emigratie zenuwen/twijfels

Scamp, het gevoel dat jij beschrijft heb ik ook in België hoor. Wij leven hier evengoed in een politiestaat, je kan asiel aanvragen en kan gelijk overheidssteun krijgen terwijl duizenden belgen hun huur niet meer kunnen betalen, zeg nou zelf 1300 Euro Netto voor een 38h week wat doe je daar nog mee? Zelfs al heb je er 3000 netto...het is gewoon nooit genoeg. Zelfs al kom je hier zonder werk te zitten dan weet je dat de overheidssteun soms meer is dan je maandloon (waar je elke ochtend voor uit je bed moet komen, in de file moet staan...stress..) Oostblokkers komen voor een appel en een ei hier werken, rijden met hun thuisland nummerplaten rond...en wij kunnen het bekopen. Het is niet alleen het NL of België verhaal Scamp, het is het hele Europa verhaal. De landen waar toetredingsoverhandelingen mee begonnen zijn krijgen toelagen vooraleer ze effectief lid zijn!
(we hebben het over miljoenen euro's steun!), problemen met Roma-zigeuners, Albanië, Macedonië en Oekranië, Servië en Kroatië deze willen allen de E.U. vervoegen ,...ik ben ook geen racist maar sommige van deze mensen hebben gewoonweg niet dezelfde waarden en normen...hier in Europa is het nog gewoon een kwestie van tijd voor de bom barst. Als ik op mijn werk wil informeren over mijn pensioen, lachen ze me uit. Madammeke pensioen??? ;) als er nog pensioen zal zijn! Ik begrijp goed genoeg wat Scamp bedoeld. Ik kan ook de bourgondische troeven van mijn land inzien Dijanas, en het feit dat we 'zacht' praten is toch zo leuk maar de mentaliteit onder de Belgen is ook niet alles. Die onder de kerktoren mentaliteit heb ik wel gehad hoor! Ik weet niet wat me te wachten staat in Australië en ik ben ook een vat vol met twijfels maar ik zie de toekomst hier niet echt rooskleurig in...geef mij dan maar het milde klimaat, de ruimte en prachtige natuur in Australië  :koekkoek:

Is er nou echt helemaal niets wat leuk is in Belgie? Wat een treurig land moet dat zijn zeg als ik het zo lees  :lol:

Het ging mij er gewoon om dat mensen maar klagen, klagen, klagen en daar word ik wel eens moe, moe, moe van. Het glas is voor de een half vol en voor de ander half leeg en voor mij is hij blijkbaar wat vaker halfvol.

Hoi! Wij zijn eigenlijk heel onverwachts naar Oz geemigreerd, manlief kreeg een aanbieding die we niet af konden slaan en we zijn er gewoon voor gegaan en wonen hier nu een half jaar.

Als je dan hier eenmaal bent dan zie je pas wat er eigenlijk aan de hand is met Nederland...
Die idioot dure euro
De jeugd die niet meer te handelen is
De criminaliteit
Egoisten
Agressie
Mentaliteit

en ik kan nog heel lang doorgaan...

Nederland is Nederland niet meer en dat viel ons enorm op toen we hier waren.

We stonden er verstelt van hoe aardig de mensen hier zijn, geinteresseert,
behulpzaam, kinderen hebben nog manieren hebben en geen krijzende kinderen in de supermarkt die hun zin niet krijgen, de hele sfeer hier...wij voelen ons hier heel veilig. Kunnen gewoon iets buiten laten staan zonder dat het gejat wordt of vernield.

Mijn glas is altijd halfvol maar er zijn zaken waar je niet omheen kunt!

Voor ons geen twijfel en geen spijt! :up:

Ik denk dat de jeugd niet zo erg veel verschilt met die  in Nederland. Je heb heel leuke jongeren en jongeren die je het liefst achter het behang plakt. De krijsende kinderen zijn dan zeker te allemaal verhuisd naar de suburbs van Perth en  Perth zelf. Vandaag in een pakeergarage nog een ingeslagen auto ruit gezien. Ik idealiseer Australie niet maar ik vind het hier heerlijk. In beiden landen zijn er problemen, maar ik denk dat dat een onderdeel van ons leven is.

Groet Magda

Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik het hier nog nooit heb meegemaakt en ook geen ingeslagen ramen of andere vernielingen. Misschien ligt het er inderdaad aan waar je woont :?

Hier laten de mensen hun huis ook gewoon open staan, garages sluiten ze ook niet af...wij doen dat wel uit gewoonte maar geloof niet dat het echt nodig is. :up:

[quote author=robijntje link=topic=9084.msg122473#msg122473 date=1216978577]
Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik het hier nog nooit heb meegemaakt en ook geen ingeslagen ramen of andere vernielingen. Misschien ligt het er inderdaad aan waar je woont :?
[/quote]

Ik heb dit in NL ook nog nooit meegemaakt, hoewel ik zelf bijna mijn hele leven in Gouda heb gewoond. Het zal voor iedereen anders zijn. Waar je woont, werkt, tijd doorbrengt en hoe je tegen dingen aankijkt (het glas verhaal).

En ja, de jeugd...Iedere generatie klaagt over jeugd en nooit is het zo erg geweest als nu. Zou dat echt zo zijn?

Vraag je je dat serieus af?  :shock:

Heeft natuurlijk allemaal met de opvoeding te maken. In Australie zijn ouders volgens mij meer met hun kinderen bezig dan in Nederland en leren de kinderen nog wat respect voor ouderen is. Hier zeggen de kids je keurig gedag, als je wat tegen ze zegt krijg je netjes antwoord. Het verschil valt mij heel erg op.

Ik vind de volwassenen over het algemeen ook heel aardige lui, hebben nog tijd voor een praatje en zijn erg behulpzaam.

[quote author=robijntje link=topic=9084.msg122546#msg122546 date=1217069114]

Heeft natuurlijk allemaal met de opvoeding te maken. In Australie zijn ouders volgens mij meer met hun kinderen bezig dan in Nederland en leren de kinderen nog wat respect voor ouderen is. Hier zeggen de kids je keurig gedag, als je wat tegen ze zegt krijg je netjes antwoord. Het verschil valt mij heel erg op.

Ik vind de volwassenen over het algemeen ook heel aardige lui, hebben nog tijd voor een praatje en zijn erg behulpzaam.
[/quote]

Ik ben een ongeveer een maand geleden voor 5 weken op vakantie geweest naar Nederland, ik vond de kinderen die ik heb gezien ook erg netjes en de volwassenen ook erg vriendelijk en aardig. Ook in Nederland word er een praatje gemaakt.
Misschien is het maar hoe je er tegenaan kijkt.
Je hebt overal op de wereld vriendelijke of vervelende mensen. Daarvoor hoef je niet een bepaald land te verlaten.

Jolanda

Natuurlijk heb je overal moeilijke mensen, dat staat buiten kijf. Ik denk dat het meer over levenskwaliteit gaat ipv levensstandaard in Australië. Heeft het ook niet wat te maken met het weer? Ik merk dat zuiderse mensen vaak veel vrolijker zijn en zichzelf tevreden stellen met wat ze hebben. Maar ze gaan wel na het werk nog even naar het strand, lekker genieten...ze vertoeven meer buitenshuis omdat het vaak mooi weer is en hierdoor zijn de mensen socialer.  :beach:

Nou, dat is zeker waar! Het zonnetje doet wonderen he? Ik woonde in Nederland in Zwanenburg en daar hadden we ontzettend veel last van de jeugd. Ik woonde t/o een park waar echt alles werd gesloopt, bankjes, prullenbakken, lampen...overal altijd glas van de kapot gegooide bierflesjes, met brommers scheuren door het park en mensen lastig vallen.  :-(

Ik heb dus wel heel vervelende ervaringen met de jeugd daar en daarom vind ik het hier zo heerlijk, van overlast is geen sprake!

Zoals ik al zei, ligt er gewoon aan waar je woont!

[quote author=jolanda b link=topic=9084.msg122549#msg122549 date=1217071803]
[quote author=robijntje link=topic=9084.msg122546#msg122546 date=1217069114]

[/quote]

Ik ben een ongeveer een maand geleden voor 5 weken op vakantie geweest naar Nederland, ik vond de kinderen die ik heb gezien ook erg netjes en de volwassenen ook erg vriendelijk en aardig. Ook in Nederland word er een praatje gemaakt.
Misschien is het maar hoe je er tegenaan kijkt.
Je hebt overal op de wereld vriendelijke of vervelende mensen. Daarvoor hoef je niet een bepaald land te verlaten.

Jolanda
[/quote]

Helemaal mee eens Jolanda. Iedere generatie klaagt over jeugd. In de tijd van onze ouders en grootouders was dat echt niet anders en inderdaad was het iedere keer erger dan de generatie er voor. Toen ik nog jeugd was (ben nu 34) baalde ik enorm van dat negatieve gezeur met uitspraken als: De jeugd van tegenwoordig weten niet meer wat verantwoordelijkheid, beleefdheid en noem maar op is. Je moest je continue verdedigen tegenover de oudere generatie. In mijn omgeving echt geen onbeschofte jeugdigen gehad, juist jongeren die zich nog wat aantrokken van anderen en met hun toekomst bezig waren. Ik wil niet beweren dat ze er niet zijn, maar om nou een hele bevolkingsgroep een stempel te geven vind ik te ver gaan. Dus ja, dat vraag ik me inderdaad af, of eigenlijk weet ik het antwoord wel  :up:
Het ligt er dus aan waar je woont en in welke kringen je verkeert (werk, buurt, vrienden etc.).

[quote author=robijntje link=topic=9084.msg122561#msg122561 date=1217081310]
Nou, dat is zeker waar! Het zonnetje doet wonderen he? Ik woonde in Nederland in Zwanenburg en daar hadden we ontzettend veel last van de jeugd.

Zoals ik al zei, ligt er gewoon aan waar je woont!
[/quote]

Ja Robiijntje, nu snap ik wel dat jij de jeugd hier beter opgevoed vindt als je Zwanenburg gewend bent.

Ik wil toch graag van mijn kant een reactie geven.

Zoals ik het zelf ervaar zijn de mensen die bij mij in de omgeving wonen een stuk relaxter, aardiger en behulpzamer dan in Nederland. Niet dat ik in Nederland alleen maar vervelende ervaring had. Maar ik herken wel het verhaal van als je in de winkel per ongeluk tegen iemand aanloopt, kreeg je in Nederland een scheldpartij over je heen.

Ik denk ook zeker dat het weer hierin een rol speelt. Ik merk dat ook aan mezelf. Nu heb ik van mezelf altijd last van het weer, als je het zo noemt. En mijn man zegt ook dat sinds we hier wonen (vanaf december) ik toch wel verandert ben; rustiger en relaxter. Maar van regelmatig de zon wordt je toch echt een stuk vrolijker.

Hoi! :beach: Tja, als je nu bedenkt dat het hoogzomer is in Nederland en dat ze dan blij mogen zijn met een dag zon zonder dat het regent... :cloud:........daar wordt je ook niet lekker van....

Ik heb ook een paar jaar in Oosterijk gewoond, stugge lui, strenge winters (was de hele dag sneeuw aan het schuiven) wel leuk voor een skivakantie maar om te wonen...nee geef mij dan het heerlijke klimaat van Australie maar!

Maar ik kan me ook best voorstellen dat het voor veel mensen een enorme stap is...

nou ik heb er 5 jaar over gedaan om tot de beslissing te komen vanwege schuldgevoel tegenover mijn ouders, 5 jaar weggegooid als je het mij vraagt, want nu vertellen was net zo erg als 5 jaar geleden, alleen nu ben ik het beu en ik wil gaan, met mijn gezin ,dat laatste gevoel was ook ff nodig om door die muur heen te douwen.

nu moeten we nog mogen gaan ghe ghe, ik vind het best energievretend die hele gang v zaken
willen, beslissen, kunnen , wachten,,pffffffffffffff, heb soms echt vreselijke off days daarvan.

maar iig schijnt wel de zon vandaag, dat scheelt
en dat is idd iets om dankbaar voor te zijn zo exceptioneel als dat is, :cool:

Zal ik dan maar eens verklappen hoe het echt zit?  :cool:

In Nederland klaagt men over het zorgstelsel, in Australie klaagt men over het zorgstelsel.
In Nederland klaagt men over het toenemend geweld, in Australie klaagt men over het toenemend geweld.
In Nederland klaagt men over de politiek, in Australie klaagt men over het politiek.
In Nederland klaagt men over het toenemend verkeer, in Australie klaagt men over het toenemend verkeer.
Nederland is geen Nederland meer en Australie is geen Australie meer.

point taken?

[quote author=Joep link=topic=9084.msg122619#msg122619 date=1217167769]
Zal ik dan maar eens verklappen hoe het echt zit?  :cool:

In Nederland klaagt men over het zorgstelsel, in Australie klaagt men over het zorgstelsel.
In Nederland klaagt men over het toenemend geweld, in Australie klaagt men over het toenemend geweld.
In Nederland klaagt men over de politiek, in Australie klaagt men over het politiek.
In Nederland klaagt men over het toenemend verkeer, in Australie klaagt men over het toenemend verkeer.
Nederland is geen Nederland meer en Australie is geen Australie meer.

point taken?
[/quote]

ja, heel helder :roll:

Ach ja, het blijft moeilijk natuurlijk. australie ligt nu eenmaal niet naast de deur.
Heb dit weekend mijn verjaardag gevierd en was erg gezellig. Op momenten als deze vraag ik me altijd af, waarom zou je willen emigreren. aan de andere kant zie ik de meeste vervolgens weer een paar weken niet.
En als je het niet doet, krijg je daar later niet spijt van....... En dat zou zo zonde zijn!

en...

je vergeet de belangrijkste :wink:

klaagt Australië over het weer!!!!?????? :happysun:

ik denk dat ik het antwoord weet,

ja.?

Back