" op form 80 invullen??? Ik heb net een nieuw paspoort en geen type wat van elke vakantie een mooi plakboek maakt.. daarom weet ik dus niet meer precies welke landen ik wanneer en in welke volgorde bezocht heb  :oops: (nee, ben niet in iraq, afghanistan, israel of zoiets geweest)

HELLUP!!!! [/quote]

Wij hadden ook net onze Nederlandse paspooorten verlengd.
De reisgegevens van vroeger en het visanummer van de vorige keer heb ik ook niet kunnen achterhalen.
Wel oude informatiegegevens van de reis naar Australia, en afgescheurde tickets , die heb ik er maar bij gestopt.

Doe je best om zocompleet mogelijk te zijn maar ze zijn niet streng op deze moeilijk in te vullen gegevens die zij vragen.

Ps ; een vakantie reis van 10 jaar geleden weet ik ook niet meer op de dag,dus heb ik maar de maanden en het jaar genoteerd en de bestemming,

Hopend dat ik je hiermee geholpen heb.

Jack :evil:

Nog een tipje....

Weet je nog waar je je reizen/vakanties geboekt hebt? Als het bij een reisbureau is, dan kunnen ze heel vaak nog oude gegevens uit het systeem toveren als je je naam of (oude) adres opgeeft.!!

(schoot me net te binnen tijdens het eten van een HEEEERLIJKE pizza)

Succes!

Aussiegirl

[quote author=Jack link=topic=4547.msg81703#msg81703 date=1171905582]
[quote author=kookaburra link=topic=4547.msg81698#msg81698 date=1171903138]

HELLUP!!!! [/quote]

Wij hadden ook net onze Nederlandse paspooorten verlengd.
De reisgegevens van vroeger en het visanummer van de vorige keer heb ik ook niet kunnen achterhalen.
Wel oude informatiegegevens van de reis naar Australia, en afgescheurde tickets , die heb ik er maar bij gestopt.

Doe je best om zocompleet mogelijk te zijn maar ze zijn niet streng op deze moeilijk in te vullen gegevens die zij vragen.

Ps ; een vakantie reis van 10 jaar geleden weet ik ook niet meer op de dag,dus heb ik maar de maanden en het jaar genoteerd en de bestemming,

Hopend dat ik je hiermee geholpen heb.

Jack :evil:
[/quote]

Dank je wel, Jack! heb inderdaad ook alleen maanden en jaartallen... Normaal gesproken ben ik als een aasgier op mijn oude paspoort (stempelgeil) maar dit keer dacht ik: ach, kijk er toch noooooit meer in... dat was een week geleden  :x  Best moeilijk om alles weer op chronologische volgorde te krijgen; vooral als je ong. 4 keer op wintersport bent geweest (gelukkig beperkt zich dat tot aantal maanden) en aantal keren in Turkije.. Langere reizen en/of verre bestemmingen weet je vaak nog wel, maar alle weekjes tussendoor maakt het moeilijk

Hier ook net de papierwinkel achter de rug.
Wij hebben enkel de reizen buiten de EU vermeld, dus enkel van de landen die een stempeltje hebben gegeven in het paspoort. Was ook onmogelijk om alle family visits naar Wales te herinneren...
Denk dat het vnl de bedoeling is om te weten te komen of je 'gevaarlijke' landen hebt bezocht (of je misschien op 'training' bent geweest in Afghanistan...)
Had wel alle oude paspoorten bijgehouden, ben ook een beetje 'stempelgeil'. :smile:

Vul gewoon in wat je kan, en als ze meer info willen, zullen ze het wel vragen. (heeft het Migration Bureau ons nog verteld voordat we hen de deur hebben gewezen)

groetjes,
An

Hallo,

Ik was net nog een keer alle eisen aan het checken en kwam toen tegen dat je form 80 moet invullen voor een skilled independent, klopt dit en wie moet het invullen?
Mijn vrouw is aanvrager en ik ga op haar visum mee, de kinderen zijn onder de 16.

wie weet het antwoord?

Groetjes Wilbert

HI Wilbert,

Even graven in mijn geheugen hoor....., mijn partner gaat mee op mijn visum (SIR 495) en wij hebben beide Form 80 in moeten vullen. En voor kinderen weet ik het niet zeker, maar ik vermoed dat kinderen onder de 16 geen Form 80 hoeven in te vullen.

Form 47 hoeft maar 1 x ingevuld te worden... NB, als je een SIR visum aanvraagt, dan kun je die ook online invullen. Dat helpt om de snelheid er in te houden, omdat ze de online applications sneller in behandeling nemen. Je kunt daarbij ook alle benodigde documenten frontloaden (ingescand) en daarna alles opsturen. Het heeft bij ons goed gewerkt en door de online application is alles heel snel gegaan!

Kijk maar even op de site van immi.gov.au, daar vind je de info over de online application!

Suc6    :up:

Aussiegirl

Hi Wilbert,

Zoals je weet ligt sinds 3 april onze aanvraag voor een 136 skilled independent bij de DIAC en zowel Rudy als ikzelf (aanvrager) moesten een form 80 invullen. Het voelde een beetje dubbel op, maar goed, regels zijn regels zakmazegge...

Dus allebei aan de bak  :up:

Groetjes,
Lela

Wij ook, mijn man en ik allebei een form 80, onze zoon (5) niet.

groetjes Miranda  :smile:

Back