een paar vragen over form 80 en 47SK

Gewoon verstand op nul.... :lol:....en doorgaan  :up:
red tape is overal  :grin:

Miran

Precies! Ik heb nog geen moment in deze hele visum procedure het gevoel gehad dat het logisch was  :wink:

:grin: Inderdaad gewoon verstand op nul en 100 keer hetzelfde antwoord geven. 200 keer doorlezen en opsturen...wachten duurt alleen vreselijk langgggggg.

Wij hebben ook alleen de vliegreizen en langere vakanties ingevuld. En dar hadden we al extra papier voor nodig. (wel even op elkaar afstemmen natuurlijk als je niet alles invult of foto's van vakantie meestuurt als bewijs voor je relatie. Bierflesje met singha bier en dan geen thailand invullen kan verdacht zijn :wink:)

Wij hebben Form 80 allebei ingevuld en ook Rene (18) Tijdens de aanvraag was hij nog 17.
Bart (14) en luca (5) hebben hem niet ingevuld.

Mariette

En ook wwij hebben alles wel 200 keer overnieuw doorgelezen, maar kan je beter niet meer doen als alles al in de Envelop zit, want dan ontbreeekt er misschien net iets essentieels.
Gewoon nog een keertje checken en dan wegdoen :up:

oh ja... die vraag waar je de afgelopen 10 jaar bent geweest!!!  :shock: Nou ja zeg, ik heb mijn hersens wat gepijnigd over die vraag, aangezien ik heel veel korte trips naar het buitenland heb gemaakt ivm werk... :dunno:  Dat was zo'n beetje over heel europa en dan ook nog al onze korte prive trips :drink: en de lange vakantietrips naar het buitenland... pfff dat was me wat zeg. En inderdaad, de data op mijn formulier moesten natuurlijk overeenkomen met de data op Rudy's formulieren, anders klopt er niks van...  :unsure: Maar goed, na veel gepuzzel, oude foto-albums doorspitten, oude agenda's opzoeken etc etc zijn we er geloof ik nog aardig goed uitgekomen.

Het is me toen overigens wel duidelijk geworden dat administratie langer dan 5 jaar houden, helemaal zo gek nog niet is  :up:

Ik heb me er toen geloof ik vanaf gemaakt met : diverse Europese tripjes! Hallo zeg, dat wist ik echt allemaal niet meer!

Henriette

Bovendien zijn vakanties naar het buitenland (bv Europa) waarvoor je geen visum nodig hebt toch helemaal niet na te trekken :up:

Mjah... da's ook wel weer waar, maar ik had op een gegeven moment echt het gevoel dat alles aan alle kanten nagekeken gaat worden... Eigenlijk werd ik gewoon een beetje paranoia van al die vragen en meer nog de waarschuwingen op het formulier, dat wanneer je iets niet naar waarheid invult je illegaal bezig bent etc etc etc  :lol:

Maar zoals gewoonlijk bood Rob weer uitkomst en vertelde dat wanneer je het formulier naar beste eer en geweten invult je weinig te verwijten valt als je wat vergeten bent....

Trouwens... volgens mij kreeg ik die de keren dat ik in Noorwegen was echt wel een stempel in mijn paspoort hoor!

Maar goed, 20x een tripje van een paar dagen naar Londen als je voor bedrijven werkt die het hoofdkantoor in de UK hebben is natuurlijk logisch en ik neem aan dat ze zelf ook wel begrijpen dat het bijna onmogelijk is om de afgelopen 10 jaar te benoemen qua reizen....

Hoi

Wij hadden ook mijn form 80 pas later opgestuurd en wisten toen niet meer welke datums we precieus hadden ingevuld bij Jan ze hebben hier niet moeilijk overgedaan. En onze datums klopten so wie so niet wist het ook niet meer allemaal.
Dus geen zorgen LELa
en succes met invullen

Groetjes Erna

Hoi

Het lijkt wel of ik gek aan het worden ben......'k zie echt zowat de bomen door het bos niet meer. ZOOOOOVEEEEEEEL PAPIER WERK !!!!!!! (ik heb zojuist het laatste stukje van de Independant Skilled Visa ingevuld, vandaar)

Nu zie ik hier in dit rubriek staan dat je ook een form 80 in moet vullen. Ben ik nergens tegen gekomen. Lees ik erover heen, komt dat later nog, of word ik echt gek? HEEELLLLUUUUP

Mariette

Hoi Marjet,

Hier kun je hem vinden!

http://www.immi.gov.au/allforms/application-forms/forms_num1.htm

Groetjes Wilbert

Dank je Wilbert,

Nog meer om in te vullen en bijna alles heb je al vermeld in het 47SK formulier.......grrrrr

Maar waar staat er vermeld dat je dit formulier in moet vullen, ik ben het nog steeds niet tegen gekomen?
Ik voel me net een dom blondje (allen ben ik een brunette).

Groetjes Mariette

Hoi

Er is een checklist op de site van DIAC daar kun je precies op zien wat je nodig hebt en wat je in moet vullen. Ik kan je de link helaas nu niet geven. Lukt me even niet om de goede te vinden.... :blond:

Wij hebben wel veel aan die checklist gehad (als we het overzicht weer eens kwijt raakten!) Want het moment dat je door de bomen het bos niet meer ziet kent iedereen hier op het formum wel denk ik!

Succes!

(Via search op de DIAC site kun je het vast wel vinden!)

Groetjes
Anne

Dank je Anne........Dan ga ik daar maar eens kijken. Wel zo handig zo'n checklist.

Kan je trouwens je aanvraag insturen zonder dat je de IELTS al hebt gedaan? In vraag nr 58 wordt er namelijk wel om een nummer gevraagd.

groetjes Mariette

Hoi,

Ik ben ook ter voorbereiding begonnen om de hele papierwinkel in te vullen.
Ook ik heb nog enkele vraagjes over form 47, nieuwe versie.

*Vraag 59 Qualifications, most recent first.  Ik heb 7 jaar geleden mijn bachelor behaald, deze heb ik nodig voor de skills assessment. Momenteel volg ik nog de master van dezelfde opleiding. Deze is totaal nutteloos voor de skills assessment en SOL/MODL-lijst.
Zet ik deze toch bij deze vraag als zijnde "in progress"?

*Vraag 86 Membership of professional associations. Schrijf je hier de naam van je prof org in het Nederlands of vertaal je deze zo goed mogelijk naar het Engels?

Ook nog een vraag over Form 886. (Klopt het dat je deze ook moet invullen als skilled independent?)
*Vraag 6: Years of education completed. Zijn dit alleen de jaren waar je een diploma van hebt of ook de probeersels waar je wel een jaar volgehouden hebt, maar niet geslaagd was?

Alvast bedankt,
Teekay

59: Ik neem aan dat dit dezelfde vraag is als vr62 (versie 07/06) op mijn form. Aangezien daar bijstaat dat je bewijs moet bijsluiten zoals diploma's zou ik hier alleen afgronde opleidingen neerzetten.

86: Ik zou hier de nederlandse naam neerzetten met tussen haakjes een soort uitleg. Bijvoorbeeld "Koninklijk Instituut
Van Ingenieurs (The Royal Institution of Engineers in the Netherlands)"

Form 886 ken ik niet maar ik heb m even opgezocht: ik zou hier alle volgehouden jaren invullen, dus ook de probeersels.

Back