Emigratiebeurs 2010

Hoi!

Ik ben er dit jaar ook weer bij (op zaterdag) (3e keer, en de laatste keer!!) Chantal gaat niet mee dit keer, heeft al andere afspraken. Dit jaar ga ik samen met Stefan, ook een toekomstige emigrant! (Was er vorig jaar ook bij.)

Maar is er al een tijd en locatie binnen afgesproken? Misschien net als vorig jaar, bovenaan de roltrap?

Just let me know....

Groeten,

Leon (en Chantal)

Hoi Leon, er gaan niet zoveel mensen vlg mij, maar ik ( Ingrid ) en Yvonne ( ydewit ) gaan i.i.g wel. We hebben afgesproken om 14.00 boven bij de koffie bar.
Je kent ons toch nog wel he van Scheveningen? Ik heb koper rood gekleurd haar ( 1.60 m ) en Yvonne heeft Johan bij, en heeft ook heel opvallend rood haar ( toch nog steeds Yvonne? )
 
Voor degene die nog naar de beurs gaan, het is niet meer in hetzelfde pand!
Dus afspreken boven aan de roltrap of bij de koffie , schiet niet op. ( je hebt een groot restaurant, en 3 koffie terrassen )

Ik ben blij dat ik ben gegaan, heb er toch weer wat van opgestoken. Verhuisbedrijven en ik weet nu welke overbruggingsverzekering we kunnen nemen.
 
@ Annemarie: Op een gegeven moment zeg je je ziektekostenverzekering in Nederland op (als je je uitschrijft bij de gemeente). Je hebt niet gelijk een verzekering in Oz... Je gaat je daar wel aanmelden bij medicare, maar niet gelijk de dag dat je het vliegtuig in Oz uitstapt. Daar is de overbruggingsverzekering voor. Stel dat er iets met je gebeurt in het vliegtuig dan ben je daarmee verzekert. Kun je per dag/ maand etc afsluiten.

Toch??

Skippie, is dat OOM die jij kiest?
 
Yep, goed uitgelegd Nien.
Ik dacht in eerste instantie voor OOm te gaan, maar nu had ik een folder meegenomen ( en uitleg gekregen van de mensen van JOHO ) en er is nog een soort gelijke verzekering van (nu moet ik liegen) IPE ofzoiets.... ik ben nu op mijn werk, ik kan vanavond ff kijken.
Die maatschappij heeft ook een goede uitgebreide verzekering en zonder eigen risico goedkoper dan Ooms.
 
Wij hebben geen overbruggingverzekering afgesloten

Wij hebben ons na 2 dagen na aankomst aangemeld bij Medicare en was geen probleem.

In NL hadden we iemand gemachtigd om ons uit te schrijven uit NL. Wij waren voor een 4 tal weken ingeschreven op het adres van mijn schoonouders en mijn schoonmoeder heeft ons uitgeschreven.

Na 3 weken hebben we een verzekering afgesloten bij Medibank private (eerder hadden we geen tijd) en was ook geen enkel probleem.

Voor een OOM verzekering hebben we ook geinformeerd. Ik moest naar de tandarts om een gaatje te laten vullen (was daar eerlijk over. stom stom stom)en een verzekering was geen probleem alleen tandheelkundige hulp was uitgesloten.

Toen kwamen we op het creatieve idee om iemand te machtigen en eerst 4 weken 'vakantie' te vieren.

Is misschien nog een optie.

Groetjes Axel
 
In NL hadden we iemand gemachtigd om ons uit te schrijven uit NL. Wij waren voor een 4 tal weken ingeschreven op het adres van mijn schoonouders en mijn schoonmoeder heeft ons uitgeschreven.

Zou dit dan ook kunnen als je niet bij iemand anders staat ingeschreven? Dus als je samen op een adres woont tot aan je vertrek waar verder niemand anders woont? Kan je daarvoor ook iemand machtigen? Ik ben bang van niet, maar we gaan het navragen bij de gemeente...

Groeten,

Leon en Chantal
 
Back
Top