Emigratie info?

L

lesleyb

Hallo Allemaal,
Ik ben lesley en ik ben van plan om uiteindelijk te gaan emigreren naar Western Australia (Perth), Nou denk ik erover om eerst een jaartje te gaan werken in de omgeving van Perth, is het dan verstandig om eerst te gaan voor een whv en dan daar te kijken wat de mogelijkheden verder zijn ? of direct te gaan voor emigreren, Ik heb daar Familie wonen, en ben van beroep Sales Administrator.
Mijn beroep kan ik nog niet terugvinden in de SOL lijst, maar ik heb wel een MBO diploma ICT, helpdesk. In hoeverre kan ik hier wat mee?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en misschien enige links kunnen geven waar ik nog meer info kan verkrijgen!! www.immi.gov.au ben ik al druk aan het bezoeken.

Ik hoor het graag.

mvg lesley
 
Zou zeker eerst voor het WHV gaan en kijken of het je wel bevalt daar in Perth. Een WHV is immers een stuk makkelijker (en goedkoper) om te krijgen dan een ander visum. Wie weet dat als je daar ben op een WHV je wel een baan kan regelen en een bedrijf je kan sponsoren etc.
 
Een WHV is inderdaad een zeer goede optie, dit is relatief snel te regelen.
Voor het aanvragen van de andere soorten Visa is meer tijd nodig.
Met je WHV kun je je mooi orienteren in Oz.

Mocht je toch voor een ander Visa willen gaan, dan zou ik maar eens goed kijken op de MODL of SOL lijst om te zien of je beroep erbij staat en wat de voorwaarden zijn die het assesmentbureau stelt.

Succes
 
Hallo,

Alvast harstikke bedankt voor de info, iemand nog meer tips of andere suggesties? ik hoor het graag misschien iemand met een hoop links etc..

Alvast harstikke bedankt!

Lesley
 
Gaat erg lastig worden, emigreren op basis van jouw skills.

Als je gaat voor IT dan zijn de richtlijnen momenteel als volgt:
HBO opleiding + 4 jaar werkervaring in jouw vakgebied.
MBO opleiding + 6 jaar werkervaring in jouw vakgebied.

Hier kun je dat allemaal nalezen:
http://www.acs.org.au/